Reklamı Kapat

İsrail'in başkenti Kudüs diyen TRT'den açıklama

TRT, İsrail'in başkentinin Kudüs olarak gösterildiği skandal programla ilgili açıklama yaptı.

Büyütmek için resme tıklayın

ABD Başkanı Donald Trump’ın Kudüs’ü İsrail’in başkenti olarak kabul etmesinin ardından TRT’nin yayınları gündeme geldi. milligazete.com.tr'nin gündeme getirdiği skandala TRT’den açıklama yapıldı.

TRT’DEN AÇIKLAMA

TRT sosyal medyadan da tepkiler yükselince açıklama yaptı. Yapılan açıklamada “Son günlerde artan ve bilinçli olarak tasarlandığını düşündüğümüz asılsız iddialarla Türkiye’nin ekranı TRT’ye zarar verme çabaları ve artan ‘Kudüs’ hassasiyeti üzerine bu açıklamanın yapılması zaruri hale gelmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nin Kudüs'ü İsrail'in başkenti ilan etmesi, başta Türkiye olmak üzere birçok ülkede büyük tepkiyle karşılanmıştır.TRT ‘Kudüs’ konusunda; Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet politikası doğrultusunda ve Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın görüşlerini merkeze alan bir yayın yapmaktadır. Bu çerçevede, TRT kanallarında yer alan siyaset, iç-dış politika ve haber programlarında bu konu detaylı olarak işlenmiş, Türkiye’nin eleştirileri dile getirilmiş ve tepkiler ekranlara taşınmıştır” denildi.

"TRT'de skandal Kudüs yayını: İsrail'in başkenti Kudüs..." haberi için tıklayın

“HATANIN SORUMLULARI İŞTEN ÇIKARILARAK…”

Açıklamasında “Kişilere bağlı olarak yayıncılığın doğası gereği ortaya çıkabilen, TRT yönetimi tarafından asla kabul görmeyen ve sorumlularının iş akitlerinin derhal fesh edildiği hatalar yeniymiş gibi kamuoyuna sunulmaktadır” diyen TRT şu ifadeleri de kullandı:

“2014 yılı Eylül ayında yayınlanan bir çocuk programında ve 2017 yılı Nisan ayında yayınlanan bir haber bültenindeki alt yazı haber bandında ‘Kudüs’ için yanlış bir konumlandırma yapılmış, bu durumun fark edilmesinin ardından ‘Kudüs’ hassasiyeti de göz önüne alınarak hemen soruşturmalar başlatılmıştır.

Akabinde, bu iki büyük hatanın sorumluları işten çıkarılarak TRT ile ilişikleri tamamen kesilmiştir.

Bundan sonra, özellikle sosyal medya mecralarında yer alacak iftira niteliğindeki iddialarla ilgili sessiz kalınmayacak, iddia sahiplerinin ve bu iddiaları yayınlayanların maddi ve manevi cezaya uğramaları için gerekli tüm hukuk yolları sonuna kadar kullanılacaktır."

TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rüzgar Gülü adlı yarışma programının TRT1'de yayınlandığı zamanlarda ‘Başkentler’ başlıklı bölümde yarışmacı çocuğa sorulan sorular arasında yer alan ‘Kudüs’ sorusunun cevabı ‘İsrail’ olarak doğru cevap kabl edilmişti. Devlet kanalı olan TRT'de yayınlanan bu skandal program, Kudüs gündemi oluşunca sosyal medyaya düşmüş ve sosyal medya kullanıcıları TRT'ye büyük tepki göstermişlerdi.

# TRT İLE İLİŞKİLİ:
# TRT İLE İLİŞKİLİ:
# TRT İLE İLİŞKİLİ:

09 Ara 2017 - 11:56 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

07

.@ Musluman - Bu Filistin meselesine artık yorum değilde konum belirlesek.leyleğin ömrü lak lakla geçermiş Yahudi güçten anlar Necmettin Er bakan.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 14 Ekim 10:46
05

Eogur - Adalet olsaydı eğer, sizler de bu 'hataları' yapıp sonra pişkin pişkin 'soruşturma' başlatmazdınız... Hey hat! Dediğiniz gibi, CB'nın söylemleri ile hareket ediyorsunuz. Kendileri o tarihlerde o şekilde davranıyor olacak ki sizler de o şekilde davrandınız. Bu gün de iç siyaset malzemesi, ve ABD'nin Türkiye'yi gözden çıkarması ile birlikte böyle davranıyorsunuz...

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 22:55
04

Şahin - Adamların özrü kabahatinden büyük.Özür dileyip bunun tekrarlanmaması için her önlemin alınacağını açıklamak yerine, bir çeşit yaptıkları ihaneti savunuyor,"Kudüsün,israilin başkenti olduğunu bir şekilde teyit ediyorlar.Devletin kurumları kimlerin elinde?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 18:25
03

Sarı Mavi - Trt"ye duyrulur kimsenin iftira attığı yok yayınlanmış olan bir yanlışı deşifre etmek ve bunu eleştirmektir.dolayısıyla bu milletin vergileri ile görev yapacaksın sonrada bir yanlışta kimse eleştirmeyecek yapma ya hem sonra hangi hakla Recep Tayyip Erdoğan merkezli yayın yapma hakkını nerden alıyorsun. Sen HAK merkezli yayın yapmak zorundasın

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 17:30
02

Kudüs Filistinin'dir - Kİm o sorumlular isimde verin inanalım hassasiyetinize?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 16:50
01

Aklı Selim - En azından bu Büyük hatanın farkedildiginde derhal gereğinin yapıldığını açıklayıp kamuoyundan ÖZÜR dileseydiniz bu mesele bugün bu şekilde önünüze gelmezdi TRT....

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 09 Aralık 12:16


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket 2019-2020 Cemil Usta Sezonu Süper Lig şampiyonu sizce kim olur?