SEÇİM sonuçları açıkça gösteriyor ki gerginliğe dayalı
politikalar işe yaramıyor!
Bağırıp çağırarak, herkesi düşman ilan ederek yürütülen
seçim kampanyalarının bekleneni vermediği görülüyor!
Özellikle de iktidar partisi umduğu sonuçları alamamış
bulunuyor!
Yani iktidar partisi açısından ciddi bir durum söz
konusu olmuş durumda!
Cumhurbaşkanı Erdoğan ın da seçim öncesinde altını
çizdiği rehavet durumunun seçim sonuçlarını bir hayli etkilediği görülüyor!
İktidar partisi yöneticileri ortaya çıkan bu sonuçtan
gereken dersi alırlar mı, bilemiyoruz!
Seçim öncesinde bu seçimi bir ölüm kalım seçimi gibi
takdim edip herkesin iktidar partisi etrafında birleşmesi yolunda yapılan
çağrılarda karşılıksız kalmış durumda!
Alınan bu sonuçtan sonra iktidar partisi sorumlularının
oy vermeyen kesimleri sorumlu tutmak yerine izledikleri politikaları masaya
yatırmalılar!
Özellikle de seçim öncesinde kendi aralarındaki
çekişmeleri dışa yansıtmakta bir beis görmemelerinin faturasını ödediklerini
akıllarından çıkarmamalılar!
Birbirleri hakkında ağza alınmayacak laflarla
konuşmalarının seçmenin kafasını bir hayli karıştırdığını unutmamalılar!
Belki de yıllardır iktidar koltuklarında bulunmalarının
verdiği rehavet nedeniyle alabildikleri en iyi sonuç bu olmuştur!
Bundan sonra neler olabilir
Neler olmaz ki!
Seçim sonuçları açıkça gösteriyor ki yıpranan sadece
iktidar partisi değil!
Ana muhalefet partisi de ciddi biçimde yara almış
durumda!
Sayısal olarak hâlâ ana muhalefet konumunda gözüküyor
olsa da bu içi boş bir ana muhalefetten başka bir şey değil!
Seçim öncesinde yapılan değerlendirmelerde sadece
istikrar söylemi üzerine kurulan kampanyaların yanlışlığına hep işaret
edilmişti!
Ne var ki, bu yanlışlığı anlatabilmek mümkün olmamıştı!
Ne diyelim kendi düşen ağlamazmış!