Eğitimimiz ne zaman bize özgü olacak?

Abone Ol

GARİP değil mi Eğitim, gündemimizden düşmeyen bir konu

olduğu kadar, problemleri de artarak devam eden bir alan. Gerçekte, bu kadar

çok personel bulunduran bir kurumdaki problemlerin azalarak devam etmesi

gerekmez mi Ama tersine oluyor. Niçin mi Eğitimimiz dışa bağlı olduğundan.

Eğitim bir toplumun geleceğini ilgilendiren en hassas

konu. İhmale gelmez. Çünkü bilgiyi faydalı ve kullanılır duruma getirmek

eğitimin işi. Bir ülkeyi geleceğe taşıyacak kadrolar eğitim yoluyla yetişiyor.

Yerli, milli ve dış etkilerden uzak olması gerekli! Muhteva ve müfredatın

milletimizin yapısıyla örtüşmesi şart! Eğitimimizin en büyük eksikliği

değerlerimize yabancılığıdır.

Lozan la milletimiz manevi köklerinden uzaklaştırılmak

istendi. Bu görüşün uygulanması için, zamanın Milli Eğitim Bakanı, Yahudi

asıllı John Dewey i Türkiye ye davet etti. Dewey, Türkiye ye eğitim hakkında

bir rapor sundu. Bu raporda materyalizm esas alınıyordu. Bu kadar zaman

geçmesine rağmen, eğitimimiz Dewey etkisinden kurtulabilmiş değildir.

Hükümet bu gerçeği görmeli; vakit geçirmeden, eğitimde

değerlerimizle örtüşen köklü değişikliklere gitmelidir. Milli eğitimimiz

materyalist felsefeden kurtarılmalı, özümüze uygun hale getirilmelidir.

Eğitim denilince yalnız okul, derslik, akıllı tahta,

tablet, malzeme akla gelmemelidir. Öğrencilerin kafa ve kalbine neler konacağı

konusu her şeyin önündedir. Evlatlarımızı geleceğe hazırlayacak en önemli şey

bünyemizle örtüşen bir müfredattır.

MEDENİYETİMİZİ TANIYALIM

Milli Görüş Lideri Prof. Dr. Necmettin Erbakan, milli

kimliğimiz ve büyük medeniyetimizle uyumlu, yerli ve milli bir eğitim

sisteminin oluşması için büyük bir mücadele verdi. 6. 2. 2010 da Ankara da

ÖĞDER in düzenlediği Ahde Vefa Gecesi nde şunları anlattı:

- Bugünkü maarif sistemi Batı taklitçisidir. Batı

medeniyetini kendi medeniyetimizden üstün görmektedir. Temizlik nedir bilmeyen

Batı nın neyini taklit ediyoruz. Bunlar tuvalete girdikleri gibi çıkarlar.

Temizlik, taharet nedir bilmezler. Bunları taklit edeceğiz de elimize ne

geçecek Irkçı emperyalizm faiz ve haksız vergiler yoluyla 6 milyar insanı

sömürüyor. Böyle bir dünyada yaşadığımız niçin çocuklarımıza öğretilmiyor

Çünkü, Siyonizm in devamı isteniyor. Batı taklitçisi fikirlerle çocuklarımızın

beyni yıkanıyor.

Şekilci, taklitçi, muhtevasız ve yüksek bir ideali

olmayan bir eğitim anlayışıyla; Erbakan Hoca nın teklif ettiği kuşatıcı, hedef belirleyici

ve bize özgü eğitim anlayışı arasında o kadar fark var ki!.

Akıl, bir işin sonunu görmektir. Şuur, olup bitenin

farkında olmaktır. Bugünkü eğitimden milletimizin kazancı (!) nedir Batı tipi

hayat tarzını benimseyen gençler yetiştirmek mi Batılı kim 1. Dünya

Savaşı ndaki işgalcilerimiz! Fırsatını bulsa bizi yok etmek isteyen

düşmanlarımıza özenmek büyük bir ideal yoksunluğudur.

ÖĞDER Genel Başkanı Hamdi Sürücü nün şu sözü ne kadar

isabetli: Milli şuur olmadan, Milli Görüş olmadan, ahlak ve maneviyatı

önemsemeden kamil insan yetiştirmek mümkün olmaz. (Milli Şuur, Aralık 2014,

Sayı: 32)

MADDECİ EĞİTİM YIKICI

Şekilci, ruhsuz ve yönünü Batı ya çevirmiş eğitimin acı

sonuçlarını hep birlikte görüyoruz. Anne babasına itaatsiz, hocasına saygısız,

cani ruhlu insanlar hep bu maddeci eğitimin ürünü!

Aile ve çevresinin etkisiyle belirli olgunluğa ulaşmış

olanları istisna ediyorum. Çevrenizdeki öğrencileri şöyle bir yoklayınız. Ne

kadar boş olduklarını anlamakta zorluk çekmeyeceksiniz. Yunan tanrısı Zeus

öğretilerine yer veren eğitimden ne beklenebilir ki!.

Eğitimden en çok şikâyet edenler de eğitimciler! Onlar,

bünyemize uygun olmayan müfredatın meyvelerini yakından görüyorlar.

Eğitimci Halil İbrahim Kabak öğrencilerin ne kadar boş

yetiştirildiğinden yakınıyor: Daha adını ve soyadını bile düzgün

yazamayanların, bir makaleyi bırakın, bir mektubu dahi okuyamayanların

ortaokuldan mezun olduklarını bizzat görmeye başladık. Şimdi buna liseler de

ilave edilmiş oldu. (Milli Şuur, Aralık 2014, Sayı: 32)

Yazar, öğrencilerin okullarda eğitim dışı konulara

yöneldiğine de parmak basıyor: Üniversite ve lise gençliğimize bir bakalım:

Çoğunun aklı fikri ilimde irfanda mı, yoksa falanca kızda, filanca delikanlıda

mı Kıyafetleri, tarzları, modaları vs. hep karşı cinse cazip görünme, ilgi ve

dikkat çekme üzerine ayarlanmadığını söyleyebilir miyiz (A. g. d. Sayı: 32)

Saadet Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Mustafa Kamalak şu

sözünde haksız mı Milli piyangomuz ne kadar milli ise, eğitimiz de o kadar

millidir.

Kendimize özgü eğitim sistemine dönmek için daha ne kadar

bekleyeceğiz