Şeytan ayrıntıda

Şeytan ayrıntıda

Rahmi YOLCU

Dershane tartışmalarının sonunda söz konusu kurumlar kapatılır ya da kapatılmaz? Bunu tehditler ve pazarlıklar gösterecek? Ancak perdelenen bir gerçek var ki, taslak yasalaşırsa azınlıklar yine bayram edecek. Üzerinde fırtınalar kopartılan taslakta, yeni düzenlemeyle gayr-i müslim okullarıyla ilgili bütün sınırlar kaldırılıyor. Müslüman çocuklar dahi gayr-i müslim okullara gidecek.

Gözlerden Kaçırılan Düzenleme

Ortalık dershanelerin kapatılması tartışmalarıyla toz duman iken, aynı taslakla azınlık okullarının önünü açan bir düzenleme gözlerden kaçıyor. Kavga, Özel Eğitim Kurumları?ndan dershanelere odaklanırken, aynı kanunda yapılması düşünülen bir değişiklikle gayr-i müslim azınlık okullarında Müslüman çocukların da okuyabilecek olmasının önü açılmaya çalışılıyor. Eğitim meselesinin bir teferruatı olan dershane için fırtınalar koparan taraflar esas tehlike olan Müslüman çocuklarına gayr-i müslim azınlık okulları kancasını görmüyor bile.

Kavga Edenler Tehlikeyi Görmüyor

TÜRKİYE gündemi dershane odaklı AKP-Cemaat kavgasına şahit oluyor. Bugüne kadar eğitim sistemiyle ilgili olarak hiçbir görüş ayrılığı yaşamayan taraflar, dershaneler konusunda karşıt cephelere bölünürken, Bakanlar Kurulu?nun önünde bekleyen taslağın çok daha önemli bir maddesini Milli Gazete kamuoyunun ve ilgililerin dikkatine sunuyor. 5580 sayılı Özel Eğitim Kurumları Kanunu?nda yer alan ve Lozan Antlaşması ile güvence altına alınmış olan azınlık okullarına kabul edilecek öğrencilerle ilgili olarak ?kendi azınlığına mensup? kısmı yasadan çıkartılırken, gayr-i müslim azınlık okullarında Müslüman öğrencilerin de okuyabilmesinin önü açılmış oluyor. Bu kanun değişikliğinin gerekçesi ise hayli komik; azınlık çocuklarıyla Müslüman çocuklarını kaynaştırmak!

İşte taslaktaki tehlikeli gerekçe:

Hâlihazırda azınlık okullarına sadece ilgili azınlık mensubu vatandaşların çocukları gidebilmektedir. Bu durum azınlık mensubu çocuklarla azınlık olmayan çocuklarımızın kaynaşmasını engellemekte, toplumsal bütünleşmenin daha çocukluk çağında sağlanabilmesinin önüne geçmektedir. Madde ile, azınlık okullarına azınlık olmayan vatandaşlarımızın çocuklarının da gidebilmesinin önü açılmaktadır. Düzenleme, demokratikleşme yolunda son yıllarda atılan adımların bir devamı niteliğindedir.

19 Kasım 2013 - Gündem


Anket

Milli Eğitim sistemini yeterli görüyor musunuz?


YÜKLENİYOR