Sosyal bir devlet olmanın sorumluluklarını yerine getirmeye devam eden devlet kurum ve kuruluşları, vatandaşlar tarafından yakından takip ediliyorlar. Devletin ilgili kurumları tarafından geliştirilip hayata geçirilmiş olan yardım modelleri, ekonomik şartların ağırlaştığı şu günlerde arama motorları üzerinden sık sık sorgulanıyorlar.

Dezavantajlı gruplarda yer alan vatandaşlara nakdi ve ayni yardımlarda bulunan devlet, ayrıca asker aileleri için de bir yardım modeli geliştirmiştir. Vatani görevini yapmakta olan er ve erbaşların muhtaç ailelerine düzenli olarak yardımlar ulaştıran yetkililer, söz konusu yardım modelinin daimi olarak başvurulara açık olduğunu belirtmişlerdir. Peki, asker ailesi yardımlarından kimler, nasıl yararlanabilir? Asker ailesi yardımı için nereye ve nasıl başvuru yapılması gerekir? İşte yardım modeline dair merak edilenler…

ASKER AİLESİ YARDIM PROGRAMI NEDİR?

Asker ailesi yardım programı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından geliştirilmiştir. Söz konusu yardım modelinden yalnızca er ve erbaşların ihtiyaç sahibi aileleri yararlanabilmektelerdir.

Asker ailesi yardım programı için kişinin eşi, bekar ise de annesi veyahut da babası başvuru oluşturabilir. Ayrıca askerlerin çocukları da söz konusu yardım modelinden yararlanabilmektelerdir.

ASKER AİLESİ YARDIM PROGRAMI BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından finanse edilen asker ailesi yardım programı için belirli kriterlerin sağlanması gerekmektedir. Bakanlık ilgili program çerçevesinde sağlanması gereken başvuru kriterlerini şu şekilde belirlemiştir:

  • · Kişinin zorunlu askerlik mesleğini yapıyor olması,
  • · Kişinin er ya da erbaş olması,
  • · Muhtaçlık belgesinin ibraz edilmesi,
  • · Askerde olan kişi haricinde hanede ki hiçbir bireyin sigortasının bulunmaması,
  • · Hane halkında kişi başına düşen aylık gelirin asgari ücretin 3’te 1’inden fazla olmaması.

ASKER AİLESİ YARDIM PROGRAMI BAŞVURUSU NEREDEN VE NASIL YAPILIR?

Oğulları, babaları veyahut da eşleri er ya da erbaş olarak görev yapan kişiler, muhtaçlık durumlarını kanıtlayan belge ile yardım programına yönelik başvuru oluşturabilirler. Ayrıca başvuru esnasında kişinin kimlik belgesinin aslı ve fotokopisi ile birlikte 1 tane vesikalık fotoğrafın ibraz edilmesi de gerekir.

Asker ailesi yardım programına Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları aracılığı ile başvuru yapılabilmektedir. Yukarıda belirtmiş olduğumuz başvuru evraklarına ek olarak asker ailesi yardım başvuru formunun da doldurulması ve yetkililere teslim edilmesi gerekmektedir. Formun eksiksiz ve doğru bilgiler ile doldurulması, başvurunun olumlu değerlendirilmesi açısından önemlidir.

Askeri ailesi yardım başvurusu Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının yanı sıra kaymakamlıklar aracılığı ile de yapılabilmektedir. Kaymakamlık başvurusunda da yukarıda belirtmiş olduğumuz evrakların teslim edilmesi zorunludur.

ASKER AİLESİ YARDIM PROGRAMINDAN KİMLER YARARLANAMAZ?

Asker ailesi yardım programı muhtaç asker aileleri için geliştirilmiştir. Dolayısı ile geçim derdi çekseler de hane içinde kişi başına düşen aylık geliri asgari ücretin 3’te 1’inden yüksek olan kişiler, bu yardım programından yararlanamazlar. Gelir testi yaptırmayan, aile içinde sigortalı kişiler bulunan kişiler de yardım modeline yönelik başvuru oluşturamazlar.

ASKER AİLESİ YARDIM BAŞVURUSUNUN SONUCU NEREDEN ÖĞRENİLİR?

Asker ailesi yardım programına Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları veyahut da kaymakamlıklar aracılığı ile başvurmuş olan birçok kişi, başvuru sonuçlarını nereden sorgulayabileceklerini merak etmektedir.

Asker ailesi yardım başvurusu sorgulama işlemleri, e- Devlet sistemi üzerinden yapılmaktadır. Başvurunun tamamlanmasının ardından başvuru sahibinin T.C. kimlik numarası ve şifresi ile e- Devlet sistemine giriş yapması gerekir. Ardından ise açılan ekranda yer alan E- Hizmetler kategorisinden Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı seçilmelidir. Bakanlığın ilgili yardım modeli seçildikten sonra ‘sorgula’ butonuna basılması halinde değerlendirme sonucu görüntülenebilecektir.

Muhabir: Emre Gürbüz