milli gazete

YayınlarVideoFotoğraf


  1. ARSIV
  2. VIDEO
  3. Sarı Sayfalar

  • ANASAYFA
  • YAZARLAR
  • GÜNDEM
  • MEDYA
  • EKONOMİ
  • DÜNYA
  • HABER
  • SPOR
  • AİLE HAYAT
  • KÜLTÜR

10 ŞUB 2012 CUM
  • HABER INDEKSI
  • ANKET
  • BENİM SAYFAM

GERİ İLERİ
  • BEBEKLERE EN İYİ EK BESİN TARHANA ÇORBASI
  • AVRO BÖLGESİ'NDEN YARDIM BEKLEYEN YUNANİSTAN'A KIRMIZI IŞIK

Kolesterolü olanlar sebze tüketmeli
Kolesterolünüze dikkat edin!

03 ARALIK 2009
PER 02:00

[-] Normal [+]
  • Aile Hayat
  • Tavsiye Et
  • Yazdır
  • Yorum Yaz

Önemli bir sağlık sorunu olan kalp ve damar hastalıklarına yol açan yüksek kolesterolden korunmak için, yağlı et ve tam yağlı süt ürünleri ile katı yağlardan mümkün olduğunca uzak durulmalıdır.

  • Kolesterolünüze dikkat edin! -

Taze meyve ve sebzede bulunan "Favonoid" adlı madde ise, kanı temizliyor ve kireçlenmeyi önlüyor. Her gün en az 20 dakika yürüyüş yapmak da gereksiz kalorilerin yakılmasına ve böylece kolesterolün düşürülmesine yardımcı oluyor.

Toronto üniversitesinde 46 kolesterol hastası kadın ve erkek denek üzerinde araştırma yapan uzmanlar, denekleri 3 gruba ayırarak gözlemlemeye başladı. Birinci gruba düşük miktarda doymuş yağ içeren beslenme programı, ikinci gruba aynı beslenme programına ek olarak kolesterol düşürücü ilaç, üçüncü gruba ise çavdar ekmeği, mısır gevreği, soya, sebze ve meyveden oluşan vejetaryen beslenme programı uygulandı. Sebze ağırlıklı beslenen gruptakilerin kötü kolesterolünün (LDL) yüzde 29 oranına düştüğü gözlenirken, ilaç da verilirken ikinci grupta bu oranın yüzde 30'a düştüğü belirlendi.

Türk mutfağının vazgeçilmez yemeklerinden biri olan İmam bayıldının ise kolesterole iyi geldiği belirtildi. Çağın hastalığı olan kolesterol ile mücadele konusunda bir inceleme yayınlayan Amerikan finans çevrelerinin Wall Street Journal, Türk mutfağının seçkin yemeklerinden olan imambayıldının yararlarından bahsederek, tarifini yayınladı. Kanadalı araştırmacıların, kolesterole karşı sebze ağırlıklı beslenmesinin, ilaçlar kadar etkili olabildiğini saptamasıyla bunu kendi çevrelerindeki gazetelerde yayınladı.

Gıda Tavsiye edilenler kaçınılması gerekenler

TAHILLAR

Kepekli buğday, makarna, Pirinç, bulgur, mısır gevreği... Açma, poğaça.

SÜT ÜRÜNLERİ

Yağsız süt, yoğurt, az yağlı Peynir. Tam yağlı süt, peynir, kaymak, yoğurt.

DENİZ ÜRÜNLERİ

Balık istiridye. Kalamar, karides,havyar vs..

ETLER

Tavuk, hindi. Kırmızı et, salam, sosis, sucuk, Pastırma, ördek ve kaz eti.

TATLILAR

Yağsız sütle yapılan tatlılar, Aşure. Baklava, kremalı pasta, dondurma, çikolatalı tatlılar.

KURUYEMİŞ

Ceviz, badem, kestane... Hindistancevizi.

Kolesterolünüzü nasıl kontrol edebilirsiniz?

-Kepekli gıdalar tüketmeye özen gösterin (yulaf, bulgur, çavdar vb...)

-Posa içeriği yüksek olan sebze ve meyveleri, kuru baklagilleri her gün tüketmeye özen gösterin.

-Pilav, makarna, çorba, börek gibi yiyeceklerin bitkisel sıvı yağlarla yapılmış olanlarını tercih etmeli.

-Az yağlı süt, yoğurt ve peynirleri tercih edin.

-Günlük protein ihtiyacı olan balık, hindi, tavuk gibi beyaz etlerden yenmeli. Izgara, haşlama veya sebzelerle pişirilerek tüketilmelidir.

Hangi gıdalar kalp hastalıkları riskini azaltıyor?

Fındık ve Ceviz: Akdeniz tipi beslenmenin önemli bileşenlerinden olan tekli doymamış yağ asitleri ile çinko, lif ve magnezyumun yanı sıra damarları koruyan E vitamini içerir. Ceviz ayrıca kalbi koruyucu omega-3 adlı yağ asitlerini de ihtiva eder.

Domates: İçerdiği likopen etkisiyle güçlü bir antioksidan olup, kan damarlarını koruyucu etkiye sahiptir. Domates suyu ve salçası da aynı bileşenleri içerir.

Balık: Haftada 2 kez balık tüketilmesi, kalp hastalıklarından korunmada önemli bir silah olan omega-3'ün alınması için yeterlidir. Balıkta bulunan omega-3, kan hücrelerinin birbirine yapışması ile pıhtılaşmayı engeller.

Yeşil Çay: Kalp sağlığı için koruyucu bir içecektir. İçerdiği antioksidan maddeler sayesinde, kolesterolün damarlarda birikmesini ve damarların tıkanmasını önler.

Üzüm: Özellikle çekirdeğiyle birlikte tüketilen siyah üzüm, içerdiği kuvvetli antioksidanlar sayesinde, kalp hastalıklarından korunmada etkilidir. Üzümü çekirdeği ile yiyemeyenler için konsantre edilmiş üzüm ekstreleri de bulunmaktadır.

Soğan ve Sarımsak: Kan sulandırıcı etkisi vardır, kolesterolün damarlara zarar vermesini engelleyen bazı bileşenleri içerir.

Ama unutulmaması gereken şey; her şeyin çoğu da azı da zarardır. Beslenmemizde dikkat edeceğimiz husus bu olmalıdır. Ne aşırı ne de az tüketmeliyiz. Her şeyi kararına göre sıralayarak tüketimi ona göre yapmalıyız.

Geri izlemetrackback
  • staticsBu yazı Aile Hayat bölümü’nde 03.12.2009 tarihinde yayınlandı
  • feedBu yazıya ait yorumları RSS ile takip etmek için tıklayınız
  • yer Kaynak: Sude Yaman / Türkiye
  • tags Etiketler: kolesterol, sebze, kalp, damar, hastalık,
Merhaba, yorum yazmak için oturum açınız

yorum yaz

Yorum yazmak için oturum açmanız gerekiyor.
Üye değilseniz, sadece bir dakikanızı ayırarak hemen üye olabilirsiniz.

Oturum açtıktan sonra bu sayfaya otomatik olarak yönlendirileceksiniz.
shape
  • Aile Hayat

    1. Dinimiz aileye önem verir
    2. Sahabe ilme önem verirdi
    3. Aile hekimleri sigarayı bıraktıracak
    4. Düzenli egzersiz ilaç gibi
    5. "Antidepresanlar çocuk ve gençlerde intihar riskini artırmıyor"
    6. Karaşen: Özel hastanelerin tamamına yakınıyla sözleşme imzaladık
    7. Ne kadar tanıdık geliyor?
    8. Sahabe sadece inandık demekle yetinmemişti...
    9. Kulak temizleme çubuğu kullanmak işitme kaybına yol açabiliyor
    10. Şeker hastalığı, doğum anomalilerini 4 kat artırıyor
  • Diğer

    1. Bebeklere en iyi ek besin tarhana çorbası
    2. Avro Bölgesi'nden yardım bekleyen Yunanistan'a kırmızı ışık
    3. Davutoğlu: Suriye'ye herkes seyirci kalsa bile biz kalmayacağız
    4. Çay tansiyonu düşürüyor
    5. Türkiye güneş enerjisinden 96 milyon dolar tasarruf sağlıyor
    6. YURTKUR'dan senetlere için ek süre
    7. Yıldırım: TCK değişti, uygulamalar şaşırtıyor
    8. Okullarda ceza değil, idarenin haberdar olması engelliyor
    9. 40 ayrı adrese şafak operasyonu!
    10. Kar nedeniyle İDO seferleri iptal oldu
  • Çok Okunanlar

    1. Gün ortasında camileri yaktılar
    2. Fidan'ı kim harcamak istiyor ?
    3. “AKP’nin dindar nesli böyledir!”
    4. Tezkereyle mi dönecek?
    5. Fatih'in karadan yürüttüğü gemilerin belgesi bulundu
    6. BÇG'yi de görün
    7. Mersin'de muhteşem Milli Gazete gecesi
    8. Derin savaş
    9. Bir ülkenin başbakanı, emperyalist proje içerisinde yer alabilir mi?
    10. "Erbakan'ın etkisi hiç bitmeyecek"
  • Çok Yorumlanan

    1. Fidan'ı kim harcamak istiyor ?
    2. Cübbeli Ahmet Hoca'yı Kamalak savunacak
    3. Haniye İran'a gidiyor
    4. İstifa eden başkana tutuklama
    5. Uluslararası Af Örgütü endişeli
    6. Sinemanın Ankara'sı
    7. Humus'ta kan durmuyor
    8. Sahabe sadece inandık demekle yetinmemişti...
    9. Polonya'da 62 ölü var!
    10. İsrail'le sımsıkı biçimde birlikte çalışacağız
Günün Haber İndeksi
Arşiv & Arama
Gazete Aboneliği | Gündem | Ekonomi | Dünya | Haber | Kültür Sanat | Spor | Medya | Sayfa Başı
Kullanım Şartları | Gizlilik İlkeleri | Kurumsal |Yazarlar | Multimedya | Arşiv | Reklam |Irtibat
Sponsor Bağlantılar : Haberler | Bisiklet Mağazası | Bebek Mağazası | ticaretmerkezi.com.tr | Kombi | Bebek Ürünleri

Firma Kayıt rss

Yardım ve Sık Sorulanlar FAQ

Copyright 2005 - 2008 Milli Gazete Basın Yayın A.Ş

prodestek