İbadet deyince itaati anlayacağız

İbadet deyince itaati anlayacağız

Mükevvenatta (kâinatta) bütün varlıklar fıtrat (yaratıldıkları gaye) üzere yaşarlar. Hepsi de Allah‘a klluklarını vazifelendirildikleri üzere yaparlar. (Bakara Suresi, Ayet: 74) irdelerinde serbest değildirler.

İnsan iradeli bir varlıktır. Fıtratını ya tevhid üzere kurar veya şirk yönüne sapar. İslam tevhide çağırır. Bütün peygamberlerin kavimlerinden ilk istekleri tevhid olmuştur.

Bazıları ibadet deyince namaz, oruç, zekât... zannediyorlar. Halbu ki kişi:

? Kimin emrine uyuyorsa

? Kimin rızasını kazanmak için çırpınıyorsa

? Kimi kendisine rab bilmişse, işte bunlara ibadet yapıyor demektir.

Kur‘an-ı Kerim‘de güneşin, ayın, yıldızların, taşların ağaçların ibadet ettiklerini haber verirken onların namaz kıldıklarını, oruç tuttuklarını bilmiyor. Ya ne diyor? Onların Allah‘ın emrine itaat ettiklerini beyan ediyor. O halde ibadet deyince itaat anlayacağız. İtaat ettiklerimize çok dikkat edeceğiz. Zambur zumburlara itaat edersek Allah muhafaza şirke düşmüş oluruz. Yeryüzünde ilk şirk şeytanın şirkidir. (Araf Suresi, Ayet 11 - 12 - 13), (Ahzab Suresi, Ayet: 36) Sonra insanlar arasında ilk şirk Habil ve Kabil arasında zuhur etti. (Bakara Suresi, 27 - 30)

Nefsini ilah edinip onun arzularını Allah‘ın emirlerinin önüne geçirenler şirk işlemiş müşrik olmuş olurlar.

Şöyle bir izah, meseleyi daha iyi anlaşılır hale getirecektir:

Allah (c.c.)‘nün bir kısım sıfatları vardır. Bunların yalnız kendine mahsus kılmıştır. Bu sıfatları yarattığı varlıklarda görmeye müsaade etmez. İşte bu sıfatlardan birini veya bir kaçını Allah‘tan başkalarını üzerinde düşünmek insanı müşrik yapar. Mesela Allah‘ın Rububiyyet sıfatı vardır. Allah Rabb‘tır (idare edici, kanun koyucudur.) Bir kimse Allah‘a ait olan bu sıfatı Allah‘tan başka kişide, kurumda, müessesede görür veya düşünürse, onlarında kanun koyma hakkının olduğu kabul ederse o müşrik olur.

Allah (c.c.), Rezzak‘tır. Yalnız Allah rızık verir. Bir kişi:

? Maaşım kesilmesin.

? Rızkıma mani olunmasın, diye arzuları Allah‘ın arzularıyla çatışan birinin arzularını yerine getirmeye kalkışırsa bu adam Allah‘tan başka rızık vericiler kabul etmiş olur ki, bu şirktir.

? Allah (c.c.), Şafi‘dir. Şifayı, Allah verir. Hal böyleyken birisi doktorda, hapta, iğnede şifa düşünürse bu kişi müşrik olur. Bu doktora gitmemek değil, teslim olunacak makam Allah (c.c.)‘dür.

Şu hususa dikkat ediniz: İbadet ve muamelat kaynağının tekliği yönünden İslam‘da tevhid vardır. Yani İslam‘da ibadetin de muamelatın da kaynağı tektir ve Allah (c.c.)‘dür. Dinin ibadet kuraları Allah‘tan alınır da, muamelat kuralları bir takım tağutların kanunlarından alınırsa bu, kelimenin tam manasıyla şirk olur. Çünkü tek olan kaynak çiftleşmiştir.

19 May 2012 - 01:26 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?