Yapım maaliyeti 1 milyar dolar civarında olan Osmangazi Köprüsü verilen devlet garantisi nedeniyle, Hazine'yi eritiyor.
Mart ayında temelleri atıldıktan sonra 39 ay sürerek 2016'nın Haziran ayında tamamlanan Osmangazi Köprüsü'nün maliyeti aralarında Halkbank ve Vakıflar Bankası gibi devlet bankalarının da olduğu 9 bankadan Ak Parti hükümetinin verdiği gelir garantisi karşılığı kredi olarak temin edilmişti ve sözde devletin cebinden hiç para çıkmamıştı.
Hükümetin yükleniciye verdiği araç geçiş garantisi günlük 40 bin araçtı. Köprüden geçen her araç için 35 dolar + yüzde 8 KDV ödenmesi gerekiyordu. Hükümetin evde yaptığı hesap çarşıya uymadı.
Geçen yıl köprüden geçen araç sayısının toplam 8.5 milyon köprüden geçmeyip diğer yolları kullanan araç sayısının ise 6.1 milyon olduğu görüldü. Vatandaşlar köprüyü kullanmayınca köprü geçiş ücretlerine indirim getirildi. Geçiş ücretinde yapılan indirim farkı da Hazine'den çıkınca devlete Osmangazi Köprüsü mali bakımdan büyük bir yük olmaya başladı. Dolarında yükselmesiyle birlikte toplamda Hazine'nin 2017 yılı için işletmeci firmaya ödeyeceği tutar 1 milyar 389 milyon 300 bin lira oldu. Dolayısıyla bu biriken borcu 80 milyon vatandaş hepbirlikte zamlarla vergilerle cebinden vermek zorunda kaldı.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(21)Umut - Biri'si bana şunu anlatabilirmi lütfen.Bu köprü bizlerden alınan dünyanın en yüksek vergisinin para sıyla yapıldı.Yani ne AKP nin ne de devletin parası değil.AKP ve Devlet için bedava yapılmış bir köprü, Peki nede geçiş ücreti var? Varsa da neden bu kadar fahiş bir fiyat? Bunun adı şimdi halka hizmetmi? yoksa, Soygunmu?
Yeka - Rahmetli hocamız demişti : "Bunlar bakkal dükkanı bile işletemez!" Sonuç ortada!
Ilhan - Zaruri ihtiyaçlar varken, ağir sanayi yapilabilecekken, çokta ihtiyaç olmayan dayatma ile birde çok pahaliya geçiş ücretiyle isabetsiz yatirim.
Gelir getiren yatirim yapin, olmayanida götüren değil....
Volklan Rentacar - Köprünün maliyeti 1,2 milyar dolar olmuştur.[6] Köprü ve otoyolun tamamının maliyeti 6,9 milyar dolar olup, bunun tamamı Otoyol A.Ş tarafından karşılanacak
dolar 4 tl inşaat maliyeti 7 milyon dolar dersek 28 milyon tl ye mal olan yolu yılda 1 milyon tl yada 250 bin dolar ödeyerek faizsiz yaptırmışlar daha ne olsun sanki vapur bedava 4 dakikada denizi aşıyorsunuz bu haberi yapanda maliyeti dolar yapıp zararı tl yazmış bu halk uyandı kardeş kandıramazsın
Birisi - Birader sen git kreste cocuk eglendir. 100 km otobana 19 tl parayi daha bu aksam odedik. Kimin akliyla kimle dalga geciyorsun. Yapmasalardi kopruyu zorlami yaptirdikta parasini artvinde vandaki vatandasin cebinden kesiyorlar? Madem guclu devlet guclu hukumet; atip tutmak kolay yapsaydi kendisi 20 lira olsaydi ucreti NOKTAAA!
Yakard111 - hyr süresi var 1 yılda 1.2 değil her yıl süresi sanırım 30 yıl 30 yıl boyunca 1.2 ödemek zorundasın.
Iyican - Arkadaş üst paragraf maliyet 7 milyar dolar. Alt paragrafta hesabı 7 milyon dolar üzerinden yapıyorsun........
Bdemirdiş’in Askeri - Bununla ilgili kim kandırdı acaba diye düşünüyor insan...?
Adnan - Devleti onlarca yıl borçlandırıp,emperyal güçlerin elinde oyuncak yapıyorlar.
Mülteci Ha - sadece bumu 4 milyon film setine gider gibi giyinip gezen suriyelilerin masrafı vergi oalrak bu mileltten çıkıyor.(ilaç sağlık gideri kızılay yardım aprası 3 çocuklau oalnalra çocuk başı 100 tl55 yaş üzeri para )sen çalış onalr yesin
Cavit - Susan dilsiz şeytandır milli gazete doğruları yazıyor diye çok kızıyorlar yanlışları yazmasın değilmi bunu istiyorsunuz sizin farkınız nedir o zaman namaz kılmakmı namazınız kendinize kul hakkını umursamıyorsunuz umursasanız torpille işe giren sonra kadro verilenleri eleştirirdiniz. Hadi orda hadi ordannnnnnnn.
Erdinç - En büyük bela, AKP ve genel başkanıdır diye düşünüyorum. Vatanını seven hiç bir yönetici böyle bir anlaşma yapıp halkını soydurmaz.
Yap-İşlet-devret modeli 23 sene bu şekilde devam ederse 5 köprü parası ödeyecek bu millet. Haram israf . Yazıklar olsun.
Ferit Demirci - Böyle bir hükümet aczi görülmedi.
Kadir Öztaş - adnan daye/// bey yanlış ise eyer devletin mercileri çıkar yanlış olduğunu açıklar bizim haktan ayrılmamız falan yok siz kendinizi bir kontrol etmeniz daha doğru olur kimsenin bunu neden yapıyorsunuz diye bir söz söylediği yok yapılan iş güzel ama yapım sonrası keyfiyeten milletten para verilmesi yanlış benim ne zorum var taa doğuda duruyorum istanbulda ki hiç geçmediğim bir köprüye fazladan para vereyim.
Ahmed Nefes-gebze - Sayın Adnan bey kardeşim, 1 seneden sonra zaten köprü yapanlara bedavaya gelecek.
2 sene sonra ucuzlayacak mı diyorsun?
Eskihisar vapur iskelesinde 2 şirket çalışıyor. Gecenin 1'inde bile vapur beklemiyor dolmak için. Bu bize, gelinen noktada 25 liranın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.(Otomobiller için). Tır-kamyon zaten vapurla geçiyor karşıya.
Ahmed Nefes-gebze - YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ DEĞİL BU.DEVLET ELİYLE YAP-İŞLET-SOY SOĞANA ÇEVİR GİT MODELİDİR.
Aslan - Bunun adı olsa olsa Yap-İşlet Devleti soy modeli olur.
Mustafa Yılmaz - Bir köprü yapacak kadar hazinede para yok mu. Yaa, hakikaden düşündürücü, maliyetten çok mu para ödüyoruz, bunu kim tasvip eder, el insaf.
Adnan Daye - Yaptığınız bu yayınla gün geçtikçe HAKTAN VE HAKİKATTAN ayrılıyorsunuz.Verdğiniz haberin varsayalım bir kısmı doğru olsun.Çok değil iki sene sonra bu köprü iyi ki yapıldı denecektir.Sizi kınıyorum.
Ilhan - Gelir getiren yatirim yapmayan ve sadece gider olan yatirimlar akilci ve milli menfaatlere uygun değil.
Ağir sanayi yapsa erbakan hoca gibi daha verimli olur. Erbakan hoca yapti tayyip satti!!!
Haktan Yana - Halka faydası olmayan sadece yandaşın kazandığı bir sistemde sen ancak bunların dümen suyuna girdiğin için kendini kına.Hani millet için yapılmıştı millet kullanamadıktan sonra.Birde bu yalansa çıkıp açıklasınlar.Yaptıkları günden beri yalanlamadılar zaten.Yazıklar olsun halk edebiyatı yapıpta halka zulmedenlere..
Kudüs Filistin'indir - Tabi size biat etmeyen herkes ya vatan haini ya feto cu yada pkk lı de mi ? Hakki adaleti islamı en iyi sadece siz savunursunuz de mi ? Git yandas gazeteni oku ozaman gezinme milli gorusculerin mekanında
Alikoğlu - ne işse hep yapılan devlet garantili projeler hep zarar ediyor.Bu hesaplamaları bakkal yapsa bu kadar yanlış hesap etmez.Duygusal değil MANTIKLA yani AKLINIZLA düşünün.Hepimiz bu vatanın bireyleriyiz.Bende zamanında akp ye oy verdim, ama bakıyorumda hep yandaşları aldı ve yürüdü.Ne kadar yazıp konuşsak boşuna bir türlü anlamak istemiyor bazı fanatikler.
Fethiye Ahmet - Gerçek bir devlet adamı imanlı bir müslüman böyle bir anlaşma yaparmı sen önce bunu sorgula, kimin parasını kime veriyorsun, halkın vergisi o en büyük kul hakkı yazıklar olsun birde bu anlaşmayı savunuyorsun, sen kendi işinde böyle bir şey yaparmısın, garanti para oh ne ala,
Oku - Peki o iki yıldan köprüyü kullanmayanlara nee parası benden çıkacak ben doguanadolu bolgesindeyim benden alınan vergiyle batı hizmet görecek peki doğudaki vatandaşin faydasına bir şey mi bu hayır tabiki de zehir zıkkım olsun hakkımız
Serdar - Sayın Adnan bey; 80 milyonun hakkını hiç düşünmeden sırf birilerine peşkeş çekilsin diye heba etmek ve bu yapılan yanlışlığı da emri bil maruf noktasında görüp tebliğ ettik diye mi kınıyorsunuz asıl biz sizleri kınıyoruz yapılan yanlışlara şakşakçılık yapmasaydınız sizler hem oy verip hem de yanlışları kendi elinizle düzeltseydiniz şimdi hükümet bu kadar bariz hatalara düşmezdi
Yasin - Bu köprü iyi ki yapıldı, fakat neden yap işlet devret ile yapıldı? Devlet kendi köprüsünü yapmaktan mı aciz?
bll - Adnan Bey;
burdaki hakikat olmayan ne? burda rakamlar konuşulmuşken siz 2 yıl sonraki temenninizi dile getirmişsiniz.
hiç köprüden geçmeyenin köprü için para ödemesi sizce hak olabilir ama biz de hak değil.
Yasin - 2 sene sonra beğenceğimize dair elinde ne veri var neden 2 sene. Devlet hesabı çarşıya uyduramamış elde sayısal veri var. Burdada detaylı açıklaması var metin feyzioğlunun vidyosu izlemeni tavsiye ederim hak naraları atmaktansa bir hukukçu nedeni anlatmış işte video https://youtu.be/L7lfpdlrD8w
Free Stone - kişi başı yaklaşık 17.5 tl yapıyor
tabi buda haber ve haberdeki rakamlar doğruysa
Dadaş - Hizmet diye satıyor bunu, yersen.
Serdar - İsmi ile müsemma olsaydı keşke maalesef '' bela '' oldu
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.