ABD’nin en büyük fast food markalarından Wendy’s, düşen satışlar ve azalan müşteri trafiği nedeniyle gelecek yıl ülke genelinde yüzlerce restoranını kapatacağını duyurdu. Şirket, tüketicilerin restoran harcamalarını kısmaya başlamasının sektörü genel olarak zorladığını belirtti.
Geçici CEO Ken Cook, yaptığı açıklamada ABD genelinde faaliyet gösteren 6 bin 11 şubenin yüzde 4 ila 6’sının kapatılacağını söyledi. Bu oran, en az 241 restoranın kapanacağı anlamına geliyor.
Wendy’s’in son çeyrek finansal raporuna göre, küresel satışlar yüzde 2,6, ABD’deki satışlar ise yüzde 4,7 oranında geriledi. Şirket, düşüşün temel nedeninin azalan müşteri trafiği olduğunu, ancak sipariş başına harcamanın artmasının bu kaybı kısmen dengelediğini açıkladı.
“Project Fresh” ile yeniden yapılanma
Wendy’s yönetimi, şube sayısını artırmak yerine mevcut restoranların satışlarını güçlendirmeye odaklanacak. Bu kapsamda başlatılan “Project Fresh” programıyla müşteri deneyiminin geliştirilmesi, operasyonların sadeleştirilmesi ve kârlılığın artırılması hedefleniyor.
Şirket, ABD’deki kendi işletmelerinde “anlamlı ilerleme” kaydedildiğini ancak genel tabloyu düzeltmek için daha agresif adımların atılması gerektiğini vurguladı.
Artan maliyetler restoran harcamalarını vurdu
Uzmanlara göre Wendy’s’in yaşadığı kriz yalnızca şirkete özgü değil. Artan yaşam maliyetleri nedeniyle Amerikalılar, restoran harcamalarını kısmaya başladı. Bu durum, başta fast food zincirleri olmak üzere tüm yeme-içme sektörünü olumsuz etkiliyor.


