Sağlıklı Bir Yaşam İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sağlıklı yaşamak, hayat kalitenizi yükseltmek aynı zamanda sağlıklı yaşamı hayat tarzına dönüştürmenizi gerektirir.

Sağlıklı yaşamak için dikkat edilmesi gereken belli başlı kurallar dışında kendinize ve bedeninize gösterdiğiniz saygıyı da kapsamaktadır. Vücudunuza, bedeninize ne kadar iyi bakarsanız ileride yaşlandığınızda da vücudunuz da size o kadar iyi hizmet eder. Sağlık sorunlarının en ufak, en önemsiz problemi bile sizi ne kadar üzüyor ve de yoruyorsa daha büyük bir sorun sizi dönüşü olmayan hastalıklara sürükleyebilir, tedavisi olmayan hastalıklara davetiye çıkarabilir. Sağlıklı yaşamak için başlıca kuralları başlık altında toparlarsak.

Günde En Az 2LT Su İçin

Sık sık duyduğunuz günde en az 2lt su için aslında, su içtiğinizde vücuttaki mikropların daha hızlı vücuttan atılmasını, vücut direncinin artması, yorgunluk ve bahar depresyonları gibi mevsim geçişlerini, daha dirençli bir metabolizma ile atlatmanıza yardımcı olur. Böbreklerinizi temizlemeye, idrar yolu hastalıklarına yakalanmanıza engel olur. Su içmenin faydaları sağlık haberleri ile detaylı bilgileri bu siteden bilgi alabilirsiniz.

C Vitamini

C vitamini vücut direnciniz artmasına, soğuk algınlığı almanızı engellemeye, vücudunuz ve sağlığınızın yanı sıra, cildiniz içinde oldukça önemli enzimlerden bir tanesidir. C vitamini kendinizi daha enerjik daha motive hissetmenize yardımcı olur. Vitaminler ile ilgili daha fazla kaynağa https://haber.com/ sağlık bölümünden ulaşabilirsiniz.

B Vitamini

B vitamini vücudunuz için önemli bir vitamin olması ile beraber son günlerde her 4 kişiden 1 tanesinde b vitamini eksikliği bulunmaktadır, doğal yollar ile b vitamini takviyesi dışında, doktorunuzun tavsiyesi ile verilen b vitamini takviyesini kullanarak hafızanızı kuvvetlendirebilir, günde 5 adet taze kırılmış ceviz tüketerek b vitamini takviyesi bulunabilirsiniz.

Düzenli Öğün Alışkanlığı

Düzenli olarak, doğru bir beslenme alışkanlığı ile hem kilonuzu koruyabilir hem de sağlığınıza özen gösterebilirsiniz. Düzenli yemek yeme alışkanlığı hem mide sağlığınızı korumanıza yardımcı olmakta hem de günlük almanız gereken vücudunuzun ihtiyacı olan karbonhidrat, protein sebze ve meyveyi vücudunuza gereksinimi olan tüm gıdaları karşılamış oluyorsunuz.

Spor

Spor yapmak hayat felsefeniz olarak, yaşam tarzınız haline geçmedi ise sağlığınız için her gün mutlaka en az 30 dakika spor için kendinize ayırmalısınız. Ağır sporlar size göre değil ise markete giderken, işe giderken araba yerine yürüyüşü tercih edebilirsiniz, ya da yürüyüş parkuru imkanı olan bir yerde iseniz 30 dakika tempolu yürüyüş ile sağlığınıza gereken özeni gösterebilirsiniz. Sağlık Haberleri ile detaylı bilgiyi bu siteden bilgi alabilirsiniz.

Alkol Tüketimi

Alkol vücudunuzda ve özellikle de karaciğerinize onarılmayacak tahribatlar oluşturur, geri dönüşümü zor bir yola sokar. Günde 2 bardak şarap tüketiminin sağlığa iyi geldiği belirli kaynaklarca açıklansa da her şeyin tüketiminin fazlası zarar olduğu gibi alkolün de fazla tüketimi karaciğerinizde ağır tahribatlara yol açar. Alkol tüketimi, sağlık haberleri ile ilgili bilgileri burada bulabilirsiniz.

Sigara

Sigaranın günde 2 tane içilebilir gibi bir durumu asla olmamak ile beraber, akciğer de ağır sağlık sorunlarına yol açacağı gibi günlük enerjinizin düşmesini ve sağlığınızda onarılamayan yaralar açacağını unutmayınız, sigara ve sağlık haberleri ile merak ettiklerinizi bu sitede bulacaksınız.

https://haber.com/ haber kaynağından alınmış bilgidir.

18 Mayıs 2017 - Sağlık



Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Belediye başkanlarının istifa süreçleri ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

YÜKLENİYOR