İngiliz basınından dikkat çeken Mısır iddiası: Türkiye'den ne istedi?

İngiliz basını, Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Mısır yönetimi normalleşmesi için baskıların arttığını ve Sisi'nin Türkiye'den ön koşul istediğini yazdı.

Büyütmek için resme tıklayın

Yıllarca Arap dünyası ile kavgalı olan Cumhurbaşkanı Erdoğan son dönemde normalleşme çerçevesinde bir çok ülke ile ilişkilerini düzeltti.

İngiltere’nin ünlü gazetelerinden Financial Times, son dönemde Türkiye’nin dış politikada u dönüşü yaparak bazı ülkelerle arka arkaya görüşmeler yaptığını aktarırken, bunun için de bazı tavizler verdiğini öne sürdü.

Gazete,  “Mısır’dan kaçan medya, Erdoğan’ın bölgesel reset politikası tarafından baskı altında” başlığı kullandı.

MISIR’IN ÖN KOŞULU VARMIŞ

6 yıldır Kahire rejimini İstanbul’dan yaptığı yayınlarla eleştiren Al-Sharq isimli medya kuruluşunun son dönemde Türk yetkililer tarafından, “eleştiriyi azaltmaları” yönünde uyarılar geldiğini söyledi.

Bu açıklamayı yapan ise Al-Sharq’ın sahibi ve Mısır’ın eski cumhurbaşkanı adayı Ayman Nour oldu.

Makalede, “Bu medya kuruluşları özgürce yayın yapabiliyordu. Fakat son aylarda durum değişti. Zayıf bir ekonomiyle mücadele eden Türkiye Cumhurbaşkanı Erdoğan, eskiden düşmanları olarak gördüğü Orta Doğu’daki ülkelerle ticaret ve yatırımı artırmak için ilişkileri kuvvetlendirmek istedi. Bu da Arap muhalefeti için güvenli bir yer olan Türkiye’deki Mısır kanallarını etkiledi” denildi.

Nour, “Türkiye devleti bana bölgede raproşman olduğunu ve Mısırlıların bazı çok net ön koşulları olduğunu söylediler. Bunlar arasında Türkiye’den yayın yapan TV kanalların kapatılması ve çalışma alanlarının azaltılması olduğunu söylediler” dedi.

“SİSİ’NİN AİLESİNİ KONUŞMAYIN” UYARISI GELMİŞ

İnternet sitesinden bazı haberlerin silinmesinin istendiğini aktaran Nour, “Sisi, istihbarat başkanı ya da Sisi’nin aile üyeleriyle ilgili konuşulmamasını istediler” dedi.

Al-Sharq’ın yanı sıra Cumhurbaşkanı Abdülfettah es-Sisi,Sisi karşıtı yayın yapan Mekameleen isimli Mısır TV’si de Türkiye’deki operasyonlarını sonlandırma kararı almıştı.

Mısırlı gazeteciler, Sisi’nin tekrar görüşme için Erdoğan'a koşul verdiği ve Ankara’dan bu kanalları kapatmasını ya da yayınlarını yumuşatmasını istediğini söyledi.

Laura Pitel imzalı makalede, ” Sisi, Müslüman Kardeşler lideri Muhammed Mursi’nin yerine geçtikten sonra birçok muhalif Türkiye’ye gitti ve burada Sisi’nin rejimine karşı nadir görülen bir platform elde ettiler. Fakat Türkiye’nin ekonomisi baskı altındayken ve gelecek yıl yapılacak seçimler yaklaşırken, Türkiye Cumhurbaşkanı Körfez’deki rakipleri ve Mısır’la ticaret ve yatırımı artırmak için anlaşmazlıkları çözmek istedi” denildi.

Mısır’la ilişkilerin Suudi Arabistan’dan çok daha zor olduğuna dikkat çeken Financial Times, Türk ve Mısırlı yetkililerin iki tur görüşme yaptığını hatırlattı.

Fakat bu ayın başında Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun da görüşmelerin diğer ülkerler olan görüşmelerden daha yavaş ilerlediğini söylediğine de dikkat çekildi.

İSRAİL VE SUUDİ ARABİSTAN’A DA MI TAVİZ VERİLDİ?

Türkiye son dönemde bölgedeki ülkelerle ilişkilerini normalleştirmeye çalışırken uluslararası medya kuruluşları Ankara’nın bazı ülkelere taviz verdiğini öne sürdü.

Orta Doğu medyası Türkiye’nin İsrail ile ilişkileri geliştirmek için ülkedeki Hamas üyelerini sınır dışı ettiğini yazarken, Tel-Aviv hükümetinin kapsamlı bir sunum yaparak Hamas üyelerinin terörle bağlantılarının da Ankara’ya sunulduğu öne sürülmüştü.

Öte yandan geçen haftalarda Suudi Arabistan’a giden Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bu ziyaretinden önce gazeteci Cemal Kaşıkçı cinayetinin kapatılması da uluslararası kamuoyunda dikkat çekmişti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, geçtiğimiz aylarda normalleşme çerçevesinde Suudi Arabistan'ı ve BAE'yi ziyaret etmişti.

Ziyaret çerçevesinde Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed Bin Selman'la görüşmüştü.

11 May 2022 - 10:52 - Dünya


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.