Yapılan araştırmalar şunu gösteriyor.
İnsanların yüzde ellisi diğer insanların ne yaptığını nasıl yaşadığını görmek için medyayı kullanıyor.
Yüzde seksen ikisi arkadaşları ile sohbet etmek ve neler yaptıklarını görmek için
Yüzde yirmi dokuzu tanımadıkları insanlarla sohbet için
Yüzde atmışı arkadaş edinmek için
Yüzde onu işle ilgili
Sosyal medya üzerinden yaşanan ihanetler artıyor. Yuvalar yıkılıyor eşler yollarını ayırıyorlar.
Sosyal medya üzerinden müstehcen sohbetler yapan hanımlar ve beylerin sayıları artıyor. Bu durum edep ve hayâ duygusun zayıflatıyor.
İnsanlar kendilerini olduğundan daha farklı tanıtıyor ve ikinci bir kişilikle hareket ediyorlar.
Tehlike artıyor, insanlar bir nevi kimliksizleşiyorlar.
Gençler medya üzerinden tanıştıkları kişilere aldanıp evden ayrılıyorlar.
Sosyal medya ile fazla meşgul olan insanlar yüz yüze iletişimde zayıf kalıyorlar.
İnsanlarda daha fazla görülme ve duyulma isteği artıyor.
Sosyal medya bir süre sonra insanları bağımlı hale getiriyor.
Kişisel bilgiler deşifre ediliyor özel yaşamın gizemi ortadan kalkıyor.
Müstehcenlik yayılıyor, insanlar ahlaki olarak zayıflıyorlar.
İnsanlar birbirleri ile sohbet edip hemhal olacakları yerde interneti açıyor ve yalnızlaşıyorlar
Sosyal medya insanların empati, paylaşım diğerkamlık gibi değerlerini zayıflatıyor.
Subliminal mesajı kişinin bilinçaltına gönderilen mesaj olarak tanımlanır. Kapitalist zihniyetler özel ışınlarla tüketici bir dünya oluşturmaya çalışıyorlar.
Görüntülü mesajlardır
Görüntüler çok kısa geçiyor ve anında bilinçaltınıza işliyor
Bu görüntüler aracılığıyla kronik bir tüketici haline gelebilirsiniz
Konuyla ilgili araştırma yapan uzmanlar, özel ışınlarla tüketiciye sürekli propaganda yapıldığı ve tüketici bir toplum ortaya çıkarılmaya çalışıldığını gösteriyor.
Mesajlar insanların bilinçaltına işlenen duygu organlarının algısı dışındaki görüntüler şekilde işleniyor.
İngiltere, ABD olmak üzere birçok ülke insanlarını bu ışınlara karşı korumaya alıyor.
Bu mesajlar kimi zaman bir filmin karelerinde kimi zaman afişlere sergilenerek insanlara ulaşıyor.
Müzik bu konuda etkili bir taşıyıcı oluyor ve insanları daha derinden etkiliyor.
Alış veriş merkezlerinde çalan müzik, insanların alış veriş yapma heveslerini arttırıyor.
Subliminal mesajların kullanıldığı alanların başında reklam sektörü geliyor. 55 ülkede yasaklanan bu mekanizma, insanların zihinlerine yerleşerek nasıl karar vermeleri gerektiği konusunda yönlendiriyor. Buna bir nevi hipnoz da denebilir. Bir film seyrediyorsunuz filmin arasında canınız gazoz çekiyor ve hemen kalkıp alıyorsunuz. Çünkü size alacağınız şey reklamlar aracılığıyla işleniyor. Zihninize işlenen mesajlar vasıtasıyla daha önce hiç canınızın çekmediği şeylere uzanıyor ve aktif bir tüketici oluyorsunuz.
Çocuklar Risk Altında
Subliminal mesajlar en fazla çizgi filmlerde ve bilgisayar oyunlarında kullanılıyor. Savunmasız olan çocuklar erken yaşlarda bu mesajların hedefi haline geliyorlar. Buradan çocuklarımıza her türlü mesaj veriliyor ve çocuğun zihni allak bullak oluyor.
Çizgi filmleri izlerken bunu pek anlayamayabiliyorsunuz. Çok masum görünen bir filmin küçük bir karesine yerleştiriliyor ve bu mesaj çocuğun nasıl davranması gerektiği konusunda yönlendiriyor.
RTÜK bu konuya el atmalı ve bilinçaltı yöntemlerle çocukların zihinlerine ulaşan bu yayınları analiz edip ayıklamalıdır. Bizler çocuklarımızın ahlakı değerler eksenine çekmeye çalışırken onlar avuçlarımızın içinden uçup gidecekler.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.