Kürtajın kefareti

MAKALEYİ DİNLE

Soru: Kürtajın kefareti var mıdır? Nasıl ödenir?

Cevap: Cenine karşı bir cinayet işlenmesi halinde gurre denilen bir ceza tazminat ödenir. Bir kimse hâmile bir kadının karnına veya sırtına veya yanlarına yahut başına yahut uzuvlarından bir uzvuna vurduğu veya onu dövmek, öldürmek, azarlamakla korkuttuğu zaman, kadın çocuğunu düşürürse de bu tazminat ödenir.

Gurre miktarı sünnetteki tatbikat örneğinde beş deve altın ve gümüşün o asırdaki değerine göre 212 gr olduğu görülmektedir. Gurre ceninin mirası kabul edilir ve düşmesine sebep olan kimse hariç varisleri arasında paylaştırılır. Gurrenin ödenmesi için çocuk düşürmenin kasten ve hata ile anne veya baba tarafından verilir.

Ruhun cenine 4 aylık iken üflendiğini bildiren hadisten (Buhari) hareketle bu süreden önce ceninin mecburiyet karşısında kürtaj edileceği yönünde bir görüş varsa da bu çok kısıtlı durumlar için uygulanabilecek bir karardır. Genele çevirmek isabetli bir karar değildir. Bu yoruma göre ruhun üflenmiş olması ceninin müstakil bir ölüm alınmaktadır. Ancak, Allah Teâlâ uyku halinde ruhun bedenden ayrıldığı haberini vermektedir. (Enam Suresi, âyet: 60)

Bu çerçevede kürtaj tüm halleriyle yasaktır. Ve bu durum sadece diyet ile geçiştirilemez yani bir kefaret ile kurtulanamayacak kadar ağır bir suçtur.

Soru: Saç boyamak orucu bozar mı?

Cevap: Saç boyamak orucu bozmaz.

Soru: Saçın etrafının kesilip üst tarafından bırakılması caiz mi?

Cevap: İbni Ömer (r.a.) şöyle dedi: Rasulullah başın etrafında bir miktar saç bırakılmasını yasakladı. Saçların tamamının kesilmesini emretti. Sonra bir berber çağırtıp saçların tamamını kestirdi. Bu tıraşın şeytan tıraşı olduğunu belirtti. Dolayısıyla biraz saç bırakmak caiz değildir.

Soru: Kurbanın hükmü nedir?

Cevap: Kurban yapmak Ebu Hanife’ye göre vaciptir.

Ebu Yusuf ve Muhammed’e göre sünnet-i müekkededir.

Malikilere ve Hanbelilere göre de sünnet-i müekkededir.

Şafilere göre ise, Müslüman ömründe bir defa kurban kesmesi sünnet-i müekkededir.

Ev halkı birden fazla ise, sünnet-i kifayedir. Ev halkından biri bunu yerine getirirse hepsi kurbanı yerine getirmiş olur. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi, C/4, Sf: 394. Risale Yay)

Soru: Kurban için kaçak hayvan almak caiz midir?

Cevap: Her insanın vatandaşı olan ülkeye karşı yerine getirmeye yükümlü olduğu vazifeler vardır. Haksız kazanç sağlamamak, haksız rekabete girmemek ve sağlıklı ürün almak da birer vazifedir. Bu kamu hakkını korumaktır.

Doğruluk, dürüstlük ve güvenilirlik dünya menfaati karşılığında feda edilemez. Bir Müslüman için de başlıca görevler bunlardır.

Bu nedenle, yurtdışından kaçak hayvan getirip satmak, bunları almak ve kullanmak kanunen yasak olduğu gibi, dinen de caiz değildir.

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Mevlüt Özcan - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Seçim barajı ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

YÜKLENİYOR