FARUK BEY, EMEKLİYLE BU KADAR OYUN YETMEZ Mİ?

Abone Ol

Türkiye Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı

Faruk Çelik e buradan seslenmek istiyorum.

Sayın Bakan, milyonlarca emekli ile çelik çomakla oynar

gibi oynadığınız yetmez mi

Nedir bu dillere pelesenk olan promosyon, promosyon,

promosyon

Özel bankalardan maaşını alan milyonlarca memur, her yıl

rutine bağlanmış olarak belli bir miktar promosyon alırken, yine devletten

maaş aşan emekliler bu promosyondan niçin yoksunlar

Günümüzde emeklilerin büyük çoğunluğu maaşını PTT kanalı

ile alıyor. Ulaştırma Bakanlığı na bağlı olan PTT, emeklinin bu parasını göz

göre göre kullanırken zırnık koklatmıyor.

Ama siz bunun karşısında kılınızı bile

kıpırdatmıyorsunuz

Zaman zaman yaptığınız ataklarla ve de göstermelik

toplantılarla emeklilere, Bakın, haklarınızı koruyorum der gibi

yapıyorsunuz. Ama hemen sonrasında, Yaaa, şimdi da olmadı! deyip yine

kayıplara karışıyorsunuz

Gerçekten isterseniz bu meseleyi anında

halledebilirsiniz Neler halledilmiyor ki, Türkiye de Bakanlar Kurulu nda

Başbakan a arz ettiniz, Başbakan da tüm Bakanların huzurunda, Şu sorunu

çözün! dedi de olmadı mı, yani Mümkün mü bu PTT ise PTT, bir başka banka ise

banka. Ama Emeklinin bu çilesinin bitmesi lazım, artık!

***

Bana bu konuda son ulaşan haber ise şu; SGK tarafından

yaklaşık 10 milyon 500 bin emekliye her ay maaş olarak ödenen toplam 10 milyar

liralık pastadan pay almak isteyen özel bankalar (PTT Bank dahil),

düzenledikleri çeşitli kampanyalarla emeklileri kendilerine çekmeye

çalışıyormuş.

Bak şu işe

Devam edelim Bu kapsamda geçen yıl düzenlenen

kampanyalarla maaşını taşıyan emeklilere Garanti Bankası çeyrek altın,

Finansbank 200 lira, TEB 400 liralık puan verirken, PTT Bank ise emeklilere

maaşlarını evlerinde teslim etmeyi taahhüt etmişmiş...

Hay Allah! Başka, başka

İş Bankası, 31 Mart a kadar maaşını taşıyan emeklilerin

kredi kartına tek seferlik 50 lira hediye puan yüklerken, Bank Asya 30 Nisan a

kadar maaşını taşıyanlara 2 gram altın armağan ediyormuş...

Vay anasını be sayın seyirciler! Top görünmeden gol

oldu!

Başka Kamu çalışanlarına tanınan promosyon hakkının

emeklilere de verilmesi için 7 yıldır mücadele ettiklerini anlatan Türkiye

Emekliler Derneği (TÜED) Genel Başkanı Kazım Ergün, Hali hazırda özel bankaların

birçoğu emeklilere bu promosyonu zaten veriyor. Kamu bankaları da vermeli

şeklinde konuşmuşmuş

***

Sayın Bakan; 10 milyon (çevreleri ile beraber neredeyse

20 milyona yakın) kişinin düştüğü bu garip ve de vahim durum sizi hiç mi

rahatsız etmiyor

Siz, Hükümet olarak emekliyle bu kadar güzel

oynuyorsunuz. Seçimler yaklaştığı için de yapar gibi , sorunu halleder gibi

pozisyonlara bürünüyorsunuz. Ama unutmayın ki son oyun hakkı yine emeklide.

Emekli de sizinle bir güzel oynarsa o zaman ne yapacaksınız

***

Kişisel www.farukcelik.com.tr adresli internet sitenize

göz attım. Sayfanın içeriğiyle kim ilgileniyor bilmiyorum ama emekli ye

ilişkin tek satır göremedim. 10 tane ana manşetten biri bile emekliye ait

değildi, üzüldüm. Bana kalırsa o sayfayı yapanlarla bir çay için ve içeriğini

bir gözden geçirsinler

Sizden seçim öncesi bir son vuruş beklerken, iyi bir

hafta dileklerimi iletiyorum, Sayın Bakan

 ERTUĞRUL NEREYE KOŞUYOR

 

 

 Kutsal topraklarda Hac farizasını yerine getirirken

Diyanet Basın Merkezi nde gördüğümde çok sevinmiştim.

Bizim Ertuğrul Köse.

Kalabalık bir aile heyetiyle gelmişti Hacca Ertuğrul.

Ertuğrul şimdilerde harıl harıl bir çalışmanın içinde;

Saadet Partisi nden memleketi Kastamonu/Taşköprü Belediye Başkan adayı oldu.

Biliyorsunuz, Kastamonu/Taşköprü sarımsağı ile ünlü bir

ilçemiz.

Geçtiğimiz Pazar günü İstanbul da yaşayan Taşköprülülere

kahvaltı vererek destek talep etti, Ertuğrul.

Yolun açık, gazan mübarek olsun, sevgili Ertuğrul

HAZIR MISINIZ İŞTE SİZE BİR YOLSUZLUK METODU

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan konuşmalarında sık sık

Yolsuzluk olan bir ülkede bu kadar gelişme olur mu vurgusu yapıyor.

Oysa gelişen ve de gelişmekte olan ülkelerde kılıfına

uydurduğunuz takdirde- yolsuzluğun çok daha rahat yapıldığını, yapılageldiğini

hepimiz biliyoruz.

Size şimdi o kılıf lardan birini anlatmak istiyorum.

Faraza x firmasının sahibisiniz. Y belediyesinin

ihalelerine giriyorsunuz. Firmanıza, çalışanlarınıza, referanslarınıza

güveniyorsunuz ve de alacağınız işin, yükleneceğiniz sorumluluğun altından

kalkacağınıza dair en küçük kuşkunuz yok.

Piyasa şartlarında başka firmalar nasıl çalışıyorsa,

hangi yolları kat ediyorsa sizin şirketiniz de benzer aşamaları

gerçekleştiriyor.

Zaten o güne kadar yaptığınız işler de ortada;

Yaptığımız, yapacağımızın teminatıdır. diyorsunuz, hemen her platformda.

Gelelim sadede

Y belediyesinin ihalesini kazandınız. Belediye, o işi

sizin yapmanızı uygun gördü.

Peki, bu aşamadan sonraki süreç nasıl olmalı; siz

yaptığınız mutabakat gereği, o işi yapacaksınız, işi teslim edeceksiniz ya da

hizmeti vereceksiniz ve de belediyeden paranızı alacaksınız, değil mi

Hayıııır! Dur bakalım bir dakika!

Belediye size o işi verdikten hemen sonra uygun bir lisanla

Başkan ya da yetkili Başkan Yardımcısının makamına buyur ediyor.

Bir çay söyleniyor ve münasip bir dille şu anlatılıyor;

Tamam, siz bu işi aldınız. Ama yaptığınız

işin/verdiğiniz hizmetin karşılığını almanız için biz sizin yanınıza gizli bir

ortak atayacağız. Bu kişi bizim güvenimizi kazanan bir kişi. Bu işi siz yapmış

gibi görüneceksiniz ama parayı bölüşeceksiniz. Aksi halde hakedişlerinizi

almanız mümkün olmayabilir

Ben bu anlattıklarıma, İşte size bir yolsuzluk metodu

başlığını uygun gördüm.

Doğrusu, sizin yorumunuzu daha çok merak ediyorum.

Sizce bu metodun adı nedir

 NOT: Bugün 17 Şubat 2014 Pazartesi...  1) İşte geldi 2014 ve ilk ay da bitti Bu

parlamento ve mevcut AKP iktidarı, 2011 seçimleri öncesinde yeni ve sivil

anayasa sözünü yerine getiremedi, sınıfta kaldı, çuvalladı. 2) Yoksul-zeki

Anadolu çocuklarının barındığı Başbakanlığa bağlı Vakıf Öğrenci Yurtları, 28

Şubat darbesi döneminde kapatıldı. Vakıf olan bu yurtların asıl sahiplerine

iadesi noktasında şu ana kadar tık yok. Du bakali n olacak