Türk futbolundaki karmaşa futbolun dışındaki olaylar
konuşulmaya devam ediyor. Beşiktaş da efsane isim olan Süleyman Seba son
yolculuğuna uğurlanırken yapımı devam eden arenaya isminin verilmesi konusunda
hiç kimse cesaret edemedi. Bir açıklama dahi yapılmadı. Ellerine yalandan
mendil alan duygusal anlar yaşayan yöneticiler Seba nın ismini arenaya
vermekten korktular. Bunlar çok cesur ve yürekli insanlar!.. Ama ben bu
insanlara hadi oradan hadi oradan diyorum kimi kandırıyorsunuz .. Ekranlarda,
radyolarda sürekli söyleyip duruyorum. Şikeye, teşvike futbolda ve sporda ne
kadar kötü şeyler varsa bulaşmamış bir isme Beşiktaş sahipken maalesef bu ismi
stada vermekten korktular. Neymiş sponsor firma ne der .. Efendim bir şey
demezdi hatta daha da memnun olurlardı. O firma için de dürüstlük konusunda
referans olurdu. Ama hiç kimse cesaret edemedi. Bir de kalkmışlar adamcağızın
kemikleri sızlasın diye stada cenazesini götürüp tören düzenlediler. Ne garip
insanlarız biz ya. Dinleme, görüntü, ses kaydı derken, Türk futbolu da böylece
yeni bir kaosun içine sürüklendi. Önce Ersun Yanal ın bayanları (melekleri),
arkasından, soyunma odası ses kayıtları, yakında telefon dinlemeleri çıkacak.
Sen misin Fenerbahçe ye hoca olan ve Şampiyon yapan. Gerçi benim için bu hocanın
bir değeri yok ama yine de bir insan, bir Fenerbahçeli olarak üzülüyorum. Milli
takım Teknik direktörlüğü yapmış, Fenerbahçe mazbatası takmış birisi çirkin
şeylerle anılması gerçekten çok üzücü oldu. Arkasından İsmail Kartal ın
getirilişi Fenerbahçe de bekleme süresinin uzatılmasına sebep oldu. Bir dönem
Ulaştırma Bakanı çıkıp ekranlarda Dinlenmek istemiyorsanız Telefonlarda
konuşmayın, bizi de dinliyorlar demişti. Yani Allah tan saklayamadığınız
hiçbir şeyi bu teknolojik ortamdan kimseden artık saklayamayacaksınız. Bu
sebeple biz de dahil olmak üzere, dilimizi, belimizi sağlam tutmalıyız. Yoksa
bir gün yaptıklarımızı meleklerin karşımıza getirip koyduğu gibi, birileri de
getirir aynı şekilde kayıtları koyar. Aziz Yıldırım ın tepeleri de öyle olmadı
mı Trabzonspor şampiyonluk için iyi para harcamaya başladı. Kaliteli isimleri
de alıyor. Ama bu durum ilerde Beşiktaş, Galatasaray gibi Trabzonspor u
ekonomik krize sokar mı bilmiyorum. Bugün Fenerbahçe bile ekonomisini forma
satışlarına bağladı. Bundan da istediği verimi alamadığı için ikinci adam
konumundaki Abdullah Kiğılı bile görevinden istifa etmek zorunda kaldı. Ama
eski yöneticilerin İbrahim Hacıosmanoğlu ndan büyük rahatsızlığı fazlasıyla var
ki genel kurul istiyorlar. Zaten Trabzonspor yönetiminin en büyük muhalefeti
yine kendileridir.