Sporcular için yararlı 5 kuruyemiş! Kuruyemişin spora katkıları

Kuruyemiş tüketiminin insan sağlığı için önemli olduğu çoğu kişi tarafından bilinir.

Haber albümü için resme tıklayın

Doğru besinlerden doğru miktarda faydalanmak vücuttaki dengeyi sağladığı gibi, bağışıklık sistemini de güçlendirmektedir. Günde yeterli miktarda kuruyemiş tüketmek, bedensel ve zihinsel olarak kişinin ihtiyacı olan enerjiyi verir. Kuruyemiş tüketimi aynı zamanda yüksek olan kolesterolü düşürüp şeker oranını dengede tutmayı sağlar. 

Bütün bu faydaların yanında; sporcuların vazgeçilmez besinleri arasında yer alan kuruyemiş, ana öğünlerde veya öğün aralarında sıklıkla tüketilen besin değeri yüksek yiyeceklerdir. Kuruyemişin spora olan katkılarını şu şekilde maddeleyebiliriz:

·         Protein ve lif miktarı açısından zengin bir besin olan kuruyemişler, sporcular için gerekli olan proteini sağlar ve kasları besler.

·         İçinde barındırdığı zengin mineraller ve vitaminler sayesinde vücudun önemli bir enerji kaynağıdır. Yeterli miktarda tüketildiği sürece kişiye enerji verir.

·         Kuruyemişler, tok tutma özelliği sayesinde ara öğünlerde rahatlıkla tüketilebilir.

·         Kuruyemişlerde doymuş yağ oranı yüksek olduğundan dolayı vücudun ihtiyacı olan yağı karşılar.

Sporcular için en yararlı kuruyemişler arasında; ceviz, kaju, fındık, şam fıstığı ve badem yer alır. Bu kuruyemişlerin hepsinin ayrı ayrı faydası bulunur. Ek olarak; sporcuların, günde ortalama 50 gram kuruyemiş tüketmesi önerilir. Yeterli miktarda kuruyemiş tüketmek spor esnasında enerji depolamasını sağladığı gibi, iyi bir antrenman çıkarmaya da olanak sağlar.

Ceviz

Ceviz, sporcuların hem ara öğünlerde hem de yaptıkları yulaf lapası, smoothie gibi enerji veren öğün hazırlıklarında sıklıkla tükettikleri kuruyemişler arasında yer alır. Ceviz içerdiği yüksek omega-3 sayesinde, bağışıklığı güçlendirerek yüksek tansiyonu önler. Ortalama bir büyüklüğe sahip olan cevizde yaklaşık 2,5 gram kadar omega-3 yağı bulunmaktadır. Yağ asitleri bakımından da oldukça zengin olan ceviz, kaliteli ve sağlıklı yaşamı da destekler.

Kaju

Doyurucu ve yüksek bir besin değerine sahip olan kaju, sporcular için oldukça faydalı kuruyemiş çeşitleri arasında bulunmaktadır. 1 avuç kajuda yaklaşık olarak 7.55 gram karbonhidrat bulunur. Bu karbonhidrat oranı, kişinin günlük enerji ihtiyacını karşılamaktadır. Aynı zamanda spor öncesinde bir avuç kaju tüketmek, daha dinamik ve etkili bir antrenman çıkarmayı sağlamaktadır.

Kaju, güçlü bir iskelet yapısının oluşumunu destekler ayrıca kas ağrılarını azaltmada da oldukça etkilidir. Kaju, yağlı bir kuruyemiş olduğu bilinse de yeterli tüketim sağlandığında; oldukça sağlıklı bir alternatiftir. Ek olarak kajuyu; salataların, smoothielerin veya yulaf lapasının içerisine ekleyerek öğünlerinizin besin değerinizi arttırabilirsiniz.

Fındık

E vitamini açısından en zengin kuruyemişler içerisinde yer alan fındık, kalp sağlığının korunması açısından oldukça faydalıdır. Ayrıca fındık, sporcular için de en ideal besinler arasında bulunur. Bağırsak hareketlerini hızlandırarak metabolizmayı çalıştırır. Bunların yanı sıra fındık; B vitamini, folik asit, magnezyum, potasyum, selenyum ve fosfor gibi mineraller bakımından da zengin bir içeriğe sahiptir.

Şam Fıstığı

Şam fıstığı ya da diğer bir adıyla Antep fıstığı, protein ve lif bakımından zengin olması sayesinde spor yapanların en sık tükettiği kuruyemişler içerisinde bulunur. Verdiği tokluk hissinin yanında kan şekerini de düzenler. Diğer kuruyemişlere göre kalori miktarı da oldukça düşüktür. Magnezyum, çinko, fosfor, mangan ve demir mineralleri bakımından zengin olan Şam fıstığı, her gün bir avuç tüketildiğinde vücudun günlük b6 vitamini ihtiyacının %17’sini karşılar.

Badem

Badem, spor yapan kişiler için vücudu dirençli ve sağlıklı tutmaya yarayan bir besindir. İyi bir protein kaynağı olan badem, içerdiği E vitamini sayesinde tam bir antioksidan deposudur. Aynı zamanda badem, kas onarımını ve kas yapısını geliştiren proteinleri içinde barındırdığından sporcuların öğün aralarında vazgeçilmez besinleri arasında yer alır.

15 Haz 2022 - 08:14 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

04

Dadaş - Bu yazdıklarına sen bile inanmıyorsun Barlas. Yandaş medyada yazdığın için gerçekleri göremiyorsunuz demiyorum görmüyorsunuz sizin gibi kalemini satanlar gözlerimi kaparım vazifemi yaparım dersiniz. Sen ve senin gibi gazeteci geçinenler gerçekleri yazamadığınız için ülke bu halde

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 08:53
03

Nazmi Kır - Çok doğru, aynen katılıyorum. Aceleye gerek yok, öyle veya böyle böyle devir gerçekleşecek.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 08:32