Gizle

Facebook'taki büyük değişim onları vurdu!

Yalan haberlerin yayılmasını engellemek ve daha "anlamlı etkileşimler" sağlamak için algoritmasında radikal değişikliklere gitmeye hazırlanan Facebook, daha şimdiden yayıncıların sosyal ağdan gelen ziyaretçilerinin büyük bir bölümünü kaybetmesine neden oldu.

Büyütmek için resme tıklayın

Facebook, yayıncılar tarafından hazırlanmış profesyonel içerikler yerine, kullanıcılar tarafından paylaşılan gönderilere haber akışında öncelik vereceğini duyurmuştu.

Yayıncılar, yeni algoritmanın tamamen sosyal ağa entegre edilmesiyle Facebook'tan gelen ziyaretçi trafiğinin düşmesinden endişe ediyor. Statista tarafından derlenen veriler ise hâlihazırda Facebook'un diğer sitelere sağladığı trafikte dramatik bir düşüş olduğunu gözler önüne seriyor.

Yan yer alan tabloda görülebileceği üzere, web sitelerin Facebook'tan sağladıkları ziyaretçi trafiği 2017 yılının ikinci yarısında (2H ‘17) büyük bir düşüş yaşadı ve neredeyse yarı yarıya eridi.

Facebook'un kullanıcılar tarafından üretilen içeriklere haber akışında öncelik vermeye başlamasıyla, yayıncıların sosyal ağdan sağlayacakları ziyaretçi trafiğinin daha da düşmesi bekleniyor. Öte yandan, sürekli olarak dış sitelere sağladığı trafiği artıran Pinterest gibi alternatiflerin yayıncılar için daha cezbedici hale geleceği ve sosyal medya eforlarını bu gibi alternatif sosyal ağlara kaydıracakları tahmin ediliyor.

23 Şubat 2018 - Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Anket Seçim barajı ile ilgili ne düşünüyorsunuz?