Türkiye Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı
Faruk Çelik e buradan seslenmek istiyorum.
Sayın Bakan, milyonlarca emekli ile çelik çomakla oynar
gibi oynadığınız yetmez mi
Nedir bu dillere pelesenk olan promosyon, promosyon,
promosyon
Özel bankalardan maaşını alan milyonlarca memur, her yıl
rutine bağlanmış olarak belli bir miktar promosyon alırken, yine devletten
maaş aşan emekliler bu promosyondan niçin yoksunlar
Günümüzde emeklilerin büyük çoğunluğu maaşını PTT kanalı
ile alıyor. Ulaştırma Bakanlığı na bağlı olan PTT, emeklinin bu parasını göz
göre göre kullanırken zırnık koklatmıyor.
Ama siz bunun karşısında kılınızı bile
kıpırdatmıyorsunuz
Zaman zaman yaptığınız ataklarla ve de göstermelik
toplantılarla emeklilere, Bakın, haklarınızı koruyorum der gibi
yapıyorsunuz. Ama hemen sonrasında, Yaaa, şimdi da olmadı! deyip yine
kayıplara karışıyorsunuz
Gerçekten isterseniz bu meseleyi anında
halledebilirsiniz Neler halledilmiyor ki, Türkiye de Bakanlar Kurulu nda
Başbakan a arz ettiniz, Başbakan da tüm Bakanların huzurunda, Şu sorunu
çözün! dedi de olmadı mı, yani Mümkün mü bu PTT ise PTT, bir başka banka ise
banka. Ama Emeklinin bu çilesinin bitmesi lazım, artık!
***
Bana bu konuda son ulaşan haber ise şu; SGK tarafından
yaklaşık 10 milyon 500 bin emekliye her ay maaş olarak ödenen toplam 10 milyar
liralık pastadan pay almak isteyen özel bankalar (PTT Bank dahil),
düzenledikleri çeşitli kampanyalarla emeklileri kendilerine çekmeye
çalışıyormuş.
Bak şu işe
Devam edelim Bu kapsamda geçen yıl düzenlenen
kampanyalarla maaşını taşıyan emeklilere Garanti Bankası çeyrek altın,
Finansbank 200 lira, TEB 400 liralık puan verirken, PTT Bank ise emeklilere
maaşlarını evlerinde teslim etmeyi taahhüt etmişmiş...
Hay Allah! Başka, başka
İş Bankası, 31 Mart a kadar maaşını taşıyan emeklilerin
kredi kartına tek seferlik 50 lira hediye puan yüklerken, Bank Asya 30 Nisan a
kadar maaşını taşıyanlara 2 gram altın armağan ediyormuş...
Vay anasını be sayın seyirciler! Top görünmeden gol
oldu!
Başka Kamu çalışanlarına tanınan promosyon hakkının
emeklilere de verilmesi için 7 yıldır mücadele ettiklerini anlatan Türkiye
Emekliler Derneği (TÜED) Genel Başkanı Kazım Ergün, Hali hazırda özel bankaların
birçoğu emeklilere bu promosyonu zaten veriyor. Kamu bankaları da vermeli
şeklinde konuşmuşmuş
***
Sayın Bakan; 10 milyon (çevreleri ile beraber neredeyse
20 milyona yakın) kişinin düştüğü bu garip ve de vahim durum sizi hiç mi
rahatsız etmiyor
Siz, Hükümet olarak emekliyle bu kadar güzel
oynuyorsunuz. Seçimler yaklaştığı için de yapar gibi , sorunu halleder gibi
pozisyonlara bürünüyorsunuz. Ama unutmayın ki son oyun hakkı yine emeklide.
Emekli de sizinle bir güzel oynarsa o zaman ne yapacaksınız
***
Kişisel www.farukcelik.com.tr adresli internet sitenize
göz attım. Sayfanın içeriğiyle kim ilgileniyor bilmiyorum ama emekli ye
ilişkin tek satır göremedim. 10 tane ana manşetten biri bile emekliye ait
değildi, üzüldüm. Bana kalırsa o sayfayı yapanlarla bir çay için ve içeriğini
bir gözden geçirsinler
Sizden seçim öncesi bir son vuruş beklerken, iyi bir
hafta dileklerimi iletiyorum, Sayın Bakan
ERTUĞRUL NEREYE KOŞUYOR
Kutsal topraklarda Hac farizasını yerine getirirken
Diyanet Basın Merkezi nde gördüğümde çok sevinmiştim.
Bizim Ertuğrul Köse.
Kalabalık bir aile heyetiyle gelmişti Hacca Ertuğrul.
Ertuğrul şimdilerde harıl harıl bir çalışmanın içinde;
Saadet Partisi nden memleketi Kastamonu/Taşköprü Belediye Başkan adayı oldu.
Biliyorsunuz, Kastamonu/Taşköprü sarımsağı ile ünlü bir
ilçemiz.
Geçtiğimiz Pazar günü İstanbul da yaşayan Taşköprülülere
kahvaltı vererek destek talep etti, Ertuğrul.
Yolun açık, gazan mübarek olsun, sevgili Ertuğrul
HAZIR MISINIZ İŞTE SİZE BİR YOLSUZLUK METODU
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan konuşmalarında sık sık
Yolsuzluk olan bir ülkede bu kadar gelişme olur mu vurgusu yapıyor.
Oysa gelişen ve de gelişmekte olan ülkelerde kılıfına
uydurduğunuz takdirde- yolsuzluğun çok daha rahat yapıldığını, yapılageldiğini
hepimiz biliyoruz.
Size şimdi o kılıf lardan birini anlatmak istiyorum.
Faraza x firmasının sahibisiniz. Y belediyesinin
ihalelerine giriyorsunuz. Firmanıza, çalışanlarınıza, referanslarınıza
güveniyorsunuz ve de alacağınız işin, yükleneceğiniz sorumluluğun altından
kalkacağınıza dair en küçük kuşkunuz yok.
Piyasa şartlarında başka firmalar nasıl çalışıyorsa,
hangi yolları kat ediyorsa sizin şirketiniz de benzer aşamaları
gerçekleştiriyor.
Zaten o güne kadar yaptığınız işler de ortada;
Yaptığımız, yapacağımızın teminatıdır. diyorsunuz, hemen her platformda.
Gelelim sadede
Y belediyesinin ihalesini kazandınız. Belediye, o işi
sizin yapmanızı uygun gördü.
Peki, bu aşamadan sonraki süreç nasıl olmalı; siz
yaptığınız mutabakat gereği, o işi yapacaksınız, işi teslim edeceksiniz ya da
hizmeti vereceksiniz ve de belediyeden paranızı alacaksınız, değil mi
Hayıııır! Dur bakalım bir dakika!
Belediye size o işi verdikten hemen sonra uygun bir lisanla
Başkan ya da yetkili Başkan Yardımcısının makamına buyur ediyor.
Bir çay söyleniyor ve münasip bir dille şu anlatılıyor;
Tamam, siz bu işi aldınız. Ama yaptığınız
işin/verdiğiniz hizmetin karşılığını almanız için biz sizin yanınıza gizli bir
ortak atayacağız. Bu kişi bizim güvenimizi kazanan bir kişi. Bu işi siz yapmış
gibi görüneceksiniz ama parayı bölüşeceksiniz. Aksi halde hakedişlerinizi
almanız mümkün olmayabilir
Ben bu anlattıklarıma, İşte size bir yolsuzluk metodu
başlığını uygun gördüm.
Doğrusu, sizin yorumunuzu daha çok merak ediyorum.
Sizce bu metodun adı nedir
NOT: Bugün 17 Şubat 2014 Pazartesi... 1) İşte geldi 2014 ve ilk ay da bitti Bu
parlamento ve mevcut AKP iktidarı, 2011 seçimleri öncesinde yeni ve sivil
anayasa sözünü yerine getiremedi, sınıfta kaldı, çuvalladı. 2) Yoksul-zeki
Anadolu çocuklarının barındığı Başbakanlığa bağlı Vakıf Öğrenci Yurtları, 28
Şubat darbesi döneminde kapatıldı. Vakıf olan bu yurtların asıl sahiplerine
iadesi noktasında şu ana kadar tık yok. Du bakali n olacak