Önce bir uyarı ile başlayalım;
Oldukça yaygın olan telefon dolandırıcılığı nedir?
Dolandırıcıların, telefonla polis, savcı, banka personeli vb. meslek gruplarından olduğu izlenimi vererek inandırıcı senaryolar ile müşterilerin güvenini kazanarak kişisel ve finansal bilgilerini ele geçirdiği dolandırıcılık türüdür.
Peki, bu dolandırıcılık nasıl anlaşılır?
Dolandırıcı, telefonla sizi arayarak inandırıcılığı artırmak adına arka fonda polis telsizi, yazıcı sesi, çağrı merkezi veya bankadan aradığına ilişkin sesleri taklit edebildiği bir ortam meydana getirebilmektedir.
Ödül, aidat ve masraf iadesi, avantajlı kredi imkanlarından faydalanılması gibi tekliflerde bulunabilirler.
Ayrıca suç örgütleri listesinde adınızın olduğunu veya hesabınızın ele geçirildiğini iddia ederek para göndermeniz gerektiğini söyleyebilirler.
Bunun sonucunda sizden internet bankacılığı şifresi, kredi kartı şifresi, tek kullanımlık SMS şifresi gibi bilgileri paylaşmanızı veya gönderdikleri linkteki uygulamayı indirmenizi isteyebilirler.
İşte bu tuzaklara düşmemek için yeni bir gelişmeden söz etmek istiyoruz;
HESAP AÇARKEN BİYOMETRİK VERİ İSTENECEK!
Telefon dolandırıcılığına karşın yeni önlem: Hat ve hesap açmada biyometrik veri istenecek!
11. Yargı Paketi çerçevesinde, telefon ve banka dolandırıcılıklarını önlemek amacıyla yenilikçi tedbirler önerildi.
Önerilen düzenleme ile, cep telefonu alımında ve banka hesaplarının açılması sırasında parmak izi, yüz tanıma gibi biyometrik verilerin kullanılması hedefleniyor.
Bu önlemler, dolandırıcılık faaliyetlerinin azaltılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyor.
Son dönemde özellikle tanınmış kişilerin seslerini taklit ederek telefonla dolandırıcılık yapan ve milyonlarca liralık vurgun gerçekleştiren şebekelere karşı yeni tedbirler hazırlanıyor.
11. Yargı Paketi ile GSM operatörlerine yönelik düzenlemeler kapsamında, telefon hatları ve banka hesapları üzerinden işlenen dolandırıcılık yöntemlerinin büyük ölçüde engellenmesinin hedeflendiği belirtildi.
Adalet Bakan Yardımcısı Niyazi Acar, paket görüşmeleri sırasında yaptığı değerlendirmede teklifin bu alandaki suçların önüne geçeceğini ifade etti.
"PATATES HAT" VE ÇAĞRI MERKEZİ EFEKTİ
Acar, dolandırıcıların kullandığı yöntemlerden biri olarak kamuoyunda "patates hat" diye bilinen, çoğunlukla yabancıların üzerine kayıtlı telefon hatlarını gösterdi.
Bu hatlar üzerinden aranan kişilere, inandırıcılığı artırmak için çağrı merkezi ortamını andıran bir ses kurgusu yapıldığını anlattı.
Acar, bu yöntemi şöyle tarif etti:
"4-5 kişi, yerine göre etrafta birtakım efektlerle beraber emniyet ortamı efekti vererek veya mizansen yaparak, adliyedeki birtakım sesleri ortaya koyarak, sanki sizi bir savcılık makamından, bir emniyet makamından arıyormuş gibi bir hava oluşturuyor ve insanları o anlık gaflete düşürüyor."
Yeni düzenlemeyle, yabancılar üzerine kayıtlı hatlar nedeniyle gerçek faillere ulaşılamamasının önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Bu kapsamda, GSM hattı alırken parmak izi, göz, yüz, el gibi kişiye özgü biyometrik veriler kullanılacak, banka hesap numarası açılırken de aynı biyometrik veriler devreye girecek.
İnşallah diyoruz…
Prof’lar, ağır ceza hakimleri bile bu yöntemle dolandırıldı…
Dileğimiz, bu dolandırıcılığın tam olarak önüne geçilmesi…
---





