İktidar cemaat kapışmasını yorumlayanlar Başbakanın
dostlarından büyük kazık yediği fikri etrafında birleşiyor!
Bu tespit doğrudur Başbakan Erdoğan dostlarından daha
doğrusu dost bellediklerinden büyük bir kazık yemiştir!
Şimdi pek çok yerde Başbakan ın dost bellediği kişiler
hakkında Biz bile onlarla birlikte hareket edilemeyeceğini biliyorduk da
Başbakan nasıl bilmiyordu değerlendirmeleri yapılıyorsa bu boşuna değil!
Evet, Başbakan ın dost belleyip pek çok konuda arka
çıktığı, sıklıkla övdüğü ve önemli görevlere getirilmelerine ses çıkarmadığı bu
ekip hakkında toplumun büyük bir kesiminde kuşkular hâkim!
İçlerine kapanık çalışmaları, kendilerine sıkı sıkıya
bağlı olanlardan başka kimseye güvenmemeleri, kimi imkânların dağıtımında kendi
yakınlarına büyük ayrıcalıklar tanımaları toplumun her kesimini rahatsız
ediyor!
Ancak ne var ki, bütün bu olumsuzluklar netice itibarıyla
nasıl olsa aynı yolun yolcusuyuz denilerek kulak ardı ediliyor ve üzerinde
fazlaca durulmuyordu!
Ta ki ipler kopma noktasına gelinceye kadar!
İpler kopma noktasına gelince yani dost bellenenler kendilerini
dost belleyenleri iyiden iyiye köşeye sıkıştırmaya kalkışınca Başbakan ın
yakınlarından Başbakan dostlarından büyük kazık yemiştir yorumları gelmeye
başladı!
Biz bu yorumları paylaşmakla birlikte bu tür kazıkların
niçin yenildiğinin de merak edilip araştırılmasından yanayız!
Herhalde durduk yerde dost kazığı yenilecek değil!
Bir sebep-i hikmeti olsa gerek, değil mi
Bu dost kazıklarının nedeni geçmişte sergilenmiş olan bir
takım vefasızlıklar olabilir mi
Muhtemeldir!
Elbette geçmişte sergilenen kimi vefasızlıkların bedeli
bugün dost kazıkları ile ödeniyor olabilir!
Dün Başbakan ile birlikte olan ve destekler gibi görünen
insanların bugün kuyusunu kazmaya çalışmaları herkes açısından ibret vesilesi
olacak bir durum!
Bu olaydan çıkarılacak ders ise insanların dost seçerken
çok titiz davranmalarının gerektiğidir!
Her yüze gülen dost sanılmamalıdır!
Her alkışlayana kanılmamalıdır!
Ve gerçek dostlar ile ara açılmamalıdır!
Aksi takdirde bugün olduğu gibi dost bellenenlerin
kazıkları ile baş başa kalmak kaçınılmaz olacaktır!
Her şeye rağmen Bir musibet bin nasihatten hayırlı
diyoruz!
Dileriz böylesine bir musibet kazık yediklerini
düşünenler açısından hayırlara vesile olur!
Ve siyasetlerindeki rota kaymasına dur derler!