Fenerbahçe Spor Kulübü nün, ülkemiz ana spor
branşlarından bu sezon sadece Kadın Voleybolda şampiyon olduğunu altını çizerek
kısa bir yorum yazacağız.
Evet, bir sezon önce ligi elini kolunu sallayarak açık
ara şampiyon olan futbol takımı ki, kulübün lokomotifidir, bu sezonu ancak
ikinci bitirebildi. Hem de şampiyon kadronun tamamı korunup da, ek olarak
Atletico Madrid den Diego Ribas alındı. Buna karşılık rakiplerden şampiyon olan
Galatasaray teknik adam değiştirdi ve ciddi yönetimi krizleri yaşadı.
Olağanüstü kongre gibi... Beşiktaş ise adeta Evliya Çelebi gibi o saha benim,
bu saha senin dolaşıp durdu, ev sahibi rolünü oynamak adına... Asıl ilgi çekici
olanı da, şampiyon takımın teknik adamı gönderilip yerine yardımcısının
getirilişi idi. Tabii taraftar da bu garipliklere sırt çevirip stadı boş bıraktı. Yani Rize yolu
kurşunlanması, Ankara taşlanması falan hikaye idi... Bunların bahane
gösterilmesi ise tam anlamıyla çöküşe kılıf uydurmaktı. Aslına bakarsanız
bunları yaşamış bir takımın tam tersine gaza gelerek önüne geleni yıkması
olmalıydı. Bu arada bazı taraftar gruplarına tribünlerin yasak edilişi de
nedenler arasındaydı.
Basketbol da önemli branşların ikinci sırasındaydı. Takımın başında da
Obradoviç gibi bir usta vardı. Final Four a alkış tutulurken ligde daha yarı
finalde hem de 3-1 lik skorla beş kişilik Karşıyaka ya elenişe ne demeli Acaba
İspanya macerası oyuncuların ayaklarını yerden mi kesti Yoksa Ülker in isminin
çekilmesi moralleri mi yozdu Onu bunu
bilmem, hayal kırıklığının doruk noktasına ulaşmasıdır bu kayıp... En az futbol kadar...
Sonra bayan basketbol... O da yarı finalde gitti.
Abdullah Gül Üniversitesi ve Galatasaray finali oynarlarken, sanırım Fenerbahçe
taraftarı bundan önce sıraladığım iki takım kadar bunlara da kahroldu. Hep yazdık, hep söyledik, o hoca ile bu
takım gitmez diye... Ama işi iyi bilenler bu takımı da yaktı.
Devam edelim... Voleybol erkek takımı... Üst sıra
play-offlara bile giremeden gitti. Yani şampiyonluk yarışına bile giremedi.
Onca oyuncuya, onca iyi yabancıya rağmen... Ama dedik ya salon
parkesindekilerden daha iyi anlayanlar vardı kulüpte... Bu takımların
salonlarına alınmayan taraftar gruplarının dışarda kalışı da acaba bir sebep
midir Öyle ya taraftarı olmayanların
üzerine yağacak taraftar gürültüsü acaba avantaj mıdır
Neyse... Kala kala bir bayan voleybol kaldı. Zaten
FBTV de hergün o masal anlatılıp duruyor. Yine de Vakıfbank gibi bir firmanın
elinden şampiyonluğun alınması dikkat çekicidir.
Toparlarsak, basketbolda yıkılan, futbolda hüsran
yaşayan, erkek voleybolda final turuna bile kalamayan Fenerbahçe nin lokomotif
takımlarına rağmen, şayet 5500 oy çıkıyorsa kongrede, o zaman o kongre acaba
Fenerbahçe kongresi midir, yoksa 108 yıllık tarihte hiç yaşamadık, hiç
duymadık da... Neyse canım, orada burada millet sofra keyfi yapsın diye nice
nice tesisler yapılıyor. Milletten ne olduğu anlaşılamayan hiç bir rolü
olmayacak üyeler yapılıyor ya... Yaşasın 1 milyon üye! Ne dedi Aziz Bey
kongrede Şampiyon olmuşuz olmamışız önemli değil... Önemli olan 1 milyon
üyedir... Kayıtlıdır haaaa.... Sizce Benim Galatasaraylı dostlar diyorlar ki,
Kiralık mekan arıyoruz... Kupaları koyacak yer kalmadı da...