“Eğitim sistemi batıcı ve taklitçi”

ÖĞ-DER Genel Başkanı Hamdi Sürücü, yap-boz tahtasına dönüşen eğitim sisteminin, YKS sonuçlarına nasıl yansıdığını gazetemize değerlendirdi.

3 MİLYON 8 bin 287 öğrencinin girdiği Yükseköğretim Kurumları Sınav ( YKS) sonuçları 18 Temmuz’da açıklandı.  YKS’de 2021 yılında sıfır çeken öğrenci sayısı 23 bin iken, 2022’de ise bu sayı 96 bine yükseldi. Sınava giren öğrencilerin temel matematik ortalaması 6,9 iken, matematik ortalamaları ise 7,2 oldu. Öğrencilerin kimya ortalamasının 1,5, fizik ortalamasının da 2 olduğu görüldü.

Türkiye’nin “diploma vermek” üzerine kurulu bir eğitim sistemine sahip olduğunu söyleyen Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Genel Başkanı Hamdi Sürücü, zorunlu eğitimin tartışılmaya açılması gerektiğinin de altını çizdi.

“SİSTEM, DÜŞÜNEN İNSAN YETİŞTİRMEYE AYARLI DEĞİL”

Eğitim sisteminin taklitçi olduğunu söyleyen Hamdi Sürücü, sistemin nasıl insan yetiştireceğine dair bir hedefi olmadığını belirterek, “Bir insanı nasıl yetiştireceğiz? Kendimize ait, geçmişten referans alarak kendi insanımıza yön verecek bir eğitim sistemimizin olmaması büyük bir problem.  Eğitim sistemi batıcı ve taklitçi. Sistem, düşünen insan yetiştirmeye ayarlı değil. Türkiye’de eğitimin bir diğer problemi ise eğitimin şu anda sadece akademik başarıya ayarlı olmasıdır. Daha doğrusu akademik başarıdan da çok diplomaya ayarlı eğitim veriyoruz. Diploma vermek üzerine kurulu bir eğitim sistemimiz var. Okumak isteyenler, gayret sarf edenler yukarıya doğru çıkarken, diğerleri sadece diploma alıyor. Zorunlu ve karma eğitim, en büyük sorunlardan birisidir, son 10 seneye bakıldığında. Okula gitmek isteyen öğrencilerle, gitmek istemeyen öğrencileri getirip aynı sınıfa koyup, aynı müfredattan sorumlu tutuyorlar. Bu durumda maalesef ortalamayı düşürüyor” dedi.

“ZORUNLU EĞİTİM ÖĞRENCİYİ PERİŞAN EDİYOR”

n HER sene sınavda sıfır çeken öğrenci sayısının arttığına dikkat çeken Sürücü, “Bu kötü sonuçlardan kurtulmak için zorunlu eğitimden vazgeçilmeli. Böyle devam ederse sınavda sıfır çeken öğrenci sayısı artacaktır.  Şimdiye kadar 96 bin öğrenciye hiç ulaşmamıştı. Millî Eğitim Bakanlığı, sokakta kalmasın diye çocuğu getiriyor ve okumak isteyenle, okumak istemeyeni aynı sınıfa yerleştiriyor. Okumak istemeyen de, okumak isteyenin düzenini bozuyor. Sonra da sorumluluk öğretmene kalıyor. Problemin temelinde zorunlu eğitim artı işlevsizleştirilen, değersizleştirilen bir öğretmen var” ifadelerini kullandı.

# 2022, YKS

21 Tem 2022 - 04:30 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.