Araç alacaklar dikkat! Özpeynirci 2023'te göreceği rakamı açıkladı

Otomotiv gazetecisi Emre Özpeynirci, kötü haberi verdi. Özpeynirci, "Böyle giderse 2023'te 1 milyon liranın altında araba kalmaz" dedi.

Büyütmek için resme tıklayın

Dolar kurundaki artış ve çip krizi nedeniyle üretimin giderek azaldığı otomobil piyasasında sıfır ve ikinci el fiyatları gün geçtikçe artıyor. Otomobil almak hayal olurken Otomotiv gazetecisi Emre Özpeynirci, ÖTV indirimi ve otomotiv piyasası hakkında dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Özpeynirci, "Böyle giderse 2023'te 1 milyon liranın altında araba kalmaz" dedi.

"HÜKÜMET DOLAR DÜŞECEK REFORMA GEREK YOK DEMİŞTİ"

Kısa Dalga'dan Mühdan Sağlam'ın sorularını yanıtlayan Özpeynirci, "Zamlara Türkiye’de bir de kur etkisi yansıyor. Kurdaki artış maalesef durmuyor. Ocak ayında otomotiv sektörü son gelişmeleri dikkate alarak reform talep etmişti. O dönemde hükümet sektöre “kur gevşeyecek, dolar/euro düşecek, reforma gerek yok” dedi. Duruma bakarsak ocakta 13.20’lerde olan kur şimdi 16,50’lerde. Yani yurtdışı zamlarının üzerine kur artışları ekleniyor ve Türkiye araç fiyatları 1-2 kez zamlanıyor. Bir de buna eklenen vergi yükü var. Sektör ocak ayında güncelleme istiyordu, bunun yerine ÖTV matrahı düzenlendi. Hükümet o dönemde sektöre “dolar gevşeyecek, düşecek güncellemeye gerek yok” demişti.

Düzenlemeyle yüzde 60-70’lik vergi dilimleri eklendi. Oysa bugün ne yazık ki satılan 100 aracın yüzde 75’i yüzde 80’lik dilimde. Yüzde 60’lık dilimde araç yok. Yüzde 70’lik dilimde yüzde 14’lük araç var. O da önümüzdeki aylar kalmayacak. Her otomobil yüzde 80’lik ÖTV’yi tadacak. Yüzde 80 ÖTV buna KDV eklenince vergi oranı yüzde 110’unu buluyor. Yani bir araç alınca bir araçtan fazlasını devlete alıyorsunuz." ifadelerini kullandı.

"2023’TE EN UCUZ ARAÇ 1 MİLYON LİRA OLACAK”

Otomobil fiyatlarını düşürecek çözüm yollarına değinen Özpeynirci, "Bunun iki yolu var: ya ekonomi politikalarıyla kur düşecek ya da reformla vergiler. İlk yöntemde, yani kurun düşüşü, bu ekonomi politikalarıyla zor görünüyor. Hükümetin faiz ve enflasyona bakışı ortada. Bu da tek seçenek kalıyor demek: Vergi indirimi. Bu indirimin de geçici değil, bundan sonraki süreçte insanların daha çevreci, yakıt tüketimi düşük, yeni teknolojiye uygun araç alabileceği bir teşvik olmalı. Yoksa bizi daha zor günler bekliyor. Örneğin geçtiğimiz yıl, en ucuz otomobil 190 binlerdeyken seneye 400 bin liranın altında araç kalamayacak demiştim. Bugün 400 bin lira ucuz bile. Bu şartlar devam ederse bir yıl sonra 1 milyon liranın altında otomobil kalmaz. Kaldı ki artış oranları ortada, bu bahsettiğimiz takvimi erkene bile çekebilir. Bugün Türkiye’de üretilen en ucuz otomobilin, hibrit versiyonu, 660 bin liraya. Tek çözüm vergi indirimi, yoksa fiyatlar artmaya devem edecektir." diye konuştu.

07 Haz 2022 - 11:09 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.