Reklamı Kapat

Zoraki zarar!

Otobüs işletmecileri, iflasın eşiğinde… Özel Halk ve Belediye Otobüsü İşverenler Sendikası (ÖHBİS) Başkanı Seyfettin Savaş, “2017 Haziran ayında otobüslerin ortalama yakıt, araç bakımı, sigorta ve kaskosu, iki şoför maaşı ve sigorta masrafları olmak üzere aylık totalde 42.871 TL gideri oluyor. Geliri ise ortalama 32.752 TL’yi buluyor. Yani bir araç ortalama aylık 10.120 TL zarar ediyor. Esnafımız bankaların kapısında adeta köle yapıldı” dedi.

İstanbul’da Özel Halk Otobüsü İşletmecileri, belediyeden alınan ücretin, taşıma ve yakıt masraflarının çok altında kalması nedeniyle iflasın eşiğine geldi. Erguvan Otobüsleri İşletmecileri, para kazanmak şöyle dursun her ay otobüs başına 10 bin 120 TL zarar ediyor.

İstanbul Otobüs A.Ş.’nin 2011 ve 2012’de yaptığı ihale ile başlayan ‘Erguvan Otobüsleri’ projesi, Özel Halk Otobüsü İşletmecilerini resmen bankalara mahkûm etti. İşletmeciler, ardı ardına gelen zamlarla belini doğrultamaz hale geldi. Belediyeden alınan ücretlerin, taşıma ve yakıt masraflarının çok altında kalması, işletmecileri iflasın eşiğine getirdi. 2016 yılı toplamında 257 milyon yolcu taşıyan yaklaşık 945 adetlik Erguvan Otobüsleri, her ay otobüs başına 10 bin 120 TL zarar etti. Bu şekilde devam edemeyeceklerini dile getiren Otobüs İşletmeciler, mağduriyetini İstanbul Otobüs A.Ş’ye bildirmesine rağmen her hangi bir çözüm yolu bulunamadı.

CİDDİ SIKINTILAR YAŞIYORUZ

Konuyla alakalı gazetemize mağduriyetini dile getiren Özel Halk ve Belediye Otobüsü İşverenler Sendikası (ÖHBİS) Başkanı Seyfettin Savaş, “Bizler sermayelerimizi ve tüm enerjimizi ortaya koyarak güzel İstanbul’umuzun halkına kaliteli ve konforlu hizmet vermeye çalışıyoruz. Geçmişte yapılan zamları ve iyileştirmeleri dikkate alarak ve hesabımızı da buna göre yaparak bu işe girişmiştik. Ancak zamanında yeterli zamların yapılmadığı, uygulamalarda ise hakkaniyetin esas alınmadığı, yapılan uygulama ve işletmenin yanlış politikaları yüzünden, ciddi sıkıntılar yaşıyoruz” dedi.

BANKALARIN GİRDABINA DÜŞTÜK

Savaş, “Pek çok işletmeci, otobüsleri teker teker satarak veya bankaların girdabına düşürülerek her şeyini kaybetme durumu ile karşı karşıya kaldı. Erguvan Otobüsleri projesinde projenin başlangıç tarihi olan 2011’de, yolcu başına elde edilen ortalama gelir 1.15 TL iken, aradan geçen 6 yıla rağmen bu rakam sadece 1.40 TL’dir. Yani otobüslerin geliri 6 yılda sadece %21.7 oranında artış gösterdi. 2011 yılında 837.00 TL olan asgari ücret, 1777 TL’ye çıkarak %112 artış gösterirken, sigorta ücretleri 2 katına çıkarıldı. 2016 yılında 3.25 TL olan mazot, bugün 4.59 TL olup artış oranı %41.23 oldu. 2011’de sıfır bir otobüsün fiyatı 320.000 TL iken bugün aynı araba 500.000 TL civarına yükseldi. Bu araçların 10 yılın sonunda yenilenmesi gerekmekte olup, işletmecilerin bırakın bu araçları yenilemeyi, personel giderlerini ve yakıt parasını ödeyecek gücü dahi kalmadı” ifadelerini kullandı.

HER AY 10 BİN 120 TL ZARAR EDİYORUZ

“Otobüs A.Ş., 2011-2012 ve sonraki yıllarda yapmış olduğu ihalelerde toplam 945 adet bir filoya ulaşarak yılda 257 milyon yolcu taşımaktaydı” diyen Savaş, “2017 Haziran ayında otobüslerin ortalama yakıt, araç bakımı, sigorta ve kaskosu, iki şoför maaşı ve sigorta masrafları olmak üzere aylık totalde 42.871 TL gideri oluyor. Geliri ise ortalama 32.752 TL’yi buluyor. Yani bir araç ortalama aylık 10.120 TL zarar ediyor. Esnafımız banların kapısında adeta köle yapıldı” şeklinde konuştu.

ZARAR ETSENİZ DE DEVAM

Savaş, “İstanbul Otobüs A.Ş’ye ‘Bu koşullarda çalışamaz hale geldiğimizi ve otobüsleri sefere çıkaramayacağımızı’ dile getiren bir dilekçe yazdık. Ancak İstanbul Otobüs A.Ş.; böyle bir şey olamayacağını, zarar da etse herkesin seferlere devam etmek zorunda olduğunu, eğer seferler durdurulursa, işletmecilere cezai müeyyide uygulanacağı bildirildi. Bu koşullarda işi bırakamayan ve zarar etmek durumunda bırakılan biz otobüs işletmecileri, önümüzdeki günler içerisinde yakıt ve işçilik ücretleri ödeyemeyecek durumuna düşürülmüş olup, bu sorunun, tüm İstanbul halkını çok olumsuz etkileyeceği açıktır. Bizler mağduruz ve yetkililerin biran önce bu mağduriyetimize kulak vermelerini talep ediyoruz” açıklamasında bulundu.

Millî Gazete

07 Ağu 2017 - 00:00 İstanbul- Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

11

Ömer - üç aylık zararını üstüne veririm satan varsa alayım

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 17:05
12

Ali - @Ömer 11 nolu yoruma cevabı: internette 2.el sitelerinde bir suru ilanlari var alabilirsin

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 18:10
08

Osman - Devletin biran önce bu haksızlığa dur demesi gerekmektedir. Çok haklılar , mazota gelen zam, asgari ücrete gelen zam ve bilimum maaliyetlerin artmışlığı ortadayken , bu kadar cüzi bir zam 6 yıl içinde çok komik duruyor, kimsenin karı başkasına zarar olarak yüklenemez. Sonuçta objektif bakalıcak olursa, bu insanlar , yaşılsını, hastasını, öğrencisini, dulunu, yetimini indirimli veya ücretsiz taşıyor ve onların maliyetini de bu insanlar çekiyor. Ama büyük ihtimal kimse seslerine kulak vermeyecektir, İşi yürütemiyoruz diyince cezai müeyyideyle tehdit edilmelerinden belli, yazık olacak.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 15:28
07

Cihan - Bırakmak isteyen bıraksın, belediye müsaade etsin o hatlara trilyon verip almayı bekleyen çok insan var dışarıda... sanki belediye ve otobüs işletmeleri bunu bilmiyormu? yalan söylüyor bunlar prim vermemek lazım komuoyu oluşturup belediyeye baskı yaparak belediyeleri hortumlamak istiyorlar....

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 12:22
10

Musa Dursun - @Cihan 07 nolu yoruma cevabı: Tamam ben birakiyom gel sana verim

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 16:14
06

Yavuz Arıkan - Yazık günah esnafa böyle giderse esnaf bi yerde tükenir biter olan istanbul halkına olur. .buna acil çözüm bulunması lazım.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 11:31
05

Temel - Ben olsam mahkemeye gider izin belediyeden olmak üzere ve taşıma ücreti İETT bilet ile aynı kalmak koşulu ile serbest taşımacılık düzeni oluşturmak için mahkemenin yolunu tutardım. Ticari taksi plaka verme yetkisi belediyede fakat tarife ve ilçe sınırı yok. Adı özel halk otobüsü olsun fakat kazanç serbest olsun. Bu işi ancak mahkeme çözer. Neymiş zarar da etse devam etmeliymiş yok yav bak hele.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 09:41
03

Samedcan - Öncelikle 65 yaş engelliye bir cezam bulmalı devlet bu işi özel halk ötöbüslehinize başına sararıp verdiği para otobüs başına 3/1 karşılamıyor in bin bedava bedava taşıtrCağına 65 maşına paraversin oradan bukadar gelmezler

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 08:58
02

Yalçın Arslan - Bir Bilet 2,6 Aktarma 1,8 -1,95 Klima Çalışmaz... Yazın Soğutmaz Kışın Isıtmaz.... Evet Özel Halk Otobüsleri.... İett Yazın Buz Gibi Kışın Fırın Gibi... Olması Gereken Bu Değil Mi... Klimayı Açması İçin Nerede İse Şoförü DÖVMEK Gerekiyor.... Hep Klimaları Bozuk Hem de Yılın 365 Günü.... KARDEŞ ÇALIŞMAK İSTEMİYORSAN.... İstifa Et Çık Git.... Ben Yazın Ter Banyosu Yapacağım Otobüste Kışın DONACAĞIM ve Hala Kazanamıyorum Diyeceksin..... Yemezler Koçum Başkasına Yutturun.... Önce KLİMALARI YAPTIRIN..... Üç Kuruş İçin Siz Klima Açmıyorsunuz... Bi De Neymiş Efendim; Klima Aç Diyorum.... Havalandırma Açıyor.... Üsküdarda 35 Derece Olan Otobüs Sultanmuratta Yine 35 Derece Kimi Kandırıyorsunuz..... Önce İşinizin HAKKINI Verin.... Ben 2,6 Ücret Ödüyorum Klimalı Otobüse Ama İett de Her zaman Klima Açık Özel Halk Otobüsünde Her Zaman Bozuk..... KUL Hakkına Girip Bi De Ağlamayın Kimse Yutmaz.....

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 08:37
09

Musa Dursun - @Yalçın Arslan 02 nolu yoruma cevabı: Yukardaki yazida senin söledini söyluyo halk otobusu 4.400 mazot aliyo sari iett 1500 mazot aliyo halk otobusu 500 milyar kiredi çekip otobüs aliyo iett 250 tl aliyo iett araci sabah akşam 2 şer servis atar garaja çeker yatar halk otobüsü sabah 5 başlar gece yarisina kadar çalişir yukarda demişsinki bu teraziye koy tart... Halk otobüsüne hetkes bedava biniyor 32 kalem üçretsiz taşiyo oara verrn askeri üçret alanlar para veriyo onlarda olmasa bak neler oluyoo

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 16:12
01

Ahmet Yücel - ''zarar da etse herkesin seferlere devam etmek zorunda olduğunu, eğer seferler durdurulursa, işletmecilere cezai müeyyide uygulanacağı bildirildi.'' Böyle adalet olur mu? Bir müddet sonra oluşan zarar, sizin cezayı müeddelerin 2-3 katına çıkarsa ne olacak? Keşke bıraksaydık, cezai müedde bundan daha iyi olurdu, diyecekler. Nasıl şirket bu, ya zararınızı biz karşılarız, diyeceksiniz, ya da bırakmalarına izin vereceksiniz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 01:24
13

Bayram Paşa - @Ahmet Yücel 01 nolu yoruma cevabı: arkadaş öğrenci hariç herkes eşit ödesin sorun çözülür yok yaşlı bedava yok gazi gazi yakını bedava .biz pazarcı esnafın sonunu marketler getirdi marketler de elektrik kablosu pasta kek kırtasiye terlik sebze meyve ne işi var Küçük esnaf bitiyor...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ağustos 04:55
04

Ali Özacar - @Ahmet Yücel 01 nolu yoruma cevabı: Sayın meslektaşım Dahası da var anayasanın 173 maddesi Esnaf ve Sanatkarlar karşı devletin menfaat konusunda tedbir almayı emrediyor madde çok açık Orada diyor ki devlet Esnaf ve Sanatkarlar koruyacak kollayacak tedbirler alır Bu nasıl bir uygulama ki esnaf bitmiş iflasın eşiğine gelmiş kimse kılını kıpırdatmayan ben bu durumu yaratan yüce Rabbimize bırakıyorum

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 07 Ağustos 09:04

Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi