Hülya ablalara müteşekkiriz

Türkiye’nin en yaygın perakende zinciri A101, 9. yılı vesilesiyle dün bir basın toplantısı düzenledi. A101 CEO’su Erhan Bostan ev ...

BÜYÜT

Türkiye’nin en yaygın perakende zinciri A101, 9. yılı vesilesiyle dün bir basın toplantısı düzenledi. A101 CEO’su Erhan Bostan ev sahipliğindeki toplantıda A101’in başarı hikâyesi, tüketici, çalışan ve tedarikçileriyle kurduğu güven ilişkisi anlatıldı. Bostan’ın anlattığı “Hülya abla” hikayesi ise A101 markasının nasıl büyüdüğünün sırrını açıklar gibiydi…

A101 9. yılını kutluyor. Kuruluş yılı münasebetiyle basın mensuplarına şirket hakkında bilgiler veren A101 CEO’su Erhan Bostan, 9 senede 81 ilde 870 ilçede faaliyet gösteren ilk ve tek perakende zinciri olduklarına dikkat çekerek “bunun ana nedeni müşterilerimizle birlikte inşa ettiğimiz güvendir” dedi.

TEDARİKÇİLERE TEŞEKKÜR

Müşteri tercihinin merkeze alındığı iş modelleriyle tedarik zincirinin yapısının da oluştuğunu kaydeden Bostan, “Türkiye’nin en tercih edilen markalarını en uygun fiyatlar ve en üst kalite ile mağazalarımıza taşıdık, bir yandan da yeni yerel markaları ve kendi ürünlerimizi kadınlarla tanıştırdık. Onların testinden geçen ürünleri mağaza sorumlularımız ve uzmanlar denetledi. Kalite ve tedarik standartlarını geçenler raflarımızda yer aldı, diğerleri elendi. Bugün yüksek indirim mağazacılığında en çok ürün ve marka çeşidini A101 sunmaktadır. Bunun için tedarikçilerimize teşekkür ederiz” dedi.

HÜLYA ABLAYI UNUTMADI

A101 CEO’su Erhan Bostan, mağaza açma sürecinde yaşadıkları bazı ilginç notları da aktardı. Bir ilde mağaza açmak için verdikleri mücadeleyi anlatan Bostan, önlerine çıkan bürokratik engelleri, o mahallede yaşayan Hülya isimli bir hanımın mücadelesiyle ve katkılarıyla aştıklarını söyledi. Bostan şunları anlattı: “Bir ilimizde mağaza açmak için bazı engellerle karşılaştık. Mağaza açmak istediğimiz mahallede yaşayan Hülya ablamız inanılmaz bir destek verdi. Binlerce imza toplayıp, belediyeye başvuru yaptı. Mahalleyi harekete geçirdi. Nihayet orada mağazamız açıldı ve şu anda en büyük ciro yapan mağazalarımızdan biri oldu. Hülya ablalara müteşekkiriz”

“EN SADIK MÜŞTERİMİZ KADINLAR”

“Türkiye’nin en hızlı büyüyen perakende zinciri” olan A101’in geride kalan 9 yılını değerlendiren Erhan Bostan, “A101’i en yaygın marka haline getirme hedefimiz aslında Türkiye’nin markası haline gelme stratejimizin bir parçasıydı. En yaygın olmak önemli ama yeterli değildi. Ailenin tercihi olmak için de tabii ki öncelikle kadınlarımızın güvenini kazanmak gerekliydi. Kadınlar istedi, biz mağazalarımızda sunduk, onları dinledik. Bizim müşterilerimiz adına karar veren kategori yöneticilerimiz yok. Bize her an geri bildirimde bulunan, kadın müşterilerimiz var. Müşterilerimizin yüzde 62’sini kadınlarımız oluşturmaktadır. Bu da bize olan güvenlerinin en önemli göstergesi’’ dedi.

ÖNEMLİ BİLGİLER

Ciro olarak 5 senede 6,5 kat büyüdü.

Türkiye’nin en büyük 20 şirketi arasında.

Türkiye’nin en çok engelli çalıştıran şirketi.

A101, günde 2,5 milyondan fazla fiş kesiyor.

Kadın müşterilerin oranı %62.

Müşterilerin memnuniyet oranı %94, tekrar satın alma oranı %98, tavsiye etme oranı %93.

Hakkari en çok satış gerçekleştirilen noktalar.

17 Mayıs 2017 - Gündem



Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Belediye başkanlarının istifa süreçleri ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

YÜKLENİYOR