Efsane motor geri döndü

Efsane motor geri döndü

AHMET AÇIKAY

Hocanın emaneti Pancar Motor Fabrikası’nın dumanı yeniden tütmeye başladı... “1956’dan bugüne her zaman sizinle; dün, bugün ve yarın” sloganıyla yeniden sahaya dönen Pancar Motor milletin yüz akı olmaya devam edecek…

Çiftçinin Kara Gün Dostu

Çiftçinin kara gün dostu, kurumuş toprakların umudu Pancar Motor yeniden pat pat demeye başlayacak. Milli Görüş Lideri Prof. Dr. Necmettin Erbakan’ın girişimleri ile 1956 yılında kurulan ve 2011 yılında kapatılan Gümüş Motor (Pancar Motor) Fabrikası bu sefer Konya’dan, Milli Görüş Hareketi’nin başladığı yerden yoluna devam edecek. Türkiye’nin ilk yerli motoru olarak tarihteki yerini alan, Erbakan’ın ülkenin kalkınmasının öncüsü olarak hayata geçirdiği milletin gururu Pancar Motor, yeniden dönüyor… Yeni yüzüyle, yeni tasarımıyla yola çıkacak olan Pancar Motor, yeniden çiftçinin, üreticinin kara gün dostu olacak.

Milli Görüş Hareketi’nin Lideri Prof. Dr. Necmettin Erbakan’ın Almanya’da ortaya koyduğu çalışmalar sonucunda Türkiye dönüşü hayata geçirerek, Ağır Sanayi Hamlesi’nin ilk nüvesi olan Pancar Motor yeniden sahaya dönüyor. Ülkenin bir çiviyi bile üretemediği yıllarda, kimsenin dahi hayallerinden bile geçmeyen motor üretme fikrini ortaya atan ve bunu gerçekleştiren Erbakan’ın 1956 yılında kurduğu Pancar Motor’un kapısına bazı sıkıntılar yüzünden 2011 yılında kilit vurulmuştu.

İstanbul’daki fabrikası kapanan Pancar Motor, ahde vefa gösteren Konyalı iş adamlarının girişimiyle yeniden hayata geçti. Yeni tasarım, yeni yüzüyle üretici ve çiftçinin kara gün dostu, balıkçı teknelerinin yadigarı olarak yeniden piyasaya dönen efsane motor Pancar, önümüzdeki günlerde yeniden pat pat demeye başlayacak.

Kalkınmanın Motor Gücü

Pancar Motor Genel Koordinatörü Dinçer Suroğlu, yeniden hayata geçiş hikayesini, tarihini ve gelecek ile ilgili düşündüklerini gazetemize anlattı. Suroğlu, Pancar Motor’un Konyalı iş adamları tarafından bir ahde vefa olarak bütün haklarıyla satın alındığını söyleyerek, yeni tasarım ve yeni yüzüyle pat patların artık yeniden piyasaya döndüğünü dile getirdi. Bunun aslında Türkiye’nin sanayisinde bir dönüm noktası olduğuna işaret eden Suroğlu, 58 yıl önce kurulmuş, yıllardır ülkenin kalkınmasının temel dinamiklerinden olan Pancar Motor’un her vatan evladının bir gururu olduğunu ifade etti.

Dün, Bugün Ve Yarın

Suroğlu, “Sloganımızı  “1956’dan bugüne her zaman sizinle; dün, bugün ve yarın” olarak belirledik. Bu markanın hayatta kalması için göstereceğimiz bu çabaya milletimizin de destek olmasını bekliyoruz. Pancar Motor Markası’nın sanayimize ve ülkemizin halkına hayırlı olmasını diliyoruz” diyerek, millete müjdeli haberi verdi. Suroğlu, “Pancar Motor, 23 Ocak 1956 tarihinde paranın satın alabildiği en iyi teçhizatla donatılmış. İleri teknolojiye sahip global markalarla iş ortaklıkları yapılmış ve takip eden yıllarda tüm Türkiye’yi saran bir bayi ve tedarikçi ağı oluşturulmuş. 1964 yılında yapılan özelleştirme ile sahipliği Pancar Kooperatiflerine ve Şeker Fabrikaları’na geçmiş, adı Pancar Motor olarak değişmiş. Ürün sağlam ve kullanıcı ihtiyaçlarına uygun olduğu için geniş kitleler tarafından tercih edilmiş tarım faaliyetlerinin büyük oranda devlet desteği aldığı bu dönemde çok satılmış, yavaş yavaş yaşayan bir efsane halini almış” dedi.

Yeni Motor Tasarımlarıyla Geliyor

Suroğlu, 2011 yılında yaşanan tasfiye süreci sonrası gelişmelere de değinerek, “Yaşanan bu fiili tasfiye sürecinde “Pancar Motor” markasının gerek ticari ve gerekse manevi değerinin farkında olan Konyalı işadamları, bu markanın tarih olmasının önüne geçmek amacıyla markayı satın aldılar. Satın alma işlemini müteakip, marka değerini korumak için, piyasa işlevini sürdüren motorların yedek parça tedariğini sağlamaya öncelik verdi. Bu tedarik çalışmaların sonucu ortaya çıkacak Pancar Motor markalı ürünleri kısa süre sonra üreticinin, çiftçinin, beğenisine sunacağız” müjdesini de verdi.

Pancar Motor’un sadece Türkiye’deki üreticiler için değil, yurt dışına da ihraç edildiğini söyleyerek, başta Ortadoğu olmak üzere Afrika’ya dahi motor gönderildiğini, bundan sonra da Pancar Motor’u ihraç edeceklerini söyledi. Yeni ve modern tasarımıyla yeni tarz motorları piyasaya süreceklerini de dile getiren Suroğlu, bundan sonda Pancar Motor’un ülkenin gururu olmaya devam edeceğini ifade etti.

Pancar Motor’un Tarihi

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun üzerinden 30 yılı aşkın bir süre geçmesine rağmen, “motor üretimi” konusunda bir yol alınmadığını gören Erbakan’ın özverili çalışmaları ile 1956 yılında Gümüş Motor adıyla kuruldu.  Millet ise onu hep Pancar Motor olarak andı. Türkiye’nin ilk dizel motor fabrikası, Milli Görüş Lideri Prof. Dr. Necmettin Erbakan başkanlığında, Süleyman İshakoğlu, Zeki Aytaç, Adil Saraçoğlu, Enver Aptik ve Fehmi Bilge’den oluşmuş bir heyetle çıkılan yolda Pancar Motor ülkenin kalkınmasının motor gücünü de oluşturmuştu.  1964 yılında yapılan özelleştirme ile sahipliği Pancar Kooperatiflerine ve Şeker Fabrikaları’na geçti, adı Pancar Motor olarak değişti.  Yarım asır boyunca tarım ve denizcilik sektörlerine yönelik mamuller üreten Pancar Motor’un, kapısına 2011 yılında kilit vuruldu. Bugün hala ülke genelinde 500 bin sorunsuz çalışan motor var.

31 Mart 2014 - Siyaset


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Belediye başkanlarının istifa süreçleri ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

YÜKLENİYOR