Bu ekonomide araba almak hayal olmuştu.. Artık ehliyet de alamayacağız

Sürücü kursu sektöründe geleceğin sürücülerini tedirgin eden bir kriz patlak verdi. Sürücü kursları için Aralık 2021'de belirlenen taban fiyatı, son zamlarla birlikte sürdürülebilir olmaktan çıktı.

Büyütmek için resme tıklayın

Akaryakıt zamları ve otomobil fiyatları, her geçen gün daha da kötüleşen ekonomik koşullar altında Türkiye'nin uzun zamandır gündeminde olan konular. Vatandaş, otomobil satın almak istediğinde fiyatları görüp vazgeçiyor, arabası olansa baş edilemez akaryakıt fiyatlarından dolayı yola çıkmadan iki kez düşünüyor. Şimdiyse bu konuda dikkat çeken bir başka gelişme yaşandı. Bu kez de sürücü kurslarında kriz patlak verdi. Kurs sahipleri, artan maliyetleri karşılayamadıklarını ileri sürerek kapanmayı düşündüklerini söylüyorlar. 

Webtekno'da yer alan haberde; Aralık 2021'de açıklanan kararla ehliyet kurs eğitim taban fiyatları 2.900 TL olduğu bilgisine yer verildi. Bu karar, Ocak 2022'den beri uygulanıyor. Ancak  İstanbul Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu (İSKEF) Başkanı Murat Tekin'e göre belirlenen bu fiyatın sürdürülebilirliği kalmadı. "Geçen aralık ayında bu fiyat belirlenirken yakıt giderleri 9 TL idi şimdi ise 30 TL oldu. Araç fiyatları iki katına çıktı. Asgari ücret 2.825 TL’den 4.250 TL oldu. Bu durum hem yakıt maliyetlerini hem de araba ve eğitmen giderlerini artırdı." diyen Tekin, İstanbul'daki 700 sürücü kursundan çoğunun kapanabileceğini ifade ediyor.

"Ehliyet almak isteyenlerin sayısı azaldı"

Konuyla ilgili açıklama yapan bir diğer isimse Orta Anadolu Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkanı Serdar Tepeöz oldu. Tepeöz tarafından yapılan açıklamalara göre sürücü kurslarına kaydolan vatandaşların sayısında da yüzde 20'lik düşüş var. Bunun nedeniyse alım gücünün düşmesi. "Sürücü kurslarına ayda 110 bin ila 130 bin kişi başvuruyor. Son dönemde alım gücünün düşmesi kursiyerlerin başvurusunu düşürdü. Sektörde yaklaşık yüzde 20 daralma oldu." diyen Tepeöz, durumu böyle özetledi. Peki sürücü kursları nasıl kurtulacak? Sektör kaynakları, zam taleplerini dile getirmiş durumdalar.

 “Taban fiyatlar yılda bir kez komisyon tarafından belirleniyor. Her ilde ayrı taban fiyatlar uygulanıyor. Aralık 2021’de belirlenen taban fiyat hızla artan girdi maliyetleriyle kursların faaliyetlerini olumsuz etkiledi. Taban fiyatın yılda 2 kez belirlenmesini istiyoruz.” ifadelerini kullanan Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı İsmail Yılmaz, fiyat belirleme komisyonun tekrar toplanması için girişimlerde bulunduklarını ancak bugüne dek olumlu yanıt alamadıklarını ifade ediyor.

Türkiye'de ehliyet almak kaç paraya mal oluyor?

Peki Türkiye'de ehliyet almak kaç paraya mal oluyor? Gelin hep birlikte bakalım.

Kurs ücreti: 2.900 TL
B sınıfı ehliyet alanlar için:Harç ücreti: 1.160 TL
Değerli kağıt ücreti: 280 TL
Vakıf payı: 60 TL
Sınav ücreti:İlk kez girenler için teorik sınav: 120 TL
Direksiyon sınav ücretsi: 160 TL

TOPLAM: 4.680 TL

20 Haz 2022 - 19:27 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

02

Havada Bulut - Biryantin saçlı göbeğini kaşıyan adam ergenekonun emriyle sarayda görev verilen adamdır bulut efendi.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 20 Haziran 22:37
01

Koca Yusuf - Sıradan şirket patronu bile Mercedes lüks araça biniyor. Zenginlerin aç gözlülükleri nereye kadar gidecek. Hayat pahalılığında lüks araç alanların sayısı artıyor. Garip değil mi. Paylaşım nerede.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 20 Haziran 21:37