Futbol Çılgınlıkları

Abone Ol

Bendeniz futboldan hoşlanmam. Ülkemizde öteden beri

futbol merakı, çılgınlığı, hastalığı vardır ama son yıllarda, aylarda,

haftalarda bu hastalık ve çılgınlık korkunç boyutlara ulaşmıştır.

Haberlerin metinlerini ve yorumlarını okumuyorum, sadece

başlıklarına ve resimlerine bakıyorum, durum o kadar vahim ki, futbol

meraklıları bile saçlarını başlarını yoluyor.

Bizans ta bir ara mavilerle yeşiller varmış, bizdeki

durum onların rekabetini de geçti.

Futbol bir spor mudur .. Siz yirmi iki kişinin sahada top koşturmasına ve yirmi iki milyonun bunu

stadyumlarda yahut ekranlardan seyr etmesine spor diyorsanız eyvallah.

Futbol gerçekten bir spor ise, bizdeki haliyle spor

olmaktan önce bir çılgınlıktır.

Sporun ana kaidelerinden biri centilmenliktir. İki sporcu

güreşir, sonunda biri yener, diğeri yenilir, birbirlerinin ellerini sıkarlar.

Sporda düşmanlık, rekabet yoktur. Müsabaka=yarışma

vardır.

Artık bizdeki son futbol maçları eski Romanın gladyatör

oyunlarına benzemeye başladı.

Ya futbol şikelerine ne demeli.

Futbol salarında oyuncular top koştururken, arka planda

karanlık odalarda kirli şike hesapları yapılıyormuş.

Bütün oyuncuları kasd etmiyorum ama özel hayatları seks

gazetelerinde teşhir edilen bazı oyuncuların çocuklara, gençlere, halka iyi örnek

olduklarını iddia etmek mümkün müdür

Futbolcularımızın içinde kimisi beş vakit namaz kılan

terbiyeli, ahlaklı, edebli, nezih gençler var. Onlar tabiî ki tenkitlerimin

dışındadır.

Sık sık yazarım, bu memlekette her şeyin çivisi çıkmıştır

diye Bu hükmüme itiraz eden var mıdır Bugünkü haliyle Türk futboluna normal

mi denir, yoksa çivisi çıkmış mı denir

Gezi hadiselerinin tahribatını gördük. Yarın Allah

saklasın iki büyük futbol kulübünün holigan ve militanları iç savaşa, Gezi

kalkışmasına benzer bir şey çıkartırlarsa ne yapacağız

Son çılgınlıklar Gezici kurmayların provokasyonu ve

tezgahı olabilir mi

Dış düşmanlarımız ve içteki işbirlikçileri nice konuyu ve

sahayı futbollaştırdılar.

Türklerle Kürtleri ayırdılar Sünnilerle Alevileri

Dindarları çağdaşları İç barışı ve toplumsal uzlaşmayı dinamitleyip berhava

ettiler.

Bütün bunlar Hahambaşı Haim Naumun doktrini planlarına

göre yapılıyor.

Lozanın gizli protokolleri, başka protokoller

Halkı ve gençliği müstehcen yayınlarla çürütmek.

Toplumu aşırı tüketimci ve aşırı israf eden bir topluma

dönüştürmek.

Halkı lüks mesken, lüks otomobil fetişisti yapmak.

Dindarları sekülerleştirmek, dinden kopartmak.

Gençliğin ve halkın bir kısmını seks manyağı yapmak.

Kaç kişi kaldıysa, ülkenin âqil insanlarından bir heyet

toplansa ve futbol taşkınlıkları hakkında doğru dürüst bir rapor hazırlasa ne

iyi olur.

Ey gerçek aydınlar Ey yüksek düşünürler!.. Ey âqilan!..

Futbolculuğumuz ve şikeler hakkında ne diyorsunuz

Olup bitenler normal midir, yoksa çılgınlık mıdır

Söyler misiniz, bu toplum nereye gidiyor

(İkinci yazı)

İtiraz Eden bir Zata

İtirazınızı okudum. İmam-Hatip okullarında namazın

mecburî olması isteğimi yersiz buluyorsunuz. Aksine çok yerindedir. Bendeniz

aşçılık veya bahçıvanlık okulunda namaz kılınmalıdır demiş olsaydım, belki

(haksız olarak) itiraz edebilirdiniz ama İmam-Hatip okullarında bütün

öğrenciler için vakit namazlarını kılmanın mecburî olmasını istememden daha

tabiî ve normal bir şey olamaz.

İmam-Hatipte okuyacak çocuğumuz ileride cami imamı, vaiz,

müftü, din dersi öğretmeni olabilir. Onun namazlı ve abdestli olarak yetişmesi

bu yüzden çok önemlidir.

 Din görevlisi

olmayacak da doktorluk, mühendislik, ticaret gibi bir meslek seçecekse yine

namazlı olması icab eder. Çünkü o genel kültürün yanında dinî tahsil veren bir

okuldan mezun olmuştur ve iyi bir Müslüman sayılması için mutlaka

musalli=namazlı bir Müslüman olması gerekir.

Sultan ikinci Abdülhamid Han zamanında veteriner

mekteplerinde bile beş vakit namaz kılmak mecburî idi.

Bir İslam devletinde bütün Müslümanlar namaz kılar.

Medreselerde ve genel kültür mekteplerinde namaz mecburî olur.

Müslüman olmayanlara baskı yapılmaz, onlar kendi

dinlerinde hür ve serbest bırakılır.

Zamanımızda birtakım İslamcıların en büyük çelişkisi ya

hiç namaz kılmamaları, yahut bazen kılıp bazen kılmamalarıdır.

Tekrar ediyorum: İmam-Hatip okullarında vakit

namazlarının cemaatle kılınmasının mecburî olmaması çok büyük bir aykırılık ve

çelişkidir.

Namazsız Müslümanlar ileride hem İslama, hem de

memlekete, devlete ve halka büyük zararlar verebilir.

Bendenizin bu iddiasına karşı çıkacak aklı başında,

bilgili ve vicdanlı bir Müslüman düşünemiyorum.

Müslümanların açtıkları bütün özel okullarda namaz

mecburî olmalıdır.

Bazı İslam-Türk kolejlerinde cami olmaması, namazı dosdoğru

kıldıracak bir imam bulunmaması ve Müslüman öğrencilerin cemaatle vakit namazı

kılmaması korkunç ve yıkıcı bir eksikliktir.

Okulda gayr-i Müslim öğrenciler varsa, onlara elbette

hiçbir baskı yapılamaz.

Bazı Ehl-i Sünnetten sapmış bid atçi İslamcılar hem

İslam, Kur an diyorlar, hem de namazı gündemlerinden çıkartmış bulunuyorlar.

Namaz imandan sonra İslamın ikinci şartıdır, temelidir. Bir Müslüman namazı

nasıl ihmal edebilir

Zamanımızda gerçekten dindar liseli ve üniversiteli bir

gençlik kütlesi var mıdır

Var diyen varsa, İstanbulda bir ay müddetle sabah

namazında camileri dolaşalım ve cemaat içinde kaç liseli, kaç üniversiteli genç

var, görelim. Maalesef yoktur.

Bir İslam toplumu namazı terk yahut ihmal ederse onun

iflah olması, necat ve felah bulması imkansızdır.

Namaz işine önce İmam-Hatip mekteplerinden başlayalım.

26.09.2013