Şiar dergisi 15. Serüvenine başladı

Raflardaki yerini alan derginin içeriği yine göz dolduruyor. Behice Kolçak imzasıyla tasarlanan derginin kapağında milli birlik ve beraberlik şuuru bir ağaçtaki rengarenk kuşlar üzerinden anlatılmaya çalışılmış.

Büyütmek için resme tıklayın

Derginin sayfaları, şair Orhan Tepebaş’ın Teslim Töreni isimli iddialı bir şiiri ile açılmakta. Nurettin Durman’ın Aramızda Kalsın, Bahtiyar Aslan’ın Kahır ve Ayin, Özcan Ünlü’nün Azerbaycan Türkçesiyle yazdığı Darıxmağın Türkçesi ve Serap Kadıoğlu’nun Zarif Tebessüm adlı şiiri okuyucunun beğenisini kazanacağa benziyor. Mezarların Korunmasına Dair başlıklı denemesinde Hakkı Özdemir, Necip Fazıl Kısakürek hakkında yakışıksız ithamlarda bulunanlara Dostoyevski üzerinden yanıtlar veriyor ve büyük şairi müdafaa ediyor. Derginin musahhihlerinden M. EbrarAlar, gönül ve fikir sınırlarının coğrafi sınırlardan daha geniş olması gerektiğini Sınırları Kaldırmak başlıklı denemesiyle savunuyor. CemâleddinLatifî (Latiç), Alimler Allah’ın Elçilerinin Vârisleridir isimli denemesiyle Boşnak bir alimin hayat hikâyesi üzerinden ideal bir alim portresi çizmekte. Ayrıca Bosnalı Bilal İçin Kaside başlıklı şiiri de dergide yerini almış.

Orhan Tepebaş ile söyleşi

Derginin genel yayın yönetmeni Serap Kadıoğlu, şair Orhan Tepebaş ile samimi bir söyleşi gerçekleştirmiş. Hasbihal köşesindeki bu söyleşide özellikle genç şairler, edebiyat yolunda birçok tavsiyeyi “şiirine benzeyen bir şair olmak” gayesindeki bir şairden alabilir. Çocuk Kal isimli şiiriyle şair ve yazar Yağız Gönüler, dergideki sayfasında yerini almış. Mutasavvıf Şairler köşesinde her sayıda bir tasavvuf büyüğü şairini kendine has üslubuyla anlatan İdris Mahfi Erenler, 15. sayıda okuyucuya Üsküdar’ın manevî büyüklerinden Muhammed Nasûhî hazretlerini kaleminin diliyle tanıtıyor.

Bu sayıda 3 adet öykü var

Muhtevasındaki öykülerle de dikkat çeken dergi, bu sayısında 3 adet öykü bulunuyor. Kuddusi Demir’e ait Kibrit, Mehmet Akif Demirelli’ye ait Her Şey Ben Yaşarken Oldu Bunu Bilsin İnsanlar ve Özlem Karapınar’a ait Sis isimli öyküler dergideki yerlerini alıyor. Ahmed Tuğrul imzasıyla yayımlanan Dağarcık köşesinde, “İ” harfinden unutulmaya yüz tutmuş kelimeler gün yüzüne çıkartılıyor. Her sayı okunmaya değer bazı kitapların kritiklerinin yapıldığı Sarraf köşesinde Ömer Mertoğlu, geçtiğimiz sene kaybettiğimiz değerli yazar Akif Emre’nin Çizgisiz Defter eserini ve İbn Sina/İbnTufeyl’in Hay Bin Yakzan’ını okuyucuya anlatmaya gayret göstermiş.

06 Mart 2018 - Kültür-Sanat


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Anket Seçim barajı ile ilgili ne düşünüyorsunuz?