Fenerbahçe Spor Kulübü, yoğurt markası Chobani ile sponsorluk anlaşmasına imza attı. Kulüpten yapılan açıklamaya göre, Chobani markasının kurucusu Hamdi Ulukaya ile yapılan anlaşma kapsamında stadyum isim hakkı ve forma göğüs sponsorluğu gibi çeşitli alanlarda iş birliği sağlandı.
STADYUMUN YENİ ADI "CHOBANI STADYUMU"
Anlaşma uyarınca Fenerbahçe’nin stadyumunun adı “Chobani Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi” olarak değiştirildi. Sponsorluk anlaşması 10 yıl süreyle geçerli olacak ve her sezon 10 milyon Euro olmak üzere toplam 100 milyon Euro’luk bir bedel içeriyor.
FORMA SPONSORLUĞU DA KAPSAMDA
Chobani, Fenerbahçe Futbol Takımı’nın forma göğüs sponsoru da oldu. Bu kapsamda, beş sezon boyunca yıllık 4 milyon Euro ödenmesi kararlaştırıldı. Böylece forma sponsorluğunun toplam bedeli 20 milyon Euro’ya ulaştı.
HAMDİ ULUKAYA: “FENERBAHÇEM’E VE ÜLKEME TEŞEKKÜR EDERİM”
Anlaşmanın kamuoyuna duyurulduğu stadyumdaki basın toplantısında konuşan Chobani CEO’su Hamdi Ulukaya, “Beni Fenerbahçem’e, çocukluğuma ve ülkeme böyle getirdiğiniz için teşekkür ederim” dedi. Ulukaya, aynı zamanda Chobani markasıyla Türkiye pazarına gireceklerini de duyurdu.
HAMDİ ULUKAYA KİMDİR?
1972 yılında Erzincan’ın İliç ilçesinde doğan Hamdi Ulukaya, Forbes’a göre 2.3 milyar dolarlık kişisel servetiyle dünyanın önde gelen girişimcilerinden biri. Ankara Üniversitesi Siyaset Bilimi bölümünde eğitim aldıktan sonra 1994 yılında İngilizce öğrenmek için ABD’ye gitti. 2002 yılında küçük bir peynir fabrikası kurarak girişimcilik yolculuğuna başlayan Ulukaya, 2005’te kapatılmış bir yoğurt fabrikasını satın alarak Chobani markasını kurdu. 2007 yılında ilk ürünlerini piyasaya süren şirket, kısa sürede ABD’nin önde gelen yoğurt markalarından biri haline geldi.