Reklamı Kapat

Birden fazla sınav dönemi

Birden fazla sınav dönemi

YÖK‘ün düzenlediği Yükseköğretim Strateji Belgesi Çalıştayı‘nda hazırlanan ön raporda, üniversiteye giriş sınavlarının yerleştirme sınavı değil skor sınavı olarak kurgulanması ve yıl içinde birden fazla sınav yapılarak öğrencinin en yüksek puanı kabul edilmesi gerektiği bildirildi.

YÖK‘ün geçtiğimiz hafta sonu yaptığı çalıştayda; kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve basın temsilcileri Yükseköğretim Strateji Belgesi‘nin hazırlanmasına katkı sağlamak için toplandı. YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya‘nın da katıldığı toplantıda yükseköğretimin yönetimi, araştırma ve lisansüstü, akademik kariyer alanı, yükseköğretimin uluslararasılaşması, eğitim-öğretim, üniversite toplum/iş dünyası ilişkisi, yükseköğretime erişim ve giriş sistemi, yükseköğretimin finansmanı ve kalite konuları ele alındı.

Oluşturulan masalarda her konu tek tek görüşüldü. Toplantının bitiminde sorunların belirlenmesine yönelik ön rapor hazırlandı. Buna göre, yükseköğretimin yönetimi konusunda akademisyenlerin bilimsel yayın, konferans, tebliğ üzerinden ödüllendirilmesi istendi. Rektörlerin ve dekanların yetkilerinde kısıtlamaya gidilmesi talep edilen raporda, üniversitelerin bilimsel ve mali yönden özerk olması gerektiği fikri desteklendi. Araştırma ve lisansüstü konularında üniversitelerde teknoloji transfer ofisleri ve sivil toplum üniversite işbirliği ofislerinin kurulabileceği belirtilen raporda, üniversitelerde performans sistemine geçilmesi de istenirken, fen edebiyat fakültelerinin, mezunlarına öğretmenlik hakkı verilerek daha tercih edilebilir haline getirilmeleri gerektiği vurgulandı.

Akademik kariyerle ilgili özellikle Yükseköğretim Kanunu‘nun değiştirilerek YÖK‘ün danışma ve planlama kurulu haline getirilmesi talep edilen raporda, akademisyenlere bölüm başkanı, dekan ve rektörü seçme hakkı verilmesi, üniversitelerde bilimsel yayınları takip eden etik kurulların oluşturulması, üniversitelerin özerk-demokratik kurumlar haline dönüştürülmesi de diğer talepler arasında yer aldı.

Yükseköğretime giriş

Raporda, yükseköğretime giriş ve erişim konusunda ise YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı‘nın üniversite kontenjanlarını belirlemeye yönelik çalışma yapması istendi. Kontenjanlar belirlenirken ülke ihtiyacı, akademik personel, fiziki altyapının da dikkate alınmasının önemli olduğu kaydedilen raporda, lise eğitiminin basitleştirilmesi gerektiği vurgulandı.

Merkezi sınavların yerleştirme sınavı değil skor sınavı olarak kurgulanması istenen raporda, sınavların bir günde ve tek bir alanda değil, birkaç kez değişik branşlarda yapılarak skorların belgelenmesi gerektiği belirtildi.

Raporda, birden fazla sınav yapılarak öğrencinin en yüksek puanının kabul edilmesi gelen diğer bir teklif olurken Milli Eğitim Bakanlığı‘nın öğrencileri ikinci kademeden itibaren meslek ve kariyere yönelik bilgilendirmesi gerektiği kaydedildi.

28 May 2012 - 23:45 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?