Anket

Seçim barajı ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

  • 392
    %71.5
  • 63
    %11.5
  • 93
    %17.0
Toplam Katılım 548

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

239

Mahmut Sağlam - Hem adalet denilecek hemide baraj kalkmayacak üstünede demokrasiden bahsedeceksin iki yüzlü siyasetin böylesi olmaz olsun

Yanıtla . 3Beğen 22 Haziran 07:58
238

Nidadin - Yüzde onda kalmali

Yanıtla . 1Beğen 21 Haziran 14:57
240

Kemal Yağdı. - @Nidadin 238 nolu yoruma cevabı: baraj yüzde 10n kalmalı. Hatta yüzde 15 olmalı ki pkk partisi barajı aşamasın, meclise giremesin.

Yanıtla . 0Beğen 23 Haziran 08:33
237

Tc Yücel Gür - Bana göre baraj tamamen kaldırılmalıdır.her kesimden insan parlamentoya girmelidir....her kes fikrini söyleyebilmeli....Dokunulmazlık ise Kürsü dokunulmazlığı ile sınırlandırılmalı....Fikir suç olmamalı eğer fikir ,silahlı eyleme dönüşürse suç olmalıdır.Tüm Milletvekilleri,kişisel eğer suç işlerse,hukuk önünde hesap vermelidir...Ayrıca 600 Milletvekili fazladır 300 Milletvekili yeterlidir.....Milletvekili olupta,konuşma yapmayan sadece el kaldırıp indiren yarıdan fazla Milletvekili vardır.

Yanıtla . 2Beğen 21 Haziran 14:00
236

Cahi̇t Bulut - Millet Vekili seçimi dar bölge sistemi ile olmalı. 600 M.Vekili 600 bölge. Seçime katılma hakkı olan her parti her bölge için 1 asil bir de yedek aday göstermeli. Seçimde %50+1 alan seçilmeli. İlk turda % 50+1 alan çıkmaz ise 2. tura en çok oyu alan ilk iki aday kalmalı. 2. turda en çok oyu alan seçilmiş sayılmalı.

Yanıtla . 1Beğen 20 Haziran 09:55
235

Doğrucu Davut - %10-15 aralığında baraj olursa istikrar olur.

Yanıtla . 0Beğen 18 Haziran 23:16
234

Muhittin Çetinkaya - Baraj sıfır (o) olsun derim.

Yanıtla . 3Beğen 18 Haziran 17:50
231

Abc - Baraj kalkarsa oyunuz boşa gider diye milleti nasıl kandıracaklar ?

Yanıtla . 1Beğen 18 Haziran 12:52
230

Reco - Secim Baraji 3% ila 5% olmali, bu rakamlarin altindaki Partiler ornegin en az 100bin oyu Var ise genel baskanlari milletvekili secilebilsin, cunku bir kitleyi temsil ettiginden dolayi.

Yanıtla . 1Beğen 17 Haziran 19:16
229

Huseyin - demokrasi ve temsilde adalet için kaldırılmalı

Yanıtla . 1Beğen 17 Haziran 19:02
233

Ert - @Huseyin 229 nolu yoruma cevabı: terörisler girsin diyemi baraj kalksın?

Yanıtla . 0Beğen 18 Haziran 13:46
232

Ert - @Huseyin 229 nolu yoruma cevabı: tüm teröristler girsin diyemi

Yanıtla . 0Beğen 18 Haziran 13:45
228

Fransadan Ahmet - Baraj diktatore yakisir.

herkesin sesi duyulmasi lazim.

baraj % 0

kalksin !!!

Yanıtla . 1Beğen 17 Haziran 15:23
227

Zaferce - Yüzde 10 luk bu barajın ne sebeple yasalaştığını hiç düündünüzmü. Üstelik bunu AKP hükümetı yapmadı. O baraj duvarını kaldırsanız meclisi çalışamaz hale getirisiniz. Bu ülke bu sorunu yıllarca yaşadı . Geçmişi okumadan demokrasi naraları atmayın

Yanıtla . 0Beğen 17 Haziran 08:37
226

Ca No - Yüzde 3 5 aralarında olmali

Yanıtla . 0Beğen 16 Haziran 20:48
225

Ozzy - yuzde 5'in altinda olmali bence..

Yanıtla . 0Beğen 16 Haziran 04:08
224

Dursun Akdoğan - Kaldirilmali

Yanıtla . 5Beğen 14 Haziran 19:49
223

Ali Tamer - daha çok seçenekj olmalı... örneğim %0 - % 1 vb...

Yanıtla . 2Beğen 12 Haziran 10:59
221

Mücahide - Baraj illegal ve dentlenemeyen yapılar icin olmalı ancak legal ve denetlenebilir olan her yapı mecliste kendine yer bulabilmeli temsil edilebilmelidir.

Yanıtla . 1Beğen 11 Haziran 10:49
220

Mustafa Akın Gülesen - Kesinlikle % 10 Barajı Kaldırılmalıdır....

Yanıtla . 3Beğen 10 Haziran 01:01
219

Adil Aktaş - Baraj olmamalıdır

Yanıtla . 3Beğen 09 Haziran 19:38
218

İhsan - hem demokrasi diyeceksin hemde %9.99 olsanda yoksun denilecek HADİORADAN

Yanıtla . 4Beğen 07 Haziran 11:30
216

Zengin - baraj 3-5 aralığına çekilmeli

Yanıtla . 1Beğen 06 Haziran 15:43
215

Adanalı01 - seçim barajı demokrasinin önündeki en büyük engeldir her görüş kendisini mecliste özgürce ifade edebilmeli ve böylece halkın demokratik süreçlere tam katılımı , söz hakkı sağlanmalıdır.Demokrasi 4/5 yılda bir sandığa gidip oy kullanmaktan ibaret bir sistem değildir

Yanıtla . 5Beğen 05 Haziran 17:33
213

Orhan - sıfır baraj yakışır ülkeme

Yanıtla . 8Beğen 05 Haziran 01:05
212

Orhan - Temel Karamollaoğlu için tam puan destekliyorum

Yanıtla . 7Beğen 05 Haziran 01:03
211

İsmai̇l Aşkin - SONLARI YAKLAŞTIKÇE ÇİRKEFLEŞİYORLAR. HER ŞEYİN BİR SONU OLDUĞUNU İYİCE UNUTTULAR. AHİRETİ UNUTTUKLARI GİBİ..

Yanıtla . 7Beğen 04 Haziran 13:50
210

selçuk ERDEN - baraj yuz de 5 olmalı kı sıyası partıler boyle ıstenmeyen ıttıfaklar olmaz ve vatandas ta kendı partısıne rahatlıkla oy versın

Yanıtla . 1Beğen 03 Haziran 00:28
209

Osman Özsöz - Baraj kaldırılmalı

Yanıtla . 6Beğen 02 Haziran 06:27
208

Serdar - baraja takıldım. düşünemiyorum.

Yanıtla . 1Beğen 01 Haziran 09:40
207

Tc Yücel Gür - Baraj kaldırılmalıdır...hem de ACİLEN.Demokrasilerde BARAJ olmaz...

Yanıtla . 9Beğen 30 Mayıs 09:31
206

Askr - Demokratik sistemde baraj engeli olamaz

Yanıtla . 8Beğen 29 Mayıs 18:31
204

Abdullah İhsan Bölünme - korkmasınlar barajları kaldırsınlar

Yanıtla . 7Beğen 28 Mayıs 14:29
203

Mehmet Yavuz - Baraj %5 e indirilmeli

Yanıtla . 2Beğen 27 Mayıs 16:38
202

Ercan - Artık gündemimizde seçim barajı yok!

Yanıtla . 2Beğen 26 Mayıs 13:13
201

Harun Gömlek - Baraj kaldırılmalı.

Yanıtla . 5Beğen 26 Mayıs 12:15
200

Ad Rumuz - milli irade hırsızlığı olmasın baraj kalksın

Yanıtla . 14Beğen 26 Mayıs 05:24
199

hakan ergut - % 10 kaldırılmalı

Yanıtla . 8Beğen 26 Mayıs 05:15
198

Erdal - yüzde 10 barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 8Beğen 25 Mayıs 16:40
197

Mstf - % 30’a çıkarılmalı. Kafana göre takılmalı.

Yanıtla . 2Beğen 24 Mayıs 11:24
196

Muhammed Aras - Bence barajın olup olmaması için halkın oylamasına sunun. Halk ne oyu kullanırsa ona göre yol çizilsin. Bu kadar basit. Yıllardır olsun mu olmasın mı tartışması da bitmiş olur.

Yanıtla . 7Beğen 22 Mayıs 22:20
217

İsmail Aşkım - @Muhammed Aras 196 nolu yoruma cevabı: doğru

Yanıtla . 0Beğen 06 Haziran 20:00
195

Devam - oy kullanamıyorum.

Bu güne kadar olan gelenek devam etsin.

üniversite sınavıda kalksın o zaman

Yanıtla . 1Beğen 22 Mayıs 12:25
194

Berk yentúr - Bir kiside olsa farkli dusunen temsil edilmeli ancak %3 gibi bir oran da kalmali

Yanıtla . 1Beğen 22 Mayıs 11:13
193

Mehmet Akkaya - %10 devam etmeli zaten yeterince curcuna var birde 20 Parti'nin meclisi tıkaması ülkede atılacak önemli adımlar için büyük engel teşkil eder

Yanıtla . 13Beğen 20 Mayıs 15:04
192

Argün - BARAJ benim bildigim su toplamak insanların faydalanması için dagıtım yapmaktır...demokrasilerde BARAJ olmamalıdır..

Yanıtla . 16Beğen 20 Mayıs 08:54
191

Ömer Bilgen - Tercihli dar bölge sistemi gelmeden demokratik bir seçim olacağına inanmıyorum. Bu yüzden oy kullanmıyorum

Yanıtla . 1Beğen 20 Mayıs 00:36
190

selçuk ERDEN - baraj yuzde 5 olmalı

Yanıtla . 1Beğen 18 Mayıs 23:53
189

Demir - Tamamen kaldırılmalı

Yanıtla . 12Beğen 18 Mayıs 13:26
188

Selimoğlu - Bence tamamen kaldırılmalı.

Yanıtla . 10Beğen 18 Mayıs 04:09
187

Tali̇p Mercan - Baraj tamamen kaldırılmalı

Yanıtla . 8Beğen 17 Mayıs 12:19
184

Gerçek - Mehmet YILMAZ

Baraj sorunu tamamen ortadan kaldırlmalı

Yanıtla . 7Beğen 16 Mayıs 12:29
183

Hüseyin Gezer - Baraj 3-5 aralığına çekilmeli

Yanıtla . 3Beğen 15 Mayıs 17:15
182

Vehbi̇ Polat - VALLA ANKET MANKET BİLMEM BEDELİ CIKARSA OYUM AKP NINDIR CIKMAZSADA GENCLERİN VE BEDELİ BEKLEYENLERİN OYLARI İNCE NİN OLACAK

Yanıtla . 0Beğen 15 Mayıs 17:12
186

Orhan - @Vehbi̇ Polat 182 nolu yoruma cevabı: yine de baraj diğer partilerin de mecliste temsil hakkına sahip olması için sıfır baraj olması gerekiyor

Yanıtla . 2Beğen 16 Mayıs 16:08
185

Orhan - @Vehbi̇ Polat 182 nolu yoruma cevabı: zaten ilgili partilerin baraj sorunu ittifakla ortadan kalkmıştır bu barajı kim için çıkartmışlardı milli görüş partilerineydi ama şimdi o baraj maraj ortadan kalktıına göre bu barajı getiren siyonistlerin köleleri büyük bir yenilgi yaşıyacaklardır

Yanıtla . 2Beğen 16 Mayıs 16:05
181

elif gibi ol - baraj olmamalı demokrasi olan yerde baraj olmaması lazım

Yanıtla . 5Beğen 15 Mayıs 15:04
180

Alikavcar - yüzde 10da kalmalı

Yanıtla . 1Beğen 15 Mayıs 11:59
178

Zeytinci Mehmet - yüzde 10 olarak kalmalı

Yanıtla . 4Beğen 14 Mayıs 14:53
175

Samet Navruz - Kaldirilmali milletimizin 1 tane oyu boşa girmemelidir

Yanıtla . 12Beğen 13 Mayıs 13:13
172

goga81 - yüzde 10 baraj kaldılmalı. tüm pariler fikirlerini özgürce mecliste dile getirmeli. koskoca meclis 4 parti den ibaret olmamalı.

Yanıtla . 10Beğen 11 Mayıs 18:30
171

Postacı Güvercin - Kaldırılmasın

Yanıtla . 6Beğen 09 Mayıs 01:42
177

Selim - @Postacı Güvercin 171 nolu yoruma cevabı: Siz istemeseniz de kaldırılacak!

Yanıtla . 8Beğen 14 Mayıs 13:13
170

Orhan - dünyanın hiçbir yerinde olmıyan baraj Türkiyede var baraj kalkmalı

Yanıtla . 13Beğen 08 Mayıs 23:23
169

Fatma - Bu konuda bilgim yok ama yinede kaldırılması doğu olmaz kirli oyunların işine gelebilir??

Yanıtla . 3Beğen 08 Mayıs 23:05
167

Suayb - baraj sıfırlanmalı tüm renkler mecliste kendine yer bulmalı

Yanıtla . 7Beğen 08 Mayıs 09:38
166

Halil - Zaten baraj denen engel olmasaydı diğer partilerle çatı protokölü olmazdı..

Yanıtla . 3Beğen 07 Mayıs 15:07
164

Musa Sonsuz - kaldırlmalıdır

Yanıtla . 8Beğen 06 Mayıs 14:21
163

Mustafa - Ilkel uygulama acil hattâ baskın şekilde kalkmalı

Yanıtla . 5Beğen 06 Mayıs 05:47
161

Samet Hazar - BARAJ KALDIRIMALI

Yanıtla . 5Beğen 05 Mayıs 23:03
160

Tayyar - Ebedi istikrar için yüzde 20 olmalıdır.

Yanıtla . 10Beğen 05 Mayıs 23:02
159

Enes Koç - Kesinlikle kaldırılmalıdır.

Yanıtla . 4Beğen 04 Mayıs 17:37
157

Milli Selametli Mehmet - Kendin çal kendin oyna anketi. Ankete katılmak istedim. Sisteminiz buna müsaade etmiyor.

Yanıtla . 9Beğen 03 Mayıs 19:42
156

Ekrem Halit Tayfur - Barajın pek bir önemi kalmadı gibi 'seçim işbirliği' kanununu getirerek kendi ayaklarına sıktılar zaten

Yanıtla . 9Beğen 03 Mayıs 01:21
154

Onderunn - SEÇİM BARAJI SIFIRLANMALIDIR. SEÇİLEBİLECEK KADAR OY ALABİLEN ADAYLAR, MECLİSE GİREBİLMELİDİR. BÖYLE OLURSA, MECLİSTEKİ İNSAN KALİTESİ ARTACAK VE MECLİSİN HATA YAPMASI AZALACAKTIR. BU ŞEKİLDE MİLLİ İRADE TAM OLARAK MECLİSE YANSIYACAKTIR. İNSANLARIN, GÖNLÜNDEKİ PARTİYE OY VERMENİN YOLU AÇILACAKTIR. % 10'LUK BARAJ SİSTEMİNDE KİŞİLER, ÇOĞU ZAMAN GÖNLÜNDEKİ PARTİYE DEĞİL DE, BARAJI GEÇEBİLECEK PARTİLERDEN BİRİNE OY VERMEYE ZORLANMAKTADIR. AYRICA, BİR ADAY, SEÇİLEBİLECEK KADAR OY ALSA DA PARTİSİ SEÇİM BARAJINI GEÇEMEDİĞİ TAKDİRDE SEÇİLEMEMEKTEDİR. VE ONUN YERİNE SEÇİLECEK KADAR OY ALAMAYAN, AMA BARAJI GEÇMİŞ PARTİNİN ADAYI SEÇİLMEKTEDİR. BU DURUMDA MİLLİ İRADE TAM OLARAK MECLİSE YANSIYAMAMAKTADIR. SONUÇTA HALKIN TEVECCÜH GÖSTERDİĞİ KALİTELİ ADAYLAR MECLİS DIŞINDA KALMAKTADIR. VE ÜLKE KAYBETMEKTEDİR.

SAYGILARIMLA...

Yanıtla . 11Beğen 02 Mayıs 18:21
214

Orhan - @Onderunn 154 nolu yoruma cevabı: tebrikler gerçekten isabetli bir yorum sağolasın varolasın onderum

Yanıtla . 1Beğen 05 Haziran 01:11
152

İbrahim halil demir - yüzde on barajı kalkması lazım

Yanıtla . 7Beğen 02 Mayıs 12:54
150

ahmet - baraj olmasin diyenlere : yarin parti kuruyorum, seçimlerde bir tek oy alirim, o da benim kendi oyum. Buna ragmen, meclise girme imkani kazanmis olurum ! masallah, kafaniz ne kadar de güzel çalisiyor !

Yanıtla . 7Beğen 30 Nisan 13:33
149

Garibin Biri - Baraj % 5 altina düsmemeli. Allah muafaza %1-2 olursa sapik partiler ateist partiler yok feminist gibi vesaire ülkeyi batakliga sürüklerler. ABD VE AB zaten bizi elestirecek birseyler arama pesinde bütün bu istikrarsiz partileri acik destekleyebilecigi bir duruma sokmamaliyiz güzelim türkiyemi.

Yanıtla . 3Beğen 30 Nisan 11:46
148

Kemal Aydemir - 0/0 5 olmalı ve seçim yardımı barajı geçen partilere verilmeli

Yanıtla . 2Beğen 30 Nisan 09:03
147

Mustafa Kayacan - Yüzde 10 barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 2Beğen 30 Nisan 08:26
146

Mustafa Kayacan - Yüzde 10 barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 2Beğen 30 Nisan 08:26
144

Fatih - Baraj kalksın lakin seçim yardımı yüzde 5 alan partilere verilsin meclisin hükmü kalmadı diye birşey çok yüzeysel bir laf oluyor

Yanıtla . 5Beğen 28 Nisan 08:40
142

Fikret - Secim baraji kaldirilmali

Yanıtla . 2Beğen 27 Nisan 11:50
140

Yasemin Kapukaya - Baraj hiç olmamalı tüm görüşler Meclis'te yerini alabilmeli . O zaman bu kadar Abidik kubidik işler olmaz toplum bu kadar gerilmez. Seçim öncesi ittifaklar yerine gerekirse seçim sonrası koalisyonlar kurulur. Birbirini kontrol kolay olur . İktidar partisi bu kadar dediğim dedik çaldığım düdük diyemez di.

Yanıtla . 15Beğen 26 Nisan 10:10
139

Dinin Güneşi - Baraj çağ dışı bir uygulamadır bunu ancak ilkel ve dikdatör insanlar uygular.

Yanıtla . 7Beğen 26 Nisan 09:53
137

Türki̇ya - Yüzde %15 şe çıkarılmalı

Yanıtla . 5Beğen 26 Nisan 08:53
136

Elif Eren - 10% barajin düsürülmesinde yana olmakla gerekli partilerin kapanmasina karar verilmesini isterim

Yanıtla . 1Beğen 25 Nisan 13:19
135

Emin Şık - Baraj asla olmamamlı

Yanıtla . 6Beğen 25 Nisan 11:31
134

Müslüm - Demokrasilerde baraj olmamalı.Bu 12 eylül faşizminin getirdiği bir uygulama.

Yanıtla . 11Beğen 23 Nisan 09:16
138

Türki̇ya - @Müslüm 134 nolu yoruma cevabı: abd de kaç parti var.Çocukoyuncağımı bu

Yanıtla . 1Beğen 26 Nisan 08:55
133

Fatih - Türkiye'de 100 civarı siyasi parti var.Bunlarin hepsinin mecliste olması matematik yönüyle mümkün degil. 2. Olarak meclisin rey usulü karar alabilmesi yönüyle de 100 farklı partiden vekillerin bulunmasi meclisi karar almak yönüyle işlevsiz kılacak süreçleri uzatacak bir durum ortaya koyar.Bu sebeplerle elbetteki baraj lazim.

Yanıtla . 18Beğen 22 Nisan 14:06
143

Ayhan - @Fatih 133 nolu yoruma cevabı: 100 partı var dıye meclıse 100 partıde gırer dıyorsun..pekı bay çok bılmış sana soru.. 500 partı olsa 500 partıde meclıse gırermı..yada 1200 partı kurulsa senın hesaba göre vekıllerı ortadan ikiyemi bölmemiz gerekecek..

Yanıtla . 1Beğen 27 Nisan 22:04
132

İsmail Cavga - Demokrasilerde baraj olmaz. Baraj sıfırlanmalıdır..

Yanıtla . 8Beğen 22 Nisan 12:15
131

Mesut Akkaş - Baraj tamamen kalksın tüm siyasi partiler mecliste temsil edilsin demokraside bunu gerektirir

Yanıtla . 6Beğen 21 Nisan 18:44
130

Tatar ramazan - Kalkmalı Temel Karamollaoğlu gibi isimler mecliste olmalı...

Yanıtla . 12Beğen 21 Nisan 10:38
129

hakan - Yüzde 10 olarak kalmalı

Yanıtla . 10Beğen 21 Nisan 01:44
128

Emin Şık - herkes özgürce mecliste kendini ifade edebilmesi için bencede kaldırılsın

Yanıtla . 6Beğen 20 Nisan 13:51
127

AKIN - Baraj %2 olmalı.Milletvekili sayisi 500 olmalı.

Yanıtla . 3Beğen 18 Nisan 19:04
126

Delihafiye - Seçim barajı diye bir şey olmamaklı yüzdelik dilime göre %1 oy alan da mutlaka mecliste yerini almaklı çünkü ileri demokrasi bunu gerektirir eğer ki çözüm kişi sayısına yüzdelik desteğe bakmaz ama sonuç çoğunluğun olur mesela düşün çok ileri görüşlü biri devlete millete çok faydalı olacak biri yalan söylemeyen takkiyye ikiyüzlülük yapmayan biri %1 oy ile bile meclise girebilmeklidir!DEĞİLSE YALANCILAR BİR DE ŞAKŞAKÇILARI İLE BİRLİKTE ORTALIKTA %10 ALIYOR!AMA DOSDOĞRU BİR ADAM %1 ALIYOR REVA MI!SEÇİM BARAJI OLMAMAKLI!MİLLET VEKİLİ SAYISI EN AZ 999 OLMAKLIDIR...VESSELAM

Yanıtla . 2Beğen 18 Nisan 09:55
123

Mustafa Özsomuncu - % 10 fazla % 3.5 olmalı

Yanıtla . 4Beğen 16 Nisan 22:06
122

Dedobay - Baraj kaldırılsın 3_5 arası olsun

Yanıtla . 6Beğen 15 Nisan 21:58
121

Maraş - Yüzde 10 da kalmalı

Yanıtla . 5Beğen 15 Nisan 17:22
120

57 -

BEN şahsen baraj demiyorum korkakların kalkanı gaspcıların silahı seçmenin çaresizliği en doğal hakkının elin den alınışıdiyorum B vural

Yanıtla . 7Beğen 15 Nisan 14:29
118

Hamza - Seçim barajı yüzde onda kalsın birlikte rahmet tefrikada azap vardır.

Yanıtla . 6Beğen 14 Nisan 14:36
117

Raşit Ünal - Kaldırılsın

Yanıtla . 11Beğen 12 Nisan 11:53
116

- Seçim barajı kaldırılmalı keyfi yetki gaspinin önüne gecikmeli herkes adaletin karşısında hesap vermeli makamlara oturanlara ayrıcalık taninmamali

Yanıtla . 10Beğen 11 Nisan 20:59
115

Murat Aktan - Yüzde 10 barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 5Beğen 11 Nisan 18:47
114

Ismail Aşkın - BUNU BİR ZAMANLAR ANAP KOYMUŞTU AMA KENDİ BOĞULDU.DİĞERLERİDE SIRALARINI BEKLİYORLAR.

Yanıtla . 11Beğen 11 Nisan 15:46
113

Yılmaz Bozoğlu - Seçim barajının da %5 iyidir

Yanıtla . 3Beğen 11 Nisan 10:46
111

Hoca - istikrar için aynen kalmalı

Yanıtla . 3Beğen 10 Nisan 23:25
110

Ali Cam - % 10 Baraji Kaldırılmalı

Yanıtla . 16Beğen 09 Nisan 13:58
109

Cumhur Övet - Baraj kaldirilmali

Yanıtla . 10Beğen 09 Nisan 03:36
108

Ali - Abdullah gül olursa oyumuda canımı da ona veririm on numara babacan bir adam adam gibi afam

Yanıtla . 0Beğen 08 Nisan 00:30
104

Tahsildar Torunu - Evet baraj olmalı %10 en az istikrar için

Yanıtla . 7Beğen 06 Nisan 21:11
102

Halil Ertuğrul - Komple kaldırılmalı

Yanıtla . 8Beğen 06 Nisan 14:05
101

Mazhar - istikrar icin baraj yukseltilmelidir

Yanıtla . 1Beğen 05 Nisan 18:24
98

Hun - Demokrasinin şartı falan olmaz yauygularsin ya uygulamazsin kesinlikle baraj hiç olmamali

Yanıtla . 10Beğen 04 Nisan 16:02
96

1453 İstanbulunfethi - İlk etapta 7 olmalı. Aşamalı olarak 5. Düşürülmeli . Türkiye gerçekleri göz önüne alınarak

Yanıtla . 1Beğen 03 Nisan 20:23
95

Bilal Er - Yüzde 10 lyl kalmalı.

Yanıtla . 5Beğen 03 Nisan 20:02
94

Ahmet Güney - Seçim barajı kalkmalı

Yanıtla . 9Beğen 03 Nisan 05:25
92

Muhammed Gunyuz - 1 Kisi bile olsa secmenin tercihi meclise yansimali.

Yanıtla . 12Beğen 02 Nisan 12:25
91

Kamil Mustafa Bağcılar - Baraj tamamen kaldırılmalı milletin tüm kesimleri mecliste temsil edilmeli

Yanıtla . 11Beğen 02 Nisan 10:20
89

Recep Güngör - %10kalmalıdıristikrar için %10la yola devam

Yanıtla . 7Beğen 01 Nisan 08:13
145

Saim Serdar - @Recep Güngör 89 nolu yoruma cevabı: Yola devam

Yanıtla . 1Beğen 29 Nisan 09:34
88

adem kuloğlu - tabiiki kaldırılmalı

Yanıtla . 13Beğen 31 Mart 11:26
87

Vatandaş66 - Meclisin hükmü kalmadıktan sonra barajın ne anlamı var. Çini işgale giden bir ordu yoksa çin seddi ancak turistik bir park olabilir. Aynı şey..

Yanıtla . 11Beğen 30 Mart 14:01
86

Laz - Başkanlık geleceğine göre baraj çok önemli değil bence

Yanıtla . 8Beğen 29 Mart 14:22
85

Şefik - Baraj 0 olmalı insanlar düşüncelerini mecliste ifade edebilmeliler.

Yanıtla . 12Beğen 29 Mart 11:16
83

Reşit Samur - Baraj aynen kalmalı

Yanıtla . 6Beğen 28 Mart 15:59
82

KARTAL YUVASI - Akepe yüzde 10 barajını kaldıramaz. yoksa seller altında kalır.

Yanıtla . 9Beğen 28 Mart 11:43
81

Refahlı 02 - Ülke Barajı kalkmalı Vekiller 1991 seçiminde uygulanan TERCİHLİ Sistem getirilmeli ki !..

Seçmenler Seçtikleri Vekillerden Dert yanmasın ki !..

Memleketede Yanlış Çiviler Çakılmassın...

Yanıtla . 6Beğen 27 Mart 09:09
80

Netses Radyo - Secim baraji yude elli oluyor baskanlik sistemi geliyor

Yanıtla . 1Beğen 25 Mart 17:15
78

Falih - Çesim barajı 100 de 40 olmalı.

Yanıtla . 5Beğen 24 Mart 00:37
79

Sher-ez - @Falih 78 nolu yoruma cevabı: Falih Falih Senin demokraside anlayışın her halde çok yüksek. Merak etme böyle devam ederse patişahların sandıkta seçilmerine lüzum kalmıyacak nasıl olsa

Yanıtla . 5Beğen 25 Mart 07:35
77

Mahmut - BARAJ TAMAMEN KALKMALIDIR.

Yanıtla . 14Beğen 23 Mart 10:12
76

Zubeyde - Baraj nedir ya korkakların hilesidir

Yanıtla . 9Beğen 23 Mart 02:00
75

Mahmut Koç - Çoğulcu demokrasi ileride barajın olmaması gerektiğine inanıyoruz hatta hiç baraj olmaması lazım

Yanıtla . 10Beğen 22 Mart 19:27
74

Mehmet Taban - SEÇİM BARAJI KALDIRILMALIDIR::

Yanıtla . 12Beğen 22 Mart 18:46
72

Kadir ÖZTAŞ - seçim barajı belirli bir kesimin mecliste temsil edimediğinin utanç aynasıdır mesela ben 16 yıldır yaşadığım bu ülkemde meclisimde temsil edilmiyorum çok lu bir partili koalisyon oluyormuş olsun kimse kimseye fatura kesemez herkes ortak karar alınca zavallı KİT ler fabrikalar satılmaz devlete güven gelir DEVLETin varlığı toprak bütünlüğü ve fabrikaları ile ağır sanayisi ile oluşur.

Yanıtla . 14Beğen 22 Mart 15:02
71

Hasan Öztürk - yüzde 10 barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 9Beğen 22 Mart 08:52
69

Muti Haydar - Seçim barajı anayasaya aykırı. Orada olması bile çok saçma. Temsilde adaleti yalan ediyor. Kesinlikle kaldırılmalı

Yanıtla . 24Beğen 19 Mart 20:28
68

Abdurrahman Başçavuş - bence baraj yüzde 20 olmalı giren girsin giremeyen dışarda kalsın

Yanıtla . 6Beğen 19 Mart 14:38
70

Erbakan - @Abdurrahman Başçavuş 68 nolu yoruma cevabı: DOĞRU SÖYLÜYORSUN KARDEŞ.

Yanıtla . 1Beğen 20 Mart 11:36
67

sefaoglu - Seçim barajı; seçim kanunu ve siyasi partiler kanunu ile müşterek ele alınması gereken bir konu.Bu üç hususun birbiri ile uyumlu olmasi şarttır. Gene de sadece seçim barajı söz konusu ise "cumhurbaşakanlığı sistemi" barajın tamamen ortadan kalkmasini gerekli kılmaktadır.%10 israrı anlamsızdır.

Yanıtla . 5Beğen 19 Mart 12:28
66

Mehmet Taban - Baraj sıfır olsun.

Yanıtla . 9Beğen 19 Mart 02:40
65

Ayşe Nur Dokumaci - Kesinlikle barajın kaldırılması gerekir.

Yanıtla . 8Beğen 17 Mart 20:35
64

Emİn Kocataş - YÜZDE 1Ü0 BARAJI KALDILIRMALI

Yanıtla . 13Beğen 17 Mart 11:14
63

Yüzde 10 barajı kaldır - Yüzde 10 barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 10Beğen 16 Mart 13:15
62

Inceler - 3_5 iyidir, onune geln herkes parti acarsa olmaz, belki kriterler onemludr, ama muslumnlar hakk olan yerde durduklari zamn barsj hic onemli degildr

Yanıtla . 2Beğen 14 Mart 13:50
61

Ugur - Baraj kaldirilmali her kesimin oyu meclisde temsil edilmeli cogulcu demokrasi uygulanmali

Yanıtla . 12Beğen 13 Mart 18:22
60

Xalid Bin Velid - Baraj tamamen kalkmalı her verilen oy mecliste temsil edilme hakkı bulunmalı

Yanıtla . 8Beğen 13 Mart 09:56
59

Recep Tayyip Taniş - Kaldırılsın

Yanıtla . 10Beğen 12 Mart 18:25
58

Şerif - Yetmez ama evet denebilir. Barajın kaldırılması gerekir Milli iradenin önündeki tüm engeller kaldırılmalı. dar bölgede ( her bir seçim bölgesinde) bir baraj olabilir. Türkiye geneli bir baraj konulamaz. Bir seçim bölgesinde yeterli oy alabilen seçilebilmeli.

Yanıtla . 4Beğen 12 Mart 10:42
57

Alim Başaran - Seçim barajı tamamen kalkmalı ki, milli irade tam olarak tecelli etsin. Bir kısım oyların çöpe gittiği bir seçim sistemi demokratik olur mu?

Yanıtla . 7Beğen 12 Mart 09:18
55

Orhan Doğu - seçim barajı 0 olmalı

Yanıtla . 7Beğen 12 Mart 01:07
54

Menderes Yildirim - Demokratikleşme adına 0 (SIFIR) olmalı ! !

Saygılarımla.

Yanıtla . 8Beğen 11 Mart 17:42
56

Gönül Veren - @Bora Bor 53 nolu yoruma cevabı: baraj kalkmalı

Yanıtla . 6Beğen 12 Mart 04:02
52

Idris - Adaletsiz secim sistemi acilen değişmeli

Yanıtla . 15Beğen 09 Mart 12:56
51

Velhasıl - %50 +1 oldu... Saadet Partisi sadece CHP nin fitnesine stepne gorevi yapıyor... Sadece chp nin piyonu. %10 mu kaldi?

Yanıtla . 9Beğen 09 Mart 00:35
73

.@musluman - @Velhasıl 51 nolu yoruma cevabı: senin kime stepne oldugun belli.

Yanıtla . 5Beğen 22 Mart 16:53
49

Hüseyin Fırat - toplumun, mümkün olan, en az oy oranının mecliste sesi bulunmalı...

Yanıtla . 6Beğen 08 Mart 21:39
47

Recrp - % 10 az bile. Zaten şu an % 50.01 olmuştur.

Yanıtla . 2Beğen 07 Mart 17:32
46

hafuz56 - seçim barajı artık formalite oldu. Ülkede demokrasi mi var seçim barajı olsun? Tek kişinin sözüyle yönetiliyor. Fillen monarşi sistemine geçmişiz.

Yanıtla . 16Beğen 06 Mart 01:14
45

Şerif - Baraj ancak İl Bazında ve seçim bölgesi bazında olmalı,

Bir seçim bölgesinde bir milletvekili seçebilme yeterlliğindeki seçmeni toplayabilen parti adayı seçilebilmeli.

Diğer her türlü barajlar, artniyetli, gasp, hırsızlık, ahlaksızlık, fahişelik olarak değerlendirilmeli ve bu yollara tevessül edenler bu suçlardan yargılanmalı ve sicillerine işlenmeli

Yanıtla . 3Beğen 05 Mart 17:54
44

Baraj Kaksin - Mecliste artık farklı farklı partiler görmek istiyoruz o yüzden BARAJ TAMAMEN KALDIRILSIN.

Yanıtla . 10Beğen 05 Mart 01:16
43

Burhan Satır - İnsana saygısı olan seçenlerin iradesine baraj koyamaz bu o insana senin iradeni kabul etmiyorum demektir .....böyle bir sistem olamaz....adil değildir...

Yanıtla . 8Beğen 04 Mart 23:28
42

Hakan - saadet partisi için hayırlı olur

Yanıtla . 9Beğen 04 Mart 19:42
41

Yazar 66 - Film çevirmeye ferek yok baraj sıfırlanmalı

Yanıtla . 7Beğen 04 Mart 19:40
40

Yalçın - Baraj %3 olmalı hatta %1 de olabilir%10 barajı askerin getirdiği bir barajdır.Bu sayede AKP 17 yıl dır iktidarda halada iktidara gelir.çünkü bütün devletin kademelerini ellerinde ve hepsi AKP üyesi gibi çalışıyor.İşte %10 barajının getirdiği eğer baraj olmasaydı akp şimdiye kadar çoktan hükümette olmazdı.

Yanıtla . 7Beğen 04 Mart 12:01
39

Ali Fahri Baş - Temsilde Adalet ilkesine aykırı buluyorum.Zaten şimdiye kadar kullandığım oyların irademi temsil edememesinin müsebbiplerini yapabileceğim birşey olmadığı için Allaha havale ediyorum.İlahi adalet gereğini yapacak inşallah...

Yanıtla . 23Beğen 03 Mart 22:38
38

Alaaddin Tekneci - Seçim barajı aynen kalsın.

Yanıtla . 3Beğen 03 Mart 22:33
37

İsmail Kaplan - hem demokrası diyeçeksin bütün düşünçe ve görüşlerin temsil edilmesini istiyoruz diyeçeksin hemde yüzde 10 luk barajı kaldırmayacaksın bunada demokrası diyeçeksin hadi ordan buna dikdatorluk denir.

Yanıtla . 13Beğen 02 Mart 15:42
35

Abdurrahman Selahaddin - Koalisyonlari unutmadik,almanya bile bu yuzden 6 aydir hukumet kuramadi..baraj yukseltilmeli bilakis

Yanıtla . 6Beğen 01 Mart 22:27
48

Mg - @Abdurrahman Selahaddin 35 nolu yoruma cevabı: Almanya senelerdir koalisyonla yönetiliyor, bir onların milli gelirine bak bir de bizim.

Yanıtla . 8Beğen 08 Mart 19:06
36

Cr7 - @Abdurrahman Selahaddin 35 nolu yoruma cevabı: arkadaşım almanya da hükumet kurulamadı diye ne zaman geliyor nede ülke istikrar ve istikbal sorunu var diye varını yoğunu satıyor,sen yerim dar diyenlerdensin belli bari biraz kültürlü olda dünya yı akapenin gözlüğünden bakma

Yanıtla . 9Beğen 02 Mart 02:41
34

Gani Tamer - Seçim barajı zaten adil degil % 10 barajı kalkmalı milletin iradesi mecliste temsil edilmeli

Yanıtla . 16Beğen 01 Mart 21:20
33

Sivaslı - Seçim barajı kaldırılmalı

Yanıtla . 14Beğen 01 Mart 13:09
32

Sayhan - bu baraj küresel empereyalist ve Siyonistlerin sözde istikrar adına,özde ise milli görüşün önünü kesmek amacıyla, türkiyedeki siyasi hempalarına dayatılan ve siyasi tarihimizde kara bir leke olarak çalınan bir handikaptır.Ama şu unutuluyorki;Onların bir hesabı varsa Allah'ın da bir hesabı vardır.Hesabın galibi Allahtır.

Yanıtla . 17Beğen 01 Mart 10:54
30

Ali Okula Kos - SECIMLER BIR SEY DEGISTIRSEYDI KESIN YASAKLANIRDI

YADA

ÖNEMLI OLAN KIMIN OY VERDIGI DEGIL KIMIN OYLARI SAYDIGIDIR. BU ANLAMDA BARAJ MARAJ HIKAYE

Yanıtla . 7Beğen 01 Mart 01:56
29

Beşir - bence baraj artırılmalıki partiler insanların gönlünü kazanmak için kendine çeki düzen versin.yoksa her parti kuran genel başkan mv seçilir.oh ekmek elden su gölden .

Yanıtla . 4Beğen 28 Şubat 22:53
27

A.o.t - ELBETTE BARAJ DİYE BİR ŞEY OLMAMALI ANCAK BİZİM ÜLKEMİZİN COGRAFİ YAPISINI, ETRAFINI VE İÇİNDEKİ VATAN HAİNLERİNİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZDE BU ORAN DAHADA YUKARIYA ÇIKARTILMALI.

Yanıtla . 5Beğen 28 Şubat 15:38
26

İsrafi̇l - MADEM KOALİSYON YAPILIYOR, KOLİSYON YAPILMAMASI İÇİN SEÇİM BARAJI KALDIRILMALI. NEDEN KORKUYORLAR ACABA.

Yanıtla . 11Beğen 27 Şubat 19:25
25

Ferhat Toğrul - sınav sonuçlarım

Yanıtla . 1Beğen 26 Şubat 11:25
24

Orhan alkoç - 10% barajı tamamen kaldirilsin her parti mecliste temsil hakkina sahip olsun saygilar

Yanıtla . 16Beğen 25 Şubat 12:40
22

Recep Tayyip Taniş - Kaldırılsın

Yanıtla . 9Beğen 24 Şubat 22:39
21

Mustafa Acar - Tamamen kalkmalı millet iradesi Meclise tam yansımalı

Yanıtla . 14Beğen 23 Şubat 16:11
20

Yağmur - 9.9 oy alan parti tek başına seçime girer 10. için meclise giremez ittifak yapan parti %3 oyla meclise girsin baraj bana göre kaldırılmalı

Yanıtla . 9Beğen 23 Şubat 11:31
19

Doğrudan - seçim rüşvetlerinde ve ahlaksızlıklarında son nokta.'benimle ittifak yap barajı geç hazineden parayı kap'. çok şükür ki barajı değil sıratı düşünen müminlerde var.yazıklar olsun açkurtlar (mhp ve bbp) gibi rüşvete sarılıp başlarını sokacak bir kulübeye sığınanlara.

Yanıtla . 14Beğen 22 Şubat 19:34
18

Ömer Faruk Yılmaz - Akp Oligarşisi yine yanlış yolda.

Yanıtla . 8Beğen 22 Şubat 08:35
17

Salman Ali Yeşil - sayın cumhur başkanım kitleri kadroya alın .ak parti barajı yüzde yüz alır.ak partili kitleri küstürmeyin sayın reisim

Yanıtla . 0Beğen 21 Şubat 10:38
16

Züleyha23 - Baraj adaletin tesisi için mutlaka kalkmalı

Yanıtla . 13Beğen 21 Şubat 09:57
15

Erol - Günümüzde dünyanın en demokratik ve en gelişmiş ülkelerinde seçim barajı diye birşey yoktur varsa bile semboliktir..

Yanıtla . 11Beğen 20 Şubat 11:59
14

Orhan Alkoc - Yüzde on Barajı milli görüş için konulmuştu mutlaka ve mutlaka kaldırılması lazım yüzde bir olsa olmaz bütün partilerin iştirakiyle hakettiği olçude milletvekili ile meclste yerini almalıdır

Yanıtla . 11Beğen 19 Şubat 22:50
13

Mustafa Zügül - Seçimlerde BARAJ = TEMSİLDE ADALETSİLİK

Yanıtla . 6Beğen 19 Şubat 20:09
12

Hamza - diğer bütün siyasi partilerinde az veya çok meclise girmesi daha adil temsil yönünden gerekli olduğunu dusunuyorum

Yanıtla . 10Beğen 18 Şubat 14:15
11

Mahmut - Kesinlikle kalkmalı

Yanıtla . 12Beğen 17 Şubat 00:31
09

Harun Ural - Bence siyasi parti kurma konusunda düzenlemeler şart. Neredeyse kahvede oturan dördüncüyü bulamayan üçlü partisi kurulacak. Tabanı olmayan halka hitap etmeyen partinin kapatılması lazım. Yoksa böyle sonucundan rakiplerinin bile şimdiden tahmin ettikleri seçimler için anket yaparız.

Yanıtla . 3Beğen 16 Şubat 09:17
07

H.o.s - Şu anda ülkenin en büyük sorunlarından ilki insanların yaşam seviyesini refah a kavuşturmak.Yani asgari ücret mutlaka 3000 tl.olması lazım.İkincisi insanları borç batağından kurtarmak.Üçüncüsü mümkün olan en kısa sürede adaletin sağlanması.V.s v.s yani sorun çok.Şimdi bir kaç milyon insan ben a partisini mecliste benim sorunlarına en iyi çözümü getireceğine inanıyorum diyor.Yetkiyi elinde bulunduranlar olmaz bunun için %10 geçmesi lazım diyor sonra aynı barajda kendileri yok oluyor.Halkından korkan veya halkından kopan idareciler çözüm üretmekten çoooookk uzak.Selametle.

Yanıtla . 8Beğen 15 Şubat 15:03
10

Harun Ural - @H.o.s 07 nolu yoruma cevabı: Asgari ücret konusunda 3-5 kişinin ekmek kapısı olan bir işyeri açıp tekrar yorum yazınız. Halkımızın refahı, hayat standardının yüksek olması hepimizin isteğidir. Borç batağı konusu ülkede atıl paranın işgücüne destek olması ile ve faiz illetiyle beslenen hazır yiyicilerin (aslında kene ve akbaba gibi) suyunun kesilmesi ile olabilir. Devletimin refah seviyesi yükseldikçe halkına güç vermeye çalıştığını objektif bakabilen görecek ki neredeyse her türlü üretim destekleri var. Lakin ve ne yazık ki suistimaller bu iyi niyetleri gölgeliyor.

Yanıtla . 2Beğen 16 Şubat 09:25
06

Abdurrahman Serdar - Hep duyduk ve gördük. "alavere-dalavere, küry Mehmet nöbete, derlerdi. Kürt'ün gözünü MÜ'min Prof. N.Erbakan'a açtırmıyanlar, BATILI ve Doğulu dostları marfetiyle açtırdılar, nihayet. Hayrını görmeğe başladı, yerli batı yavşakları.

Bu seçim ve seçim barajı hepsi masum kiteleri aldatma ve Milletleri Esir ve köle olarak kullanma Oyunları'dır. Uyan ey Müslüman :Dinini tanı ve dinin ile bağını artır.Y onu sev. ya da terk et, ABD'yi.

Yanıtla . 4Beğen 14 Şubat 16:18
05

Mehmet Özteki̇n - DAHA MUTLU MİLLET VE LİDER ÜLKE İÇİN 50+1 OLMALI

Yanıtla . 4Beğen 14 Şubat 10:43
08

H.o.s - @Mehmet Özteki̇n 05 nolu yoruma cevabı: Dostum geçmiş 15 yıla bakınca durum pek parlak gözükmüyor gibi

Yanıtla . 6Beğen 15 Şubat 15:05
04

Enes Koç - Tamamen kalması hdpkk nın girmesini kesin kılar ama Alllah ın izniyle 3 veya 5 olursa sp geçer hdp kalır.

Yanıtla . 1Beğen 14 Şubat 00:42
02

Merhaba - Secim barajiyla ilgili hangi gorusumuzu kim önemsiyecekkide bu soruyu soruyosunuz?...

Yanıtla . 4Beğen 13 Şubat 20:29
01

Delitıpçı - Daha mutlu bir ülke daha demokrasik bi ülke olması için kalkmalı

Yanıtla . 10Beğen 13 Şubat 19:37
90

Neriman - @Delitıpçı 01 nolu yoruma cevabı: Evet kalkmalı yorumları okuyunca yüzde 99 da kalkmalı diyor.Demek ki bununla ilgili bir imza kampanyası düzenlense meclise gönderilse belki insanlardan korkarlar ama nerdeeeee.

Yanıtla . 1Beğen 01 Nisan 14:57