Anket

Andımız referanduma götürülmeli mi?

  • 144
    %40.7
  • 210
    %59.3
Toplam Katılım 354

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

71

Myseff - ANDIMIZI REFERANDUMA GÖTÜRMENİN HİC BİR ANLAMI YOKTUR ACİLEN KARAR İPTAL EDİLMELİ VE SADECE SADECE İSTİKLAL MARŞI OKUTULMALIDIR. KENDİNİ BİLMEZ ŞARAPÇILARIN İCAT ETTİGİ ANDIMIZ DEDİKLERİ SEYİN TÜRKLÜGÜ TEMSİL ETMESİ BEKLENEMEZ BİLE

Yanıtla . 2Beğen 20 Kasım 16:20
69

Mahmutoğulları A - ANDIMIZIN REFARANDUMA GÖTÜRÜLMESİNİN AMACI NEDİR? TÜRK OLMAK, ÇALIŞKAN OLMAK DOĞRU OLMAK, DÜRÜST OLMAK KİMLERİ NİÇİN HUZURSUZ EDER? ÖNCELİKLE YAŞADIĞIMIZ ÜLKENİN İSMİNİ BİR HATIRLAYALIM! TÜRKİYE CUMHURİYETİ...

SON CÜMLEM

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Yanıtla . 2Beğen 20 Kasım 15:10
68

Cahide - Andımıza ırkçılık diyorsanız,Türkiye adına da ırkçılık dersiniz Memleketin bir yığın meselesi varken neden and la marşla uğraşılıyor.Herşeyin tadını kaçırıyoruz.Bir de referanduma birsürü masraf yapılacak.Ne kadar israf.Lüzumsuz işlerle uğraşmayalım,YETER artık!!!

Yanıtla . 3Beğen 19 Kasım 20:58
66

Yasin Doğan - ankete gerek yoktur .aklın yolu birdir.

Yanıtla . 0Beğen 19 Kasım 15:30
65

Yasin Doğan - ....................böyle and olmaz...........allah akıl fikir versin......

Yanıtla . 0Beğen 19 Kasım 15:27
64

Erbakan Sevdalısı - Ne mutlu müslimanım diyene

Yanıtla . 0Beğen 19 Kasım 14:21
63

akarcalı memo - "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE " demekten gocunanların TÜRKİYE de işi yok !!!!!!!

Yanıtla . 4Beğen 19 Kasım 13:31
67

Ur178 - @akarcalı memo 63 nolu yoruma cevabı: türk ırkının hiçbir ırka karşı üstünlüğü ve kutsallığı yoktur, üstünlük ancak takvadadır. allah sana selamet versin.

Yanıtla . 0Beğen 19 Kasım 19:25
61

Türkoğlu - Türk'üm demenin ırkçılık olduğu, ancak Türk düşmanlığı yapmanın ve Etnik yapını söylemenin MODA olduğu yeryüzündeki tek ülke. Ki, abd nin iki yıl önce ülkemiz demografik nufus sayımına göre Halkın % 90 nı kendini Türk olarak tanımlamasına rağmen.

Yanıtla . 1Beğen 19 Kasım 09:17
60

Ali - doğruluk çalışkanlık için hergün and içen her öğrenci de bu kadar yalancılar nerden çıktı demekki and içmekle olmuyor

Yanıtla . 0Beğen 19 Kasım 08:59
70

Fidans - @Ali 60 nolu yoruma cevabı: 80 ÖNCESİNİ Bİ HATIRLA BAKALIM...Doğruluk, dürüstlük, vicdan ne imiş öğrenirsin...

Yanıtla . 0Beğen 20 Kasım 15:16
59

Keleş - Etnik ırk din ayrımı yapılmamalı bu ülkede

Yanıtla . 3Beğen 18 Kasım 09:33
58

Gokhan - GEREK YOK..türkiyede bu kadar sorun varken bu konularla gündem oluşturmayin

Yanıtla . 4Beğen 15 Kasım 12:24
56

Milli Goruscu - Yorum yapan efendiler istiklal Marşı da kahraman ırkıma bir gül diyor hangi ırk bu ırk

Yanıtla . 3Beğen 14 Kasım 14:56
55

Hasan Tüfekçi - hayır istemiyorum

Yanıtla . 1Beğen 14 Kasım 09:15
53

M Keser - Kesinlikle hayir benim bas komutanım ne diyorsa doğrudur allah m kemal atatürkün yolundan ayırması amin bugün 27 ülkede heykeli varsa başka söze gerek yok

Yanıtla . 3Beğen 13 Kasım 23:03
51

Muhittin Çetinkaya - Evet götürülmeli.

Yanıtla . 5Beğen 12 Kasım 10:26
48

Hasan Kirimli - ANDIMIZ geri getirilmemeli. Bu ülkede Osmanlı bakiyesi bir millet yaşıyor. Bir çoğu Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığını kabul ediyor, ama ırk olarak başka hissediyor. Dinimizde ırkçılık yasaktır. Başka ırktan olduğunu düşünenler, rahatsız oluyorlar. TÜRK'LÜĞÜMÜZÜ her gün onların kafalarına çivi çakar gibi çakarsak rahatsız olurlar, bizi de rahatsız ederler. Birliğimiz, beraberliğimiz bozulur. Ben Türküm diyebildiğim kadar onlarda ırklarını söylemeli. Irkçılık yaparlarsa cezalandırılmalı.

Yanıtla . 11Beğen 10 Kasım 14:21
47

Bitigçi - Yahu andımız kaldırılınca kürtler kürdüm demekten vaz mı geçti. Fransa'da kürt enstitüsü kurulalı belki de yüzyılı geçti. Amdımızla kürtçülüğün ne alakası var.

Yanıtla . 7Beğen 08 Kasım 23:17
46

Hastürk - Andımız geri gelmeli Ne mutlu türk üm diyeme

Yanıtla . 14Beğen 08 Kasım 08:42
57

Dığımzâde - @Hastürk 46 nolu yoruma cevabı: Aynen dediğin gibi: Diyeme!

Yanıtla . 0Beğen 14 Kasım 19:20
43

Fakir - Andımız kaldırılmalı, İstiklal Marşımız Yeter. Ezan aslı ile (orijinal) okunur. Dünyanın neresine gidersen git.

Yanıtla . 2Beğen 07 Kasım 14:55
42

Bi̇rol Turgut - emeklilikte yaşa taklılanları halletsinler önce .hakkımızı yediler.gerisi boş

Yanıtla . 6Beğen 07 Kasım 12:43
41

Ömer Ali - Hayır götürülmemeli ve kaldırılmalıdır. Erdoğan'ı sevmem ama Türkçe ezan ve andımız sözüne katılıyorum.

Yanıtla . 3Beğen 06 Kasım 20:11
40

Yuzarsif - İstiklâl marşı sen ne güzel sin bunlar seni görmeyecek kadar kööör kömür olmuşlar

Yanıtla . 5Beğen 05 Kasım 22:36
39

Bahtiyar Alp - Türkiye nin başında bisuru dert var. Ne andımız mış be. .....

Yanıtla . 5Beğen 05 Kasım 19:21
38

Hayrettın-agrılı - Almanyada Amerikada İngilteredekiler biz zenciyiz kızıldereliyiz arabız Amerikalı degiliz mi diyorlar yoksa sizin gibilerin amacı ülkeyi karıştırmak ve art niyetli olmak mı ? Türküm doğruyum çalışkanım demekten gurur duyan kürt ırkına mensup bir Türk vatandaşıyım

Yanıtla . 15Beğen 05 Kasım 17:54
37

Uzun - andımız ırkçılıgı doguruyor şimdi siz dogudaki kürde nasıl türküm dedirte bilirsiniz dogudaki kürde türküm dogruyum çalışkanım dersenin dogudaki kürt ise size kürdüm daha dogruyum daha çalışkanım der aynı şeyi güneydogudaki bir arapta söyler onun için andımız meselesini kapatalım

Yanıtla . 5Beğen 05 Kasım 13:05
36

Ali Aydın - Andımız okutulmalı ankette yada refeerandumda ne Papazı mahkeme kararıyla çıkaranlar onlarda referenduma gideydi

Yanıtla . 12Beğen 05 Kasım 10:12
35

Ayyıldız - Bu tür konulara islamiyeti alet edenler insanların içerisinde en aşağılık olanlardır eğer ırklarınızı gerek olmasaydı ALLAH herkesi aynı milliyetten türetirdi.Türküm ne mutlu,Müslümanım elhamdülillah.

Yanıtla . 5Beğen 04 Kasım 12:25
33

Ayyıldız - Türk ismi bu ülkeden silinirse suriyeden beter olur.Fakat buna kimsenin gücü yetmez sonunda herkes anlayacak rahat olun Allah bizleri Türklük ile şereflendirdi bunu inkar etmek aslını inkar etmektir

Yanıtla . 11Beğen 04 Kasım 12:13
32

Ahmed 23 - andimiz ırkçı bir metin

Yanıtla . 3Beğen 04 Kasım 01:19
31

Mehmet - ANDIMIZ BIR MILLI MESELEDIR.BIRAK REFERANDUMU.TARTISMAYA BILE ACILAMAZ.

Yanıtla . 15Beğen 04 Kasım 00:04
30

Yusuf - Bizler müslümanız vede türk üz bu demek değilki diğer yaratılmişlari dışlayalım insan olanın takva sahibi olması yeterli

Yanıtla . 11Beğen 03 Kasım 10:46
29

Songül Doğan - Hayır! Ne olduğun farketmez bu çatı altında yaşayan herkes üst kimlik olarak zaten Türk'dür O sebep den dolayı herkes koşulsuz bu andı okumalıdır

Yanıtla . 22Beğen 03 Kasım 00:29
24

Toptancı Hal,i - Bin kere Hayır..

Yanıtla . 7Beğen 31 Ekim 16:42
28

Mecid Dönmezbilekm - @Toptancı Hal,i 24 nolu yoruma cevabı: hayır

Yanıtla . 2Beğen 02 Kasım 18:45
23

Bayram - Turkiyenin bu kadar ekonomi basta olmak uzere meselesi varken andimizi tartismanin zamanimi

Yanıtla . 8Beğen 31 Ekim 12:08
21

Hakan - "almanya vatandaşına; alman, fransa vatandaşına; fransız, italya vatandaşına; italyan diyeceksin ama konu Türkiye vatandaşlığına gelince laz, çerkez, Türk,kürt diye ayrıma başlayacaksın. Türkiye vatandaşına TÜRK denir. Zoruna giden vatandaşlıktan çıkabilir,özgürlük var yani.

Yanıtla . 13Beğen 31 Ekim 11:39
25

MSK - @Hakan 21 nolu yoruma cevabı: Tarih bilgin benden de zayıfmış. Türkiye Türklerin değil Osmanlı'dan gelen kardeşliğin ülkesidir. Diğer milletleri kovalama yetkisini nereden aldınız bilmiyorum. Lakin seksenlerde anarşi böyle başlamıştı.

Yeniden ne komünizm ve ne de faşizm hortlamasın diye dua edelim.

Yanıtla . 6Beğen 31 Ekim 19:36
18

İsmail Cavga - Türk olan öğrenciler okuyabilir. Kendi varlıkları kandilerine armağan olsun. Diğer kavimlerin varlığı türk varlığına arnağan olmasın. Herkes kardeş olsun birbirlerine armağan olsun. Türk, kürt, arap, çerkez, laz. Ne varsa eşit olsun. Cenabu hak zaten bu kavinleri birbirlerine kardeş olsunlar diye yaratmış. Kimse kimseden üstün değildir.üstünlük takvadadır vesselam....

Yanıtla . 10Beğen 29 Ekim 21:10
22

Adalett - @İsmail Cavga 18 nolu yoruma cevabı: aynen Allah herkesi farklı yaratmış sınama için neyleyim ben türkü kürdü laz ingilizii japonu Müslüman olmadıktan sonra..

Yanıtla . 1Beğen 31 Ekim 11:39
17

Selma Kaskaya - Andımız kalmali o bir Türkün marşı sayın dünya liderin Tayip paşam boyle bir konuyu actirmayin bile Andımız bizim marsimuz bizim kalsin

Yanıtla . 9Beğen 29 Ekim 21:03
16

Engi̇n Can - andımız kalmalı.ve devam etmelidir.andımızın kalkmasını isteyenler türk olmayanlardır .bu üst kimligimiz icin guzel bi marştır.guzel bi anttır.

Yanıtla . 12Beğen 29 Ekim 14:20
14

Özcan Geyik - Referanduma gerek yok cunku andimizin istiklal marsi kadar bir onemi yok bize istiklal marsi yeter zaten cocuklar pazartesi ve cuma gunleri istiklal marsi okuyor.

Yanıtla . 5Beğen 28 Ekim 20:48
34

Ayyıldız - @Özcan Geyik 14 nolu yoruma cevabı: İstiklal marşı ile and arasındaki farkı anlamayan insanlara ne diyebilirsiniz.ASIL MEVZU TÜRK bunu dürüstçe yazınız

Yanıtla . 3Beğen 04 Kasım 12:22
19

Türkoğlu - @Özcan Geyik 14 nolu yoruma cevabı: Türk olmadığın ve düşmanı olduğun anlaşılıyor. Anlaşılmayan ise Türk Ülkesinde nasıl yaşadığın? Ülkemizin adı Türk ve Türke şekil. Yok böyle fecaat...

Yanıtla . 8Beğen 30 Ekim 10:44
15

Ahmet - @Özcan Geyik 14 nolu yoruma cevabı: Yüksek Mahkeme Danıştay'ın kararına herkes saygy göstermeli ve MEB bu kararı derhal uygulamaya koymalıdır. Unutulmamalıdır ki Türkiye Cumhuriyeti Devleti Türk Yurdudur ve ilelebette böyle kalacaktır İnşallah. Ne Mutlu Türküm ve Müslüman'ım Diyene.

Yanıtla . 10Beğen 29 Ekim 11:29
12

Adem Evliya - Andımızla ilgili algı sağlamlaştırıldıktan sonra tartışılması fayda getirir, hatta tartışma kendiliğinden ortadan kalkar. Ancak bugün algılandığı şekliyle tartışmaya açmak faydadan çok zarar getirir. Yuvarlak pistin üzerinde koşanların birincisi belli olmaz; çünkü takip edilmesi zordur.

Yanıtla . 1Beğen 28 Ekim 17:32
11

Bedirhan Burak Albagla - Ya devletin adını değiştirin yada Türkiye Cumhuriyetinde yaşadığınızı kabul edip gerekenleri yapın. Bu Devletin ismi Türkiye. yani Türk yurdu. başka etnik kökeniniz olabilir saygı duyarız, bu devletin vatandaşı iseniz hepinize ayrım yapmadan Türk deriz ırkçılık yapmadan. Almanya da da Fransa da da binbir çeşit ırktan insan yaşar ama hepsi ben Fransızım ben Almanım der. Hümanistlik te bir yere kadar...

Yanıtla . 11Beğen 28 Ekim 17:13
13

Milli - @Bedirhan Burak Albagla 11 nolu yoruma cevabı: Ala..çok güzel yazmışsın Türkiye cumhuriyeti vatandaşı olan herkese yurt dışında iken ne diyorlar? Çerkes laz Kürt Arap macir muhacir vs mi diyorlar yoksa sadece Türk mü ?üst kimliktir bu kimse asimile edilmiyor ama sürekli fitne atılıyor ortaya koca ülke kaynıyor sonra.

Yanıtla . 3Beğen 28 Ekim 19:15
10

Mehmet - Normal bir şey bu niye bu kadar büyütülüyorki.

Yanıtla . 1Beğen 28 Ekim 13:07
09

Mehmet Yolaçan - ANDIMIZ DENİLEN ŞEY KADAR SAÇMA BİR ŞEY VARMI BU ÜLKEDE....?

Yanıtla . 6Beğen 27 Ekim 22:16
08

İsmail Cavga - Ant okumak diye bir olay olmasın. Acaba dünyanın diğer ülkelerinde böyle bir ritüel varmıdır? Sonra ant çocuk haklarına aykırı olup, çocuğun ettiği yemin geçersizdir. Yadal değildir. Çocuğa yemin olmaz. Neden bu ülkede yaşayan kürdün arabın çerkezin lazın varlığı türkün varlığına armağan olsunmuş. Vesselam

Yanıtla . 4Beğen 27 Ekim 22:07
44

Solarate - @İsmail Cavga 08 nolu yoruma cevabı: Kardesim sorun zaten türklük değil önce bunu anlamak gerekiyor bu ülkede yaşayan herkez kökeni ne olursa olsun turkiye cumhurriyeti vatandaşı dır bu ülke için her kez herkez e armağandır önemli olan birliktir beraberliktir ki baskaları bizi sömürmesin zulüm etmesin

Yanıtla . 2Beğen 07 Kasım 20:27
06

Necati Özgenç - MİLLETİN KARNI DOYDUKTAN SORA ANDIMIZA BAKARIZ.

Yanıtla . 4Beğen 27 Ekim 15:53
05

Ali̇ Çakici - Türkiye cumhuriyeti vatandaşı isem türk vatandaşıyım yani türküm andımızın okunması kadar daha doğal ne var

Yanıtla . 9Beğen 27 Ekim 13:51
04

Izmitli - ne andı nereden andımız oluyormuş her renk insan var ülkemizde sadece türküm demekle olurmu kürt ne diyecek laz arap çerkez ermeni Arnavut Boşnak ve diğer renkler ne diyecek türkümmü diyecek derse yalan olmazmı derse aslını inkar etmezmi aklı selim düşünelim tümü ile kalkmalı

Yanıtla . 5Beğen 27 Ekim 11:32
03

H.i̇brahim - Eğitimin bütün sorunları çözüldü de, andımız mı kaldı?

Gündeme dahi alınmamalıdır.

Yanıtla . 6Beğen 26 Ekim 14:43
02

Dmr - direkt kaldırılmalı ve bir daha gelmemeli. dmr

"Irkçılık ve mezhepçilik yapmadan hak ve adalet ekseninde bir birlikteliği hedeflemeyen her çözüm arayışı çözülme sürecinin bir parçası olur..."

Salih TURHAN

AGD - MGV Genel Başkanı

Yanıtla . 14Beğen 26 Ekim 12:36
20

Türkoğlu - @Dmr 02 nolu yoruma cevabı: Türk demek ırkçılık ama kürt uşaklığı yapmak modernlik. Eski bir akıncı olarak soruyorum size Türk müsünüz? Değilmisiniz? Açıklayın lütfen!

Yanıtla . 6Beğen 30 Ekim 10:50
01

Abid - "varlığım türkiye varlığına armağan olsun" diye değişsin yeterli bence

Yanıtla . 3Beğen 26 Ekim 10:57
07

Ezber - @Abid 01 nolu yoruma cevabı: Varlığım Allah yoluna feda olsun diye değişmeli.

Yanıtla . 8Beğen 27 Ekim 18:39