'TRT, ABD’de dört yılda 6 milyon 159 bin dolar harcadı' iddiası

TRT'nin ABD’de dört yılda 6 milyon 159 bin dolar harcadığı iddia edildi.

ABD Adalet Bakanlığı’nın 'siyasi kimliği bulunduğu' gerekçesiyle lobi faaliyetleri yapan kurumlar statüsüne aldığı TRT World'ün ABD'de dört yılda 6 milyon 159 bin 774 dolar harcadığı öne sürüldü.

TELE 1'den Yılmaz Polat'ın yazısına göre, TRT’nin harcamaları 2018-2021 yılları arasını kapsıyor.

Harcamaların yıllara göre dağılımı şöyle:

  • 2018: 3 milyon 76 bin 704 dolar
  • 2019: 1 milyon 463 bin 90 dolar
  • 2020: 1 milyon 39 bin 980 dolar
  • 2021: 580 bin dolar.

İngilizce yayın yapan TRT World’ün ilginç bir örgütlenmesi olduğunu ve çok sayıda çalışanı bulunduğunu belirten Polat, şunları yazdı:

Resmi adı ‘TRT Amerika Inc.’ Yani ABD’de örgütlü bir şirket. TRT World Washington’da bir stüdyodan yayın yapıyor ve çok sayıda çalışanı var.
‘ABD’de izlenme oranı nedir?’ derseniz, elimizde bir ölçüm yok ama ABD’de yaşayan Türklerin bile böyle bir kanaldan haberi olmadığını biliyoruz. Asıl önemli bir soru da yüz binlerce doların kimlere ödendiği? FARA belgesinde yer alan ‘Freelancers’ diye adlandırılan (serbest iş yapan ama gazeteci mi yoksa başka bir meslekten mi) belli olmayanlar kimler acaba?"

# TRT

22 Nis 2022 - 11:22 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.