KUR AN VE İLİM seminer çalışmalarımızın 776. haftasına,
TEVBE Sûresi çalışmamızın 54. haftasına ulaştık, elhamdülillah
Tevbe etme yanlışı bırakıp doğruya gelme anlamındadır.
Bir fitne ile karşılaştığınızda, fitnenin Allah tan
geldiğini bilmeniz ve hatanızı arayıp bulmanız gerekmekte, o hatadan
vazgeçmeniz gerekmektedir.
O hata nedir
Askerleri hapse doldurmaktır... Düşmanın keyfine uyup
gereksiz kanunları ülkemize getirmektir... İdamı kaldırmaktır... Askerleri
sivil mahkemelerde muhakeme etmektir...
İnsanların içinde barışçılar vardır. Onlarla dost
olduğunuz zaman sizinle dost olur ihanet etmezler. Ama şunu bilmeniz gerekir,
insanlık dostlardan ibaret değildir. Her zaman düşman da olacaktır. Bu
sebepledir ki dünyada kimse ordusunu terhis etmiyor.
Demek ki biz, bize söylenenleri daima akıl süzgecinden
geçirmeliyiz. İsteneni şeriata uygunsa yapacağız. Avrupalılar istedi diye idam
kalkmaz, Allah istiyorsa kalkar.
AK Parti o kanunları bu ülkeye getirirken şeriata uygun
olup olmadığını tartıştı mı, ülkemize ve ulusumuza uygun olup olmadığını
tartıştı mı
İşte, gelen fitneler bunlardır. Belki de başka bir
şeydir. AK Parti nin bunu bulup tevbe etmesi gerekir... [Ama bugüne kadar tevbe
etmedikleri gibi bugün de tevbe etmiyorlar ] (s.7)
*
Biz 1960 larda sosyalizmin yıkılıp liberalizm olacağını
ve kapitalizmin sosyalizme dönüşeceğini yazdık. Geçen tarım dönemi içinde
aslında ikisi de oldu. Sosyalizm dağıldı, bugün o ülkeler liberalizmle
yönetiliyor. ABD de kamu payı %50 yi aştı, para devlet tekeline geçti, devlet
desteği uygulanmaya ve üretici patronlar ekonomiye hâkim olmaya başladı. Bu
sosyalizmdir. Kapitalizm, faizci ve finansçı bankerlerin hâkim olduğu
sistemdir...
Allah insanlara kesin bilgiye sahip olmaları için iki
imkân vermiştir. Müsbet ilim bu demektir. İcma ile sabit olanlara göre yapmamız
gerekenler hakkında karar veririz. Topluca hepimiz onlara uymak zorundayız.
Ondan sonra da müşahedelerle de olayları tesbit etmemiz gerekir. Gerçekleri
görüp hakka teslim olmalıyız.
Gerçekler ortaya çıkınca Sovyetler çökerse ABD de reel
sermaye, faizci ve sömürücü finans sermayesini yenerse Onlar şaşkına döner ve
birbirlerine bakarlar; `Sizi gören yok mu derler... / Buradaki görmek acaba
bunlara saldırıp hesapları görecek yok mu derler demektir. Bu takdirde onların
gerçekleri görüp; siz haklı imişsiniz, Kur an doğru haber veriyormuş, Sovyetler
çöktü, ABD sosyalizme kaydı demeleri gerekirken, sizin mağlubiyetinizi isteyerek
aynı şeyleri yapmaya devam ediyorlar... / Gerçekleri görüp teslim olmaları
(tevbe etmeleri) gerekirken, bu olmadı diyor, yeni fitne projeleri içine
giriyorlar... (s.8)
*
İsrail oğulları -daha önce yaptıkları gibi- Kur an nâzil
olduktan sonra da insanları bölüp aralarına nifak sokarak çatıştırmak ve
sonunda bu çatışma/lar/dan yararlanarak kendi hükümranlıklarını sağlama usulünü
uygularlar. Bu sebeple Medine den ve Arabistan dan kovulmuşlardır... / 1897 de
İsviçre nin Basel kentinde yaptıkları toplantıda dinler arası savaşın dengeyi
sağlayamıyor, bunu rejimler arası dengeye dönüştürelim demişler ve 1960 a
kadar ateist bir dünya devleti kurmak istemişlerdir. Yüz milyona varan insan bu
uğurda can vermiştir. / Sonunda insanların dinsizleştirilmesinin mümkün
olmadığını görünce şeriat dışı bir dini/düzeni kabul edip sömürü düzenlerini
sürdürmeyi denediler. Bunun da başarısız olduğunu görünce şimdi yeniden
değişime gitme durumundadırlar. / Bundan önce dine karşı olmayan bir dünya
devleti kurma çabasında idiler. Yetmedi, şimdi dindar bir dünya devleti kurmak
istiyorlar. Türkiye de CHP ve MHP nin birleştirilip Ekmeleddin İhsanoğlu nun
cumhurbaşkanı adayı gösterilmesi buna delalet ediyor. / Evet, Adil Düzen i
kabul edecekler ama bir şartları vardır, sömürü düzenleri de devam etmelidir!..
AK Parti nin Adil Düzen e karşı olması hep bu insirafın tezahürüdür... (s.9;
KUR AN VE İLİM 776. hafta TEFSİR [Tevbe Sûresi, 54. hafta] seminerimizden
aktarı-YORUM ) Devamı var