Bayram mı?

Abone Ol

Bir bayram daha yaklaşıyor. Kimileri sevinç ve heyecan

içinde yaşayacağı  coşkuyu sabırsızlıkla

bekliyor

Uzaklardan kimler gelecek Kimler yıllardır görmediği,

uzaktaki akrabasına kavuşacak. Gurbet hasreti, sılaya özlem bir nebze de olsa

dinecek. Ne zamandır biriktirilen laflar paylaşılacak, kaç bayramdır tatilini

denk getiremediği kim bilir hangi yakınıyla birlikte olacak, hoşça vakitler

geçirecek

Çocuklar temiz, yeni, cicili biçili elbiselerini giyecek,

büyüklerinin elini öpecek harçlık alacak. 

Kimileri de hüzün içinde.. Bayram maalesef herkese aynı

coşkuyu yaşatmıyor. Kaybettiklerinin acısı bir yana, doğup büyüdüğü vatanından

uzak, acılar içinde bayram yaşayacak olanlar var.

Bayram birileri için adeta acıların tazelenmesi anlamına

geliyor, umutsuzluklar kat be kat artıyor

Kimden mi bahsediyorum. Bu tanıma uyan yeryüzünde pek çok

insan olsa da, bizimkilerden; Suriyeli mültecilerden...

Herkes devlet onlara bakıyor sanıyor. Evet, devlet

kampta kalanlara yemek ve sağlık hizmeti veriyor vermesine de, peki insan

sadece yemek ve sağlık mı ister

Ya kamp dışında yaşamlarını sürdürenler. Bin kilometrelik

Suriye sınırımız boyunca il, ilçe kasaba fark etmez her yerde varlar.

Hele de şehirlerde yaşamlarını sürdürenler;  nerede mi Sokaklarda, parklarda, cami

avlularında ve bulabildikleri sığınabildikleri her yerde.  

100. yıl parkında, başlarında içlerinden bir erkek bekçi

ile uyuyan, üşüdüklerinden birbirlerine sarılıp ısınmaya çalışan Arap

kadınlarını kızlarını duydunuz mu

Peki ya kadınlar uyurken kimse dokunmasın diye başlarında

korku dolu gözlerle, endişeli bakışlarla başlarında nöbet tutan erkekleri

düşündünüz mü

Kadınlar rahatsız olmasın diye sırtını dönüp oturan, ya

da caddede volta atan erkekleri..

Kiraladıkları evlerde balık istifi birlikte yaşayan

onlarca insanı, barakalarda dönüşümlü uyuyan kimsesizleri..

Zaten nicedir gergin olan sokaklarda ani bir saldırı veya

provokasyon korkusunu ensesinde yaşayan bu insanlar sizce bayram yapacaklar mı

Sırf bu insanları gözden düşürme itibarsızlaştırma

amaçlı yayılmaya çalışılan sözlere kanmayın.

Ülkemizde 1 milyonun çok üzerinde oldukları tahmin edilen

bu insanlardan, binde biri değil; belki yüz binde biri yanlış işlere bulaşmıştır

ki bu da çok normaldir.

Bu onurlu, asil insanlar, iş istemeye geldikleri kapıda

İş veremeyiz ama şu yardımımız olsun dendiğinde yüzlerini yere eğip dilenci

değilim demekteler.

Bu bayramda ne olur doğuda, batıda ülkemizin her bir

yerindeki Suriyelilerle bayramlaşmaya gidelim, kampları ziyaret edelim.

Öyle siyasilerin yaptığı gibi, kameralar eşliğinde poz

vermek için değil; kardeş olduğunu hissettirmek için, onlara sıcak bir tebessüm

edelim, küçük bir yardımınız kendi elinizle ulaşsın.